Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marianne
#5484
Hoi,
Sisko, (Groenendaeler 5 jaar), krijgt sinds een jaar versvlees, nl. Carnibest. In het begin heb ik wat aanloopproblemen gehad. Eten en spugen. Dit is van korte duur geweest en hij heeft het met plezier gegeten. Tot voor een paar weken geleden hij slecht begon te eten. Eerst dachten we nog aan loopse teven in de buurt. Maar het slechte eten bleef. Zo at hij bijvoorbeeld een hele dag niet. Anderhalve week geleden is hij samen met onze andere hond naar vrienden van ons gegaan omdat wij zonodig op vakantie moesten ;D. Hij at niet en als hij at spuugde hij het uit. Na overleg met ons heeft ze hem toen brokken gegeven (FF) en dat hij hij dus wel op. Dus echt een medische oorzaak kan het dus niet zijn.
Ze heeft weer geprobeerd hem vlees te geven en hij at het weer, maar ook niet elke keer.
Nu proberen we telkens hem andere smaken ook te geven om af te wisselen. Maar langzamerhand raken we een beetje de wanhoop nabij. Want hij raakt op deze manier wel gewicht kwijt. De laatste keer dat hij gewogen is, is ongeveer 4 weken geleden, hij zat toen op 28.5 kilo. Het is een forse reu. Dus op zich valt dit wel mee maar je voelt erg zijn ruggengraat en zijn heupen. Je ziet het niet omdat hij een enorme vacht heeft.
Het volgende is misschien ook nog van belang. Hij heeft een te lage waarde van zijn schildklier, waarbij we momenteel nog zoekende zijn naar de juiste dosering van de thyroxine. We begonnen met pillen geven toen zijn waarde op 12.2 zat. De laatste keer was het 14.2 we zijn dus wel op de goede weg maar het is nog niet goed.
Dus ik zou graag tips, ideetjes wat dan ook krijgen wat ik het beste zou kunnen doen. Eigenlijk wil ik mijn hond het vlees blijven geven en niet terug op brokken zetten.
Wie oh wie kan mij helpen.
groetjes Marianne
Laatst gewijzigd door Marianne op do 11 sep 2003, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#5485
 ;D ;D ;DHoi,
Sisko, (Groenendaeler 5 jaar), krijgt sinds een jaar versvlees, nl. Carnibest. In het begin heb ik wat aanloopproblemen gehad. Eten en spugen. Dit is van korte duur geweest en hij heeft het met plezier gegeten. Tot voor een paar weken geleden hij slecht begon te eten. Eerst dachten we nog aan loopse teven in de buurt. Maar het slechte eten bleef. Zo at hij bijvoorbeeld een hele dag niet. Anderhalve week geleden is hij samen met onze andere hond naar vrienden van ons gegaan omdat wij zonodig op vakantie moesten ;D. Hij at niet en als hij at spuugde hij het uit. Na overleg met ons heeft ze hem toen brokken gegeven (FF) en dat hij hij dus wel op. Dus echt een medische oorzaak kan het dus niet zijn.
Ze heeft weer geprobeerd hem vlees te geven en hij at het weer, maar ook niet elke keer.
Nu proberen we telkens hem andere smaken ook te geven om af te wisselen. Maar langzamerhand raken we een beetje de wanhoop nabij. Want hij raakt op deze manier wel gewicht kwijt. De laatste keer dat hij gewogen is, is ongeveer 4 weken geleden, hij zat toen op 28.5 kilo. Het is een forse reu. Dus op zich valt dit wel mee maar je voelt erg zijn ruggengraat en zijn heupen. Je ziet het niet omdat hij een enorme vacht heeft.
Het volgende is misschien ook nog van belang. Hij heeft een te lage waarde van zijn schildklier, waarbij we momenteel nog zoekende zijn naar de juiste dosering van de thyroxine. We begonnen met pillen geven toen zijn waarde op 12.2 zat. De laatste keer was het 14.2 we zijn dus wel op de goede weg maar het is nog niet goed.
