Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Joshii
#549214
Vanmorgen heb ik de honden gekamd en bij Fredje een teek verwijderd.
Ik doe die griezels altijd in een glas water tot ik zeker weet dat er niets meer beweegt :-X
Daarnet checkte ik of ie verzopen was en toen viel me op dat er een blauwe stip op de rug van de teek zit.
Is dit gewoon een bepaalde variant of is het er 1 van de enge soort?
Door Timmy
#549217
Waar zat die stip dan? Achter z'n kop? En wat voor kleur had z'n lijf?

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op zo 14 mei 2006, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door amiwoods
#549222
teken kunnen overleven in water dus als je zeker wil zijn dat ie dood is gewoon plat drukken.
ze houden zich een tijdje stil zodat het lijkt dat ze dood zijn.
ik heb er hier 1 in een bakje gedaan 3 weken geleden om te kijken hoelang ze nu eigenlijk overleven zonder bloed. nou het beestje leeft nog, ondanks dat ie nog niet volgezogen was en er een dekseltje zonder gaatjes op het bakje zit.
ik druk ze dood dan weet ik het zeker.
1 met een blauwe stip nog nooit van gehoord.
zie ze hier wel in het wit,oranje ,bruin en zwart.
misschien een zeldzaam soort?? zou het beestje bewaren en door je DA laten opsturen. dan weten ze om welke soort het gaat.
Door Lizzy
#549224
amiwoods schreef: teken kunnen overleven in water dus als je zeker wil zijn dat ie dood is gewoon plat drukken.
ze houden zich een tijdje stil zodat het lijkt dat ze dood zijn.
ik heb er hier 1 in een bakje gedaan 3 weken geleden om te kijken hoelang ze nu eigenlijk overleven zonder bloed. nou het beestje leeft nog, ondanks dat ie nog niet volgezogen was en er een dekseltje zonder gaatjes op het bakje zit.
ik druk ze dood dan weet ik het zeker.
1 met een blauwe stip nog nooit van gehoord.
zie ze hier wel in het wit,oranje ,bruin en zwart.
misschien een zeldzaam soort?? zou het beestje bewaren en door je DA laten opsturen. dan weten ze om welke soort het gaat.
Ik doe wat afwasmiddel in een bakje water, daar gooi ik ze in en dan zijn ze direct dood.

Blauwe stip? Was het hele lijfje misschien een beetje grijsachtig/blauw?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#549263
amiwoods schreef: teken kunnen overleven in water dus als je zeker wil zijn dat ie dood is gewoon plat drukken.
ze houden zich een tijdje stil zodat het lijkt dat ze dood zijn.
ik heb er hier 1 in een bakje gedaan 3 weken geleden om te kijken hoelang ze nu eigenlijk overleven zonder bloed. nou het beestje leeft nog, ondanks dat ie nog niet volgezogen was en er een dekseltje zonder gaatjes op het bakje zit.
ik druk ze dood dan weet ik het zeker.
1 met een blauwe stip nog nooit van gehoord.
zie ze hier wel in het wit,oranje ,bruin en zwart.
misschien een zeldzaam soort?? zou het beestje bewaren en door je DA laten opsturen. dan weten ze om welke soort het gaat.
Teken kunnen heel lang zonder bloed net als vlooien, maar 3 weken houden ze het in water niet vol, ik doe ook altijd wat afwas middel erbij en dan verdrinken ze gelijk (ook vlooien) Plat drukken is het slechtste wat je kunt doen de vrijgekomen eitjesgaan namelijk niet dood en komen gewoon uit, wat je dan beter kunt doen is ze verbranden maar ik vind dat heel erg goor dus ik verzuip ze in een bakje met zeep.
Door Lil
#549345
Netty schreef: ik verzamelde ze in een tissue en dan in de WC en spoelen maar, geen teek die boven kwam drijven ;D
spoel ze hier ook altijd door het toilet en nee, tegen die stroom water kunnen ze niet inzwemmen. ;D
Door lidija
#549674
Ben misschien een echte beul wat teken betreft maar had ook gemerkt dat ze niet gemakkelijk verdrinken. Mijn vriend doet ze in een klein borrelglaasje met wat water er bij in de magnetron (heel vies) maar werkt wel :-\
Door Fido
#549732
Ik vind teken zooooooooó eruggg smerig dat als ik er één vindt deze in een tissue/keukenrolpapiertje doe en het in brand steek!
Pas als ik het knalletje hoor (jaaaa ze knallen 8)) weet ik zeker dat het VERNIETIGD is en ga ik weer ontspannen :-X

Errugg hè? :-\
Door Lizzy
#549793
Gatverdamme, het wordt echt een horror-topic "hoe dood ik op de goorste manier een teek" ;D

Maar hoe zit het nou, wie herkent de teek met de blauwe stip? Is dit een gevaarlijk exemplaar?
Door Cathelijn
#549822
ik heb nog gezocht maar niets kunnen vinden over een teek met een blauwe stip.
Ik heb er zelf ook nog nooit een gezien.
Door Mevroi Kruim
#549932
Wastie niet gemerkt door een of andere onderzoeker?

;D (manlief heeft ooit loopkevers gemerkt voor een onderzoek, zodoende).

In de magnetron vind ik wel het allergoorste :P :P :P
Ik gooi ze in de plee of spoel ze door de afvoer, als ik thuis ben tenminste. Anders plet ik ze en begraaf ze.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door