Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jose
#50056
Hoi

Nu naar twee weken, gister nog niet veel aan de hand altans, kijk natuurlijk niet iedere dag overal naar. Maar Foef had altijd al iets rood buikje, naar mijn vermoeden door graan.

Maar net lig ik met der te kroelen op de bank, Nu is der buik eens zo rood en niet alleen bij haar litteken van de sterelisatie, daar overigens wel nu het ergst, maar over haar hele buik. Ook wat kale plekken op de binnen benen, en borst is ook wat roodbruin. En stinken, naar minsten een oude kaas die aan het verschimmelen is.
Dus ik verder op inspectie, ook stinkt ze uit de bek. En onder de oksels. En heeft dus vanmorgen net ook gekeken wat dik en daarna wat dun gepoept met slijm door elkaar.
Is dit ontgiften???

Ook sam even na gekeken die had geen rode buik maar nu ongeveer hetzelfde als Foef eerst, dus zeker minder als Foef nu. Maar ook zij stinkt uit de bek. En ook een deel dun gepoept.

Is dit ontgiften en zo ja wat kan ik er aan doen om te versnellen of ze te helpen. Ze hebben geen jeuk, altans nog niet gemerkt.
Door Lupa
#50077
jose laat maar lekker gaan voorlopig, als het goed is is het over een tijdje weg(maar wel in de gaten houden)
het is ontgiften, alle smerig rotzooi gaat uit de lijf.
Door sharpie
#50442
Ja, ik denk ook dat ze aan het ontgiften zijn, zeker als hun ontlasting dun en slijmerig is.
Wat de rode buikjes en stinken etc. betreft, kan ook allemaal komen door ontgiften, gewoon even aankijken en evt. iets kalmerends op de buik smeren ofzo.
Verder hoef je het niet te versnellen, dan zouden de klachten alleen maar erger worden waarschijnlijk en belast je volgens mij het lichaam nog meer.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#50466
Donna heeft dat ook even gehad en die had maar een maand brokken van euk gegeten,die ging over en Ine heeft het gezien die kreeg hele dikke bulten in de huid van haar buik,het leken wel hele grote onderhuidse puisten,de buik het blote gedeelte dan werd ook branderig rood.Dat heeft een paar weken geduurd en toen was het over.
Door Jose
#54802
Moet ik me nu zorgen gaan maken??

De rode buiken worden nog niet minder, eerder erger. Ze krijgen niets meer waar graan in zit dus daar kan het niet aan liggen. Terwijl eerder als ik Foef minder brood gaf zag je dat het minder werd, maar nu word het er nog zeker niet beter op. Toch nog gevoelig voor iets anders???

Ontlasting was een paar dagen wel helemaal goed. Maar na dat ik ze cb kip en eend rijst heb gegeven was het weer allemaal slijm. Even als dat Foef daar na gal spuugt zie die vraag.

Sorry voor mijn misschien te grote bezorgtheid maar normaal had ik allang bij de da gezeten hihi. Ben nooit echt zeker van mezelf sorry daar voor. Maar die had dan weer iets van Leo brokken voor geschreven waarschijnlijk in dit geval. Ja en daar wou ik nu een niet mee verder met brokken. Maar het zich lekker voelen van mijn hondjes staat voorop en dat doen ze nog niet helemaal.
Door Lupa
#54803
hoe gaat het met je hondje? ik bedoel heeft hij laats ervan? eet hij goed?
ik zou het nog eventjes aankijken, van de slijm in de poep kan het komen omdat je naar een andere samenstellig ben gegaan, dat kan gebeuren, de maag moet er aan wennen.
wart de bultjes betreft, kun je niet een foto van maken en hier plaatsen? dan is iest makkelijker praten.
Maar ik vermoed dat het echt door het ontgifte komt.
Door Jose
#54811
Geen andere samenstelling alles gewoon van cb verder hebben ze niks der bij op als fruit restje eten en Kaas en biogarde maar niet speciaal op die dagen. Wel dus in plaats van de natuur een keertje eend en kip/rijst gegeven.

En foto word moeilijk die krijg ik hier niet geplaatst nog. Maar zal der eens eentje maken vanmiddag dan zet ik m wel op onze eigen site tijdelijk heb nog een foto hoekje ergens dus.
Door Twister
#54817
whow hier schrik ik wel van: hier hebben ze niet echt last gehad van ontgiftingsverschijnselen, tenminste niet van rode buikjes ed.