Dus ik zou graag tips, ideetjes wat dan ook krijgen wat ik het beste zou kunnen doen. Eigenlijk wil ik mijn hond het vlees blijven geven en niet terug op brokken zetten.
Wie oh wie kan mij helpen.
groetjes Marianne
je zou de carnibest ook kunnen afwisselen met bv rodi kompleet op pensbasis vaak vinden honden dit ook erg lekker.Ik moet zeggen dat ik dit probleem (gelukkig) niet ken ,hier eten ze eigenlijk alles wat ik in de bak stop.
Door Marianne
#5487
Ja daar heb ik ook aan gedacht. Maar compleet, zoals bij Carnibest is juist zo gemakkelijk. En ik ben zelf een beetje bang dat ik ze te kort doe wanneer ik zelf ga samenstellen. Ik vind dat best wel ingewikkeld.
Ik heb bij mijn andere hond dit probleem een tijdje terug ook gehad. En daar kreeg ik homeopatische druppeltjes voor. Ik zal morgen met de d.a. overleggen.
Dat maar weer even afwachten.
groetjes van Marianne
Door jill
#5488
Hoi,
Sisko, (Groenendaeler 5 jaar), krijgt sinds een jaar versvlees, nl. Carnibest. In het begin heb ik wat aanloopproblemen gehad. Eten en spugen. Dit is van korte duur geweest en hij heeft het met plezier gegeten. Tot voor een paar weken geleden hij slecht begon te eten. Eerst dachten we nog aan loopse teven in de buurt. Maar het slechte eten bleef. Zo at hij bijvoorbeeld een hele dag niet. Anderhalve week geleden is hij samen met onze andere hond naar vrienden van ons gegaan omdat wij zonodig op vakantie moesten ;D. Hij at niet en als hij at spuugde hij het uit. Na overleg met ons heeft ze hem toen brokken gegeven (FF) en dat hij hij dus wel op. Dus echt een medische oorzaak kan het dus niet zijn.
Ze heeft weer geprobeerd hem vlees te geven en hij at het weer, maar ook niet elke keer.
Nu proberen we telkens hem andere smaken ook te geven om af te wisselen. Maar langzamerhand raken we een beetje de wanhoop nabij. Want hij raakt op deze manier wel gewicht kwijt. De laatste keer dat hij gewogen is, is ongeveer 4 weken geleden, hij zat toen op 28.5 kilo. Het is een forse reu. Dus op zich valt dit wel mee maar je voelt erg zijn ruggengraat en zijn heupen. Je ziet het niet omdat hij een enorme vacht heeft.
Het volgende is misschien ook nog van belang. Hij heeft een te lage waarde van zijn schildklier, waarbij we momenteel nog zoekende zijn naar de juiste dosering van de thyroxine. We begonnen met pillen geven toen zijn waarde op 12.2 zat. De laatste keer was het 14.2 we zijn dus wel op de goede weg maar het is nog niet goed.
Dus ik zou graag tips, ideetjes wat dan ook krijgen wat ik het beste zou kunnen doen. Eigenlijk wil ik mijn hond het vlees blijven geven en niet terug op brokken zetten.
Wie oh wie kan mij helpen.
groetjes Marianne
Hallo Marianne

Heb je hem inmiddels al rodi gegeven?
Hoe reageerde hij daar op?
Het kan zijn dat als een hond bijvoorbeeld meerdere malen niet lekker is geweest van carnibest en té vaak heeft over gegeven hij het met elkaar gaat assioceren. Vaak blijf je dan in een cirkeltje ronddraaien en gaat het de hond tegenstaan.
Misschien even een tijdje proberen met een ander merk en dan langzamerhand weer teruggaan op het merk dat je wil geven.
Succes en groetje Jill  :D
Door Marianne
#5489
Hoi,
Inmiddels zijn de heren weer thuis. Hij krijgt nu telkens lam/rijst en aktief omdat hij blijkbaar op het natuurvoer is uitgekeken. En hij heeft tot nu toe redelijk goed gegeten. 's Ochtends eet hij met lange tanden en laat dan ook meestal wat staan maar 's avonds gaat het wel goed.
