Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Netty
#549179
gister deed ik bij Tof een okugest tablet naar binnen, en keek eigenlijk eens goed in haar bekkie.
ik zag dat heer tandvlees helemaal teruggetrokken was bij haar voortanden.
ze mist er een paar, die zijn getrokken omdat ze los zaten, maar nu zijn het stokjes op steeltjes......
kan daar nog iets aan gedaan worden?
de vet in Maleisie zei dat ze het steeds meer zou krijgen, dat optrekken :-\
hoe kan ze als dat zo is ooit botten eten als ik daar ben?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#549191
Balen Netty :(, wat je eraan kan doen weet ik helaas ook niet, maar als ik naar mijn honden kijk zie ik wel dat ze bij het botten kraken (en eigenlijk al hun eten) hun voortanden niet gebruiken, daar gebruiken ze hun kiezen voor.
Misschien een kleine geruststelling? :-\
Door Lizzy
#549205
Whoofer had dit ook. Dit begon toen ze een jaar of 7 was. Hoe jong is Tof ook alweer? En ja, ze is 11 jaar geworden met 1 voortandje minder maar de rest zat er nog prima in, ondanks het verzakte tandvlees. Ik maakte me er eerlijk gezegd niet druk om, omdat ze hun voortanden sowieso maar nauwelijks gebruiken.... Ja, leuker is het wanneer ze er allemaal in blijven staan en wanneer het tandvlees niet inzakt, maar ja, als het gebeurd: niks aan te doen..... Wat je eventueel wel zou kunnen doen is iedere dag heeeeeel zacht poetsen met wat Parodontax. Daar zitten wat samentrekkende kruiden in.
Gebruikersavatar
Door Binno
#549218
Snow (12) heeft het ook, vooral bij zijn onderste voortandjes.
Bij hem zit er ook nogal wat tandplak aan de binnenkant van die voortandjes dat ik helaas niet wegkrijg en twee ervan staan ook al geruime tijd los.
Botjes kauwen doet hij inderdaad vooral met de achterste kiezen, dus ik vermoed dat dat ook bij Tof weinig of geen problemen zal geven.
Door Netty
#549240
Tof is bijna 10 jaar, en ik weet dat het minder wordt als ze oude worden, maar toch......
en poetsen is niks, dat is net als vloeken in de kerk ::)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549258
Wat je kunt doen is een tube parodontax halen (tandpasta voor mensen) en twee keer per dag haar tandvlees insmeren met een beetje parodontax. Ik heb terugtrekkend tandvlees genetisch meegekregen en het is gestopt sinds ik parodontax gebruik.
Door Truus
#549283
sylvia schreef: Wat je kunt doen is een tube parodontax halen (tandpasta voor mensen) en twee keer per dag haar tandvlees insmeren met een beetje parodontax. Ik heb terugtrekkend tandvlees genetisch meegekregen en het is gestopt sinds ik parodontax gebruik.
Timo zou het gelijk oplikken ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door