Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door moniek
#5479
Vandaag heb ik dus mijn 1e voorraadje carnibest gehaald en vanaf morgen ga ik beginnen met dit te voeren.. Op deze site lees ik dat ik het beste geleidelijk mijn honden eraan kan laten wennen door bv 1 dag versvoer te geven en de volgende dag brokken. Volgens de leverancier waar ik vandaag was kan ik beter bv 3 dagen vers voeren en dan 4 dagen brok omdat zo de honden niet zo vaak hun spijsvertering "om hoeven te schakelen". Nu ben ik dus een beetje aan het twijfelen. Kan iemand me vertellen wat ik het beste kan doen, dus hoe zet ik het beste mijn honden geleidelijk op het versvoer??

Bedankt en de groetjes
Door Paul_Barte
#5480
oniek,
Het ligt een klein beetje aan het feit wat de leeftijd van de hond is en of de hond nu problemen heeft of niet.
Normaal gesproken kun je hgewoon 'cold turkey' overgaan.

Bij oudere honden of honden met problemen met alvleesklier, suiker enz......kun je beter heel voorzichtig  overschakelen.
Door moniek
#5481
Oke Paul, ik heb dus 4 honden, de oudste is bijna 4 en de jongste is ruim 2. Het zijn allemaal kleine hondjes, gewichten varierend van 8 tot 10 kilo.
Als je met huidige problemen bedoelt of ze vaak ziek zijn of vachtproblemen ofzo hebben dan kan ik dat met een "nee"  beantwoorden ( alleen de 2 cavaliers krabben misschien iets meer dan de 2 anderen maar niet overmatig).
Vanmorgen hebben ze dus voor het eerst carnibest gegeten en ze hebben ervan gesmuld, zelfs de tibbie die normaal overal zijn neus voor optrekt waande zich volgens mij in een 4-sterren-restaurant ;D ;D

Als hun ontlasting nou gewoon goed is en blijft kan ik ze dan gewoon overzetten op alleen nog maar carnibest denk je??

Alvast bedankt voor een antwoord, vriendelijke groeten van Moniek.
Door sylvia
#5482
Hoi Moniek,ik ben geen Paul maar ik ga denk ik hetzelfde zeggen als Paul namelijk: gewoon in 1 keer overzetten.
Ik heb hier ook honden (logees) gwoon in 1 keer overgezet en als ze niets mankeren als van zwakke darmen of andere dingen gaat dit perfekt.
Door Paul_Barte
#5483
>>Als hun ontlasting nou gewoon goed is en blijft kan ik ze dan gewoon overzetten op alleen nog maar carnibest denk je??<<

Geen probleem  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door