Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#546722
Bij de hond van mijn trainingsmaatje is vanmorgen spondylose vastgesteld en met name in het bekken gebied, Weet iemand wat we hem kunnen gaan geven om het proces te vertragen? Alle tips, suggesties e.d. zijn meer dan welkom. Het gaat om een labrador van bijna 7 jaar, dus nog veel te jong :'( :-\

Cindy
Door Ine
#546741
Wervel S van Dr Samuels helpt goed bij een lab van net 4 jaar. Het is een kwestie van kijken, welk middel het beste voldoet bij de hond.
Door Slot
#548566
Onze Bulldog was 2 jaar toen bij hem spondylose werd vastgesteld. Toevallig toen er ook een foto van zijn rug gemaakt werd vanwege klachten aan zijn knie.
Hij is nu 5 en heeft geen last meer van zijn rug. Als de rug dusdanig is vastgegroeid en er zijn geen uitvalsverschijnselen dan kan je er vanuit gaan dat ze er redelijk oud mee worden.
Het hele proces van aan elkaar groeien is pijnlijk. Daar zou je een pijnstiller zoals Metacam voor kunnen geven. Verder heeft het geen zin om iets anders te geven. Het proces is onomkeerbaar en niet te genezen of te opereren.
Door ~Joke~
#549326
Bij Spike is ook op 2-jarige leeftijd spondylose vastgesteld, hij is nu 9 jaar. Middeltjes hebben idd niet veel zin. Niet laten springen is heel belangrijk. Spike kreeg een maagzweer van metacam. Zijn rug is wel helemaal vergroeid maar laatst kon hij zijn staart niet meer omhoog krijgen en had hij problemen met lopen; dan zit er ineens een zenuw in de knel. Hij krijgt dan 1 of 2 keer een injectie met rimadyl en dan gaat het wel weer. Hij ontziet zijn rug altijd, maakt ruim baan voor andere honden en gaat alleen door deuren als ze wijd openstaan. Helemaal pijnvrij is hij ws dus niet.
Door bas rouge
#549418
Bij Barousse, mijn beauceron, is vorig jaar mei ook spondylose gediagnosticeerd. Ze heeft acupunctuur gehad waar ze erg goed op heeft gereageerd (behandeling zelf was overigens pijnlijk voor haar). Door de pijn in haar rug waren de spieren langs haar wervelkolom en haar binnenbilspieren ontzettend verhard, altijd, ook in rust. De fysiotherapie en mijn eigen massage en rekken en strekken hielp onvoldoende. De acupunctuur heeft ervoor gezorgd dat de spieren ontspanden, maf maar iets anders kan ik er niet van maken. Na deze behandelingen kon ze zelf weer de auto in springen (al til ik haar eigenlijk altijd) en kon ze ook weer galopperen en liep ze overall weer soepeler en veel minder met korte passen achter, alhoewel duidelijk te zien is dat ze een plankrug heeft.

De dierenarts/acupuncturist is mw. Meijer in de Cornelis Jolstraat in Den Haag, 070- 3558370.
Laatst gewijzigd door bas rouge op zo 14 mei 2006, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cindy de Wolf
#549761
Bedankt voor alles tips e.d. Ik ga alles doorspelen en dan maar hopen dat het beter gaat.

Cindy
Door diana
#549829
Lady heeft spondylose lumbo-secraal ze heeft het al 4 jaar tot nu toe gaat het zeer goed ze heeft geen pijnstillers nodig gehad nog,
maar wel in beweging blijven zei mijn d.a destijds dan doen we ook trouw korte stukjes naast de fiets om haar achterhand sterk te houden en verder krijgt ze spondyvetsem en glucobest.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door