Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Doedels
#534945
Geen vraag, maar een succesverhaal.
Petr had ineens 2 ontstoken ogen. Hij heeft vij weinig traanvocht dus ik druppel al dagelijks met celluvisc oogdruppels. Dat zijn neptranen. Vaak is het een kwestie van extra druppelen en de ogen herstellen weer. Maar deze keer zag het er echt niet goed uit. De DA grijpt altijd naar AB zalf en dat zag ik niet zo zitten. Ik had hier al goede berichten over oculoheel gelezen, dus die ben ik gaan proberen. Geweldig, wat een resultaat :D De volgende dag was het rood al weg. Na twee dagen ziet 1 oog er helemaal goed uit. Uit het slechtste oog komt nog een beetje heldere prut. Ik denk dat ik morgen stop met het goede oog en het slechte oog nog blijf behandelen tot er niets meer uitkomt. Hier word ik blij van :D
Door chrisje
#535702
Proficiat met dit succes. Toch altijd leuk als men een geslaagd succesverhaal kan lezen. Hou ons maar op de hoogte hoe het met het andere oog verloopt. ;D
Door Lizzy
#535721
Ja, kan ik me voorstellen! Hee super, deze moeten we onthouden!
Door Truus
#536278
Ik kan me voorstellen dat je hier blij van wordt! Waar kan je dat halen?
Door Sella
#536687
Is ook een heel fijn middel voor de mens met geiriteerde ogen.
Ik gebruik het al jaren bij mens, hond en kat
Ik bestel het altijd via de apotheek maar je kan het mischien ook bij een reformhuis krijgen?
Door Doedels
#538636
Truus schreef: Ik kan me voorstellen dat je hier blij van wordt! Waar kan je dat halen?
Ik heb het bij de Tuinen gehaald.
Door Doedels
#538639
chrisje schreef: Proficiat met dit succes. Toch altijd leuk als men een geslaagd succesverhaal kan lezen. Hou ons maar op de hoogte hoe het met het andere oog verloopt. ;D
Inmiddels zijn beide ogen helder en schoon :D
Door tvs
#538999
ik heb het een keer op een beurs gekocht, het werkt fantastisch, heb het daarna nooit meer ergens gevonden, nog gevraagd aan de dierenarts om het te bestellen , ging ook niet. ik lees nu bij de tuinen. dus bedankt. :D
Door Lil
#549337
Ik heb het zelf gebruikt tijdens de hooikoorts. Prima spul, heb het daarna ook bij een kat met ontstoken oogjes gebruikt en ook dat ging super.
Door Cathelijn
#549411
wat is dan het verschil met de Similasan nr 2?
Heeft Oculoheel een andere werking of doel?
Door Lizzy
#549634
Oculoheel bevat: Apis mellifica D4, Natrium muriaticum D6, Rhus toxicodendron D12, Hepar sulfuris D12, Spigelia D6, Staphisagria D4.

En de toepassing is:
- Hoornvliesontsteking,
- ooglidrandontsteking

Similasan Nr 2 bevat: Apis mellifica D6, Euphrasia officinalis D6, Sabadilla (Schoenocaulon officinale) D6

En de toepassing is:
- Rode ogen met jeuk, branden
- Zwellingen
- Hooikoorts (pollenallergie)

Ik heb Oculoheel ook gebruikt bij Pink en dat werkte niet en ik heb Similasan gebruikt en dat werkte wel. Bij sommige honden is het misschien weer het omgekeerde!
Door Cathelijn
#549818
dank je Lizzy!

Voor Floor heb ik de Similasan, maar als die niet (genoeg) helpt zal ik de Oculoheel eens proberen.
Door lyadeh
#549891
Ook bij onze hond met ONTZETTEND rode ogen -vorig jaar- gebruikt. Prima spul.I k heb het gewoon in het reformhuis gekocht. Mocht er weer er een keer iets met zijn ogen zijn ,dan ik koop het weer !!
Gebruikersavatar
Door Binno
#549915
Hier nog een erg tevreden Oculoheel gebruiker, zowel voor de honden als voor mezelf.
Ik heb het ook in de reformwinkel gekocht trouwens.
Similisan heb ik nog niet gebruikt, dus ik kan niet vergelijken.
Wat ik wel erg handig vind bij Oculoheel zijn de aparte dosisjes zodat de rest steriel en nog perfect maandenlang houdbaar blijft, wat bij flesjes meestal niet het geval is.
Van Similisan heb ik enkel de flesjes gezien, of ben ik mis?
Door Cathelijn
#549917
Binno schreef: Hier nog een erg tevreden Oculoheel gebruiker, zowel voor de honden als voor mezelf.
Ik heb het ook in de reformwinkel gekocht trouwens.
Similisan heb ik nog niet gebruikt, dus ik kan niet vergelijken.
Wat ik wel erg handig vind bij Oculoheel zijn de aparte dosisjes zodat de rest steriel en nog perfect maandenlang houdbaar blijft, wat bij flesjes meestal niet het geval is.
Van Similisan heb ik enkel de flesjes gezien, of ben ik mis?
Similisan heeft ook de aparte doses. ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door