Ik heb inmiddels kontakt gehad met de d.a. en hij adviseerde om en fytotherapeutisch middel namelijk Angelica Argengelica te geven. Dan zou hij binnen 14 dagen moeten eten. Doet hij dat niet dat moet er verder gezocht worden. Maar zoals ik al schreef gaat het redelijk goed. Ik laat het middel wel komen en mocht blijken dat het weer minder wordt dan heb ik het in ieder geval in huis.
Lastig hoor als meneer niet wil eten.
groetjes Marianne
Door Nelly
#5490
Hoi,
Inmiddels zijn de heren weer thuis. Hij krijgt nu telkens lam/rijst en aktief omdat hij blijkbaar op het natuurvoer is uitgekeken. En hij heeft tot nu toe redelijk goed gegeten. 's Ochtends eet hij met lange tanden en laat dan ook meestal wat staan maar 's avonds gaat het wel goed.
Ik heb inmiddels kontakt gehad met de d.a. en hij adviseerde om en fytotherapeutisch middel namelijk Angelica Argengelica te geven. Dan zou hij binnen 14 dagen moeten eten. Doet hij dat niet dat moet er verder gezocht worden. Maar zoals ik al schreef gaat het redelijk goed. Ik laat het middel wel komen en mocht blijken dat het weer minder wordt dan heb ik het in ieder geval in huis.
Lastig hoor als meneer niet wil eten.
groetjes Marianne
Niks zo frustrerend als een hond die niet wil eten, vooral als je zo je best doet om 'm goed spul te geven! :-/ Heb ik met m'n huidige tweetal gelukkig geen last van!
Door Twanneke
#5491
Hoi,
Inmiddels zijn de heren weer thuis. Hij krijgt nu telkens lam/rijst en aktief omdat hij blijkbaar op het natuurvoer is uitgekeken. En hij heeft tot nu toe redelijk goed gegeten. 's Ochtends eet hij met lange tanden en laat dan ook meestal wat staan maar 's avonds gaat het wel goed.
Ik heb inmiddels kontakt gehad met de d.a. en hij adviseerde om en fytotherapeutisch middel namelijk Angelica Argengelica te geven. Dan zou hij binnen 14 dagen moeten eten. Doet hij dat niet dat moet er verder gezocht worden. Maar zoals ik al schreef gaat het redelijk goed. Ik laat het middel wel komen en mocht blijken dat het weer minder wordt dan heb ik het in ieder geval in huis.
Lastig hoor als meneer niet wil eten.
groetjes Marianne
Hoi Marianne,

Ik zou je toch willen adviseren om eens op een 'echt' consult te gaan bij een homeopaat. Dan bestuderen ze zijn gedrag, zijn problemen (medisch) en zijn eet gewoontes, vaak krijg je dan een combinatie middel. Ik wil jou da niet af kraken ofzo, maar je krijgt steeds een middeltje mee wat voor algemeen gebruik geschikt is, mischien wordt het tijd om iets specifiekers te krijgen voor Sisko?
Door Marianne
#5492
Hoi,
Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder. En hij eet weer als een tierelier. Pfffffft gelukkig, want een hond die niet eet is niks hoor. Hij kon vanmiddag haast niet wachten en het was zo op.
Achteraf kan ik wel een paar dingen bedenken. Warmte, mijn schoonvader is vorige maand overleden, etc. en dat geeft toch een spanning die de honden dus best wel aangevoeld zullen hebben.
Dus vooralsnog gaat het gelukkig goed en eet hij zijn vlees en allerlei andere lekkere dingen.
Groetjes van Marianne
Door sylvia
#5494
Gelukkig Marianne,dat kunnen inderdaad allemaal redenen zijn voor een hond om niet te eten.Maar laten we hopen dat het vanaf nu gewoon goed blijft gaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door