Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Supermax
#548094
Vandaag toch maar weer eens een eendagskuiken geprobeert en wat schetst mijn verbazing...... Die oude van bijna 17 jaar gaat ermee vandoor en loopt ermee door het huis te jongleren alsof ie weer 2 is ;D. Echt geweldig om te zien.... Vervolgens was ie uitgespeeld en wou ie er wel aan beginnen maar al die veertjes....., dus toen heb ik het kuiken maar even vastgehouden en toen kreeg ie er wel houvast op.
Het resultaat is dat er nu nog anderhalve poot, een paar stukjes veren en een kop op de grond liggen, de rest zit heerlijk in Utah's buik :).
De twee jonge poezen kijken er niet naar om, hebben er eens aan geroken en dat vonden ze wel genoeg. 1 van de 2 heeft net een poging gedaan om de resten te begraven....(er denkbeeldig iets over heen gooien).
Misschien dat ik voor hen het kuiken toch moet koken.
Maar ik vind het dus al helemaal geweldig dat die oude echt ge-BARF-t heeft (nou ja beetje dan he ;) ).
Groetjes,
Mieke
Door Supermax
#548112
Utah heeft net besloten dat ie de rest toch ook maar ging opruimen, scheelt mij opruimen. Nu hoef ik alleen de vloer maar te dweilen.........
Door Supermax
#548130
Inderdaad :D. Heb alweer een nieuw kuiken uitliggen zodat dat morgen ontdooit is, dan maar weer een poging doen. Nu kan ik tenminste uitbreiden met BARF, ze eten al hondenCB en daar krijgen ze dan af en toe kippenhartjes bij en dat gaat ook al goed.
Ben wel erg blij dat ik zeil in huis heb, want ik had het kuiken buiten op het balkon gegeven, maar Utah stormde heel hard met dat kuiken in zijn bek naar binnen ::). Hij wou het op een gegeven moment in mijn schoenen stoppen, daar heb ik toch maar een stokje voor gestoken....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#548136
Supermax schreef: Inderdaad :D. Heb alweer een nieuw kuiken uitliggen zodat dat morgen ontdooit is, dan maar weer een poging doen. Nu kan ik tenminste uitbreiden met BARF, ze eten al hondenCB en daar krijgen ze dan af en toe kippenhartjes bij en dat gaat ook al goed.
Ben wel erg blij dat ik zeil in huis heb, want ik had het kuiken buiten op het balkon gegeven, maar Utah stormde heel hard met dat kuiken in