Sorry ik kan je dus niet helpen
Door Lizzy
#54821
Dit is volgens mij geen ontgiften. Doet me denken aan de pootjes van Whoofer en de buik van Mara (van Erna).

Geen idee wat dit is.

Ik zal Tannetje hier even op attenderen. Misschien kan zij er iets over zeggen.

(overigens heeft Whoofer op een hyo-allergeen dieet gestaan en bij haar heeft het dus niets te maken met voeding).

Groetjes, Lizzy
Door Erna
#54828
Het lijkt inderdaad veel op wat Mara ook had/heeft. Bij haar is het rode ook meer naar de zijkanten nog. De ene keer is het erger dan de andere en het gekke is dat het verdwijnt (ik durf het bijna niet te zeggen ;D ;D) zodra we haar weer brokken geven.

Ze heeft er weinig tot geen last van, het jeukt niet, het pust niet. Heel soms is er een nat plekje precies op de plekken waar haar benen tegen haar buik liggen als ze op haar buik slaapt (nog duidelijk?). Dan smeer ik er maar weer wat zalf op voor een paar dagen en het is weer prima in orde.

Ik heb Liz suf gemaild erover en we krijgen de oorzaak niet te pakken. Ik heb me er maar bij neergelegd. Zolang ze geen last heeft van die rode buik vind ik het prima en mag ze lekker vers eten.
Door SHIVA
#54832
Hoi Jose
Dit was even schrikken
trouwens wel leuke fotos van je honden
Ik denk niet dat dit ontgiften is ,maar ik heb hier geen ervaring mee dus kan je niet helpen
Maar zoals Lizzy al schreef,mischien kan tannetje je verder helpen
en anders toch even naar de da
gr shiva
Door Lupa
#54834
ja dat is even schrikken zeg!
maar je ziet wat fotos kunnen doen.
Maar ik heb een gevoel dat het een soort kontakt allergie is, tappijt? was middel ? gras? wat me opvil is dat het ook onder de nek is, dus het kan niet door likken komen.
ik zou wachten op reacties van Hitam inderdaad, maar het kan me niet voorstellen dat ze minder rood zouden worden door brokken.
En zij zijn allebij rood, dat is ook de vraag, hoe kan dat dat ze allebij rood zijn?
ik hoop dat er een oplossing komt voor je hondjes.
Door Jose
#54848
Hoi........

Ik zit zelf dus te denken aan iets van bot of rijst of rund vis en dan die laatste twee het meest.

Van brokken hebben ze het nooit zo gehad zeker Sam niet. Foef wel een beetje, net als Sam nu.

Vertel even der bij dat ze lam rijst brokken hadden van eucanuba. En Foef het wel eens vaker heeft gehad eerder toen ze nog brokken had van royal canin. Die veranderde van zak en toen ging madam de de diaree en kreeg ze een rodere buik. Niet zoals nu maar alleen iets meer rond het litteken net als Sam nu. Naar de da geweest toen en moest maar op leo brok over gaan dan de hypoalergeen vorm of zo. Gedaan maar dat leverde alleen maar meer diaree op dus toen eucanuba aan geschaft daar deden ze het dus verder gewoon goed op. Maar ik ben er van overtuigd dat vers beter is als je kijkt naar de wolf klaar.

Sam heeft nog nooit anders op dan eucanuba lam rijst. Ja nu dan vers.

Ja en verder zijn het Bassets dus die eten en lusten alles wat ze tegen komen. hihi

Contact allergie kan haast niet. Niet van wasmiddel veranderd geen nieuwe dingen in huis.

Likken en krabben doen ze er niet aan, hebben er verder geen last van, altans niet in die vorm.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#54888
Zolang ze geen jeuk hebben kun je het aankijken. Het kan best nog ontgiften zijn, maar het is wel een erg sterke reactie. Drinken ze wel genoeg? Probeer ze wat extra te laten drinken door ze verdunde yoghurt of bouillon voor te zetten, dat versnelt de ontgiftingsreactie.

Als je denkt aan een voedselallergie zou je ze een poosje alleen eend/rijst moeten geven en dan kijken wat ze doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door