Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#549433
Als het warm weer is, kan ik mijn groentenmix dan ook als groentenmixijsje (bevroren dus) aan mijn pup geven? Of is dat niet zo'n goed idee?

Rachel.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549449
Hanny schreef: Waarom zou gewoon fris water niet goed genoeg zijn bij warm weer?

Hanny
Ja natuurlijk is dat genoeg, maar sommige mensen vinden het leuk om iets te geven wat voor de honden ook een traktatie is en de meeste honden vinden ijsjes lekker of het nu een ijsklontje is of een gewoon ijsje.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 14 mei 2006, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#549450
Hier doen we niet aan ijsjes of wat dan ook ;)
De afgelopen week waren er dagen bij van ruim 28 graden,was effe puffen voor de nollebakmonsters :P
Ze hebben hier buiten veel schaduwrijke plekken maar meestal gaan ze lekker naar binnen waar het werkelijk koud is...muren van 1 meter dikte ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549453
tieneke schreef: Hier doen we niet aan ijsjes of wat dan ook ;)
De afgelopen week waren er dagen bij van ruim 28 graden,was effe puffen voor de nollebakmonsters :P
Ze hebben hier buiten veel schaduwrijke plekken maar meestal gaan ze lekker naar binnen waar het werkelijk koud is...muren van 1 meter dikte ;)
Hier krijgen ze ook geen ijsjes hooguit een gevallen ijsklontje maar volgens mij geef je die ook niet echt ter afkoeling want daar werkt het ook niet echt voor.
Door tieneke
#549454
Ik vergeet het koude biertje wat we vanmiddag voor het eten met zijn vieren hebben geproefd :P ;D ;D
Was ook een aardige verkoeling ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549458
tieneke schreef: Ik vergeet het koude biertje wat we vanmiddag voor het eten met zijn vieren hebben geproefd :P ;D ;D
Was ook een aardige verkoeling ;D ;D
;D ;D ;D ;D ;D
Door tieneke
#549461
sylvia schreef: Hier krijgen ze ook geen ijsjes hooguit een gevallen ijsklontje maar volgens mij geef je die ook niet echt ter afkoeling want daar werkt het ook niet echt voor.
Kan je beter een theedoek met wat zachte ijszak om de nek van de hond doen,dit deed ik bij Kobus als het hittegolf was in Nederland ;)
Door Bianca1
#549513
Ik heb laatst wat leverstukjes gekookt voor bij de training en het kookvocht heb ik in ijsvormpjes gegoten. ga ik binnenkort proberen of ze het lekker vinden....
Ik heb wel eens gehoord dat ijs bij sommige honden niet zo goed valt en diarree geeft. Ik probeer het gewoon een keer.
gaan ze aan de spuiterij worden de ijsjes ook rap weer afgeschaft.
En...inderdaad hebben ze ook genoeg aan een bak fris water, maar dit is toch ook gewoon leuk?
Door Malamoods
#549624
Een bak fris water alleen genoeg? Nou, op echt hete dagen heeft een poolhond het best wel zwaar, zeker zo'n kleine met puppyvacht.... Oké, het isoleert wel, dus houdt de warmte eerst nog buiten, maar als hij het eenmaal warm heeft...... Lex zette ik regelmatig onder de tuinslang en we gingen veel zwemmen, maar in zo'n ijsje zie ik ook gewoon een leuke activiteit. Vandaar dus mijn vraag...
Vroeg me daarnaast af of het geen kwaad kan voor zijn puppygebit, of maag/darmstelsel...

Rachel.
Door Lizzy
#549628
Brutus gaat direct aan de slinger van bevroren voedsel. Dus hier krijgen ze niks bevroren. Ik weet ook niet of ze groentemix echt een lekker ijsje zullen vinden.... ik betwijfel dat eerlijk gezegd!
Door Antonia
#550160
Malamoods schreef: In zo'n ijsje zie ik ook gewoon een leuke activiteit. Vroeg me daarnaast af of het geen kwaad kan voor zijn puppygebit, of maag/darmstelsel...

Rachel.
Ik heb begrepen dat het eten van te koud (bevroren) eten en sneeuw de maag behoorlijk kan irriteren en dat daardoor er beweging in de maag (kanteling) kan ontstaan. Ik weet niet of dit verhaal feit of fictie is, maar ik neem geen onnodig risico door het uit te proberen. Mijn honden krijgen geen ijs.
Door Lizzy
#550561
Antonia schreef: Ik heb begrepen dat het eten van te koud (bevroren) eten en sneeuw de maag behoorlijk kan irriteren en dat daardoor er beweging in de maag (kanteling) kan ontstaan. Ik weet niet of dit verhaal feit of fictie is, maar ik neem geen onnodig risico door het uit te proberen. Mijn honden krijgen geen ijs.
Moeilijke dingen zijn dit toch... Wilde dieren eten de hele winter door bevroren voedsel. In principe zou een hond daar volgens mij dus zeker ook tegen moeten kunnen. Maar ja, ik moet soms toch ook bekennen dat een hond niet gelijk is aan bijv. een wolf.... Neem de lichaamsbouw. Die is toch bij een hond anders als bij een wolf (wat volgens mij deels medeveroorzaker kan zijn van maagtorsies). Bovendien zijn honden toch wel 'doorgefokte wezen'. In die zin, het recht van de sterkste bestaat niet meer en dus blijven honden met zwakke maag/darmstelsels in leven. Ergo, ze planten zich zelfs voort......
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door