Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mutsie
#548301
Ik snap er niks van, ze zitten hier allemaal te harken en te bijten alsof ze barsten van de vlooien.

Max heeft al twee grote kale plekken die hij helemaal kapotbijt op z'n zitbotten (iedere kant op dezelfde plek).
Hij krijgt ook diverse andere kleine kale plekken, lijkt wel of z'n vacht minder glanst, hij is heel actief, maar ik moet hem wel meer eten gaan geven, want ik heb het idee dat hij afvalt, ook heeft hij last van vieze ogen(wat toch al 2 jaar weg was). Jesse heeft ook plekken op haar poten, die ze helemaal openbijt.

Ze verharen ontzettend, vooral spottie daar komen hele wolken vanaf. En die zit ook enorm te harken.

Ze staan nu ca. twee maanden op compleet barf, hiervoor nooit zoiets meegemaakt. vanaf 2004 geef ik barf/kvv.

Ik kan geen vlooienpoepie ontdekken.
Ik geef heel gevarieerd eten, de horsemakreel heb ik al geschrapt want volgens tannetje kan dat bij honden een allergische reactie teweegbrengen.

Ik twijfel nu of ik ze toch iets geef tegen de vlooien ga geven, dat ik iets gemist heb of zo.

Wat me opvalt is dat nu heel veel honden hier last van hebben ?

Karin
Laatst gewijzigd door mutsie op vr 12 mei 2006, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mutsie
#548369
Pollenallergie kan dat bij honden?

Ik vind het zo frappant dat het nu in het voorjaar is.
Droog weer, veel stuifmeel.

Ik heb al wat knoflook gegeven tegen evt. vlooien.
Maar twee jaar geleden hadden ze wel eens 1 vlo, ik herken zelfs het meeste ieniemienie poepie van een vlo.
(mijn vorige hond had regelmatig last van vlooien).

Maar ja, bij kortharigen zie je dat moeilijker, maar een vlo gaat dan echt wel aan de wandel op een buik of op z'n kont, achter de oren in de liezen.

Max heeft al twee plekken van 3 cm doorsnee die helemaal kaal en kapot gebeten zijn.

En om nou zomaar een antivlooienmiddel te geven vind ik ook niet zo geweldig.

Jeuk is toch een reactie van de histamine die vrijkomt?
Is er niet een natuurlijk anti-histamine middel of zo.?
3 dagen pens geven? In geval van een allergie van voedsel?
Of is dit de klepel horen vallen maar weet niet waar de klok hangt.

Karin
Door Lizzy
#548383
Er is natuurlijk wel een ware pollen explosie geweest, de afgelopen dagen... Ik weet niet, het lijkt me sterk dat al je honden allergisch zijn voor iets in het eten.... Dat zou ik pas zeer en te toevallig vinden....

Holergie van Steigerwald vind ik nogal goed helpen bij pollen-allergieen.

Heb je toevallig een ander voedingssupplement toegevoegd aan het eten? (dat bijv. niet goed is - ik vond van de week uit dat de visolie van de Tuinen stijf staat van de zwaveloxide en sulfiet >:().
Door mutsie
#548425
Ik geef wel eens chlorella, zeewier, probiotica.
Maar ik vergeet het meer dan dat ik het structureel toepas.

Maar ik vind het ook zo toevallig dat er meerdere honden last van hebben.

Jesse zou evt. medicijn gebruik zijn.
Maar Max die nooit wat mankeert. Lijkt wel of hij een soort hooikoorts heeft. waterige ogen, loopneus, vieze ogen en oren, enkele kalere plekken in z'n vacht.
Beetje schilfers. ik moet hem ook meer eten geven om op gewicht te blijven. (nu zwemmen zo ook wel veel hoor).

Ik dacht ook eigenlijk meteen aan pollen, erg droge weer, grasaren.
Of het water waar ze in zwemmen.

Allergie voor eten dacht ik ook niet echt hoor. Het is best afwisselend wat ze krijgen.

Ik zal morgen eens een foto maken van de plekken.

Karin
Door Angel_Devil
#548547
Hier word er sinds 2 weken ook flink aan de poten geknauwd
De honden zijn schilverig,rode plekjes op de buik,constant likken,het is eigenlijk begonnen sinds het gras begon te groeien
Door jon
#548766
Nou lhaki krabt zich ook wezenloos en heeft ook wat plekjes (in z'n oorschelp en bij z'n piem). Verleden jaar voorjaar was het idem.........en mijn visolie komt niet van de Tuinen ;D ;D Het is mij een raadsel...
Door Ike
#549653
Lizzy schreef: Er is natuurlijk wel een ware pollen explosie geweest, de afgelopen dagen... Ik weet niet, het lijkt me sterk dat al je honden allergisch zijn voor iets in het eten.... Dat zou ik pas zeer en te toevallig vinden....

Holergie van Steigerwald vind ik nogal goed helpen bij pollen-allergieen.

Heb je toevallig een ander voedingssupplement toegevoegd aan het eten? (dat bijv. niet goed is - ik vond van de week uit dat de visolie van de Tuinen stijf staat van de zwaveloxide en sulfiet >:().
Lizzy, die Holergie van Steinwald, is dat specifiek voor dieren en weet jij waar het te koop is?
Door Lizzy
#549654
Ike schreef: Lizzy, die Holergie van Steinwald, is dat specifiek voor dieren en weet jij waar het te koop is?
Nee, het is specifiek voor mensen, maar kan heel goed bij dieren worden gebruikt. Het is te koop bij een flink aantal drogisten (niet alle) en te bestellen bij de apotheek.
Door Ike
#549658
Lizzy schreef: Nee, het is specifiek voor mensen, maar kan heel goed bij dieren worden gebruikt. Het is te koop bij een flink aantal drogisten (niet alle) en te bestellen bij de apotheek.
Thanks, ga gelijk op pad (voor mij en Ike en mijn man, tja, we passen wel bij elkaar ;D).
Gebruikersavatar
Door Hitam
#549673
Er is op dit moment een ware explosie van jeuk. Komt door de pollen en door het warme weer, denk ik.
Doordat het ineens zo warm is gaan ze ineens verharen en de warmte zorgt ook voor broei.
Dat samen met een enorme hoeveelheid pollen in de lucht geeft heel veel jeuk.

Ik geef dan de Pollen Veterinair, dat helpt vaak goed.
Door Lizzy
#549773
mutsie schreef: Tannetje, is dat van een bepaald merk?

Ik vind nl. niets op het woord : pollen.

(via de link via jou website)

Karin
Ik ben Tannetje niet ;D, maar Pollen extra veterinair is van Puur Natuur.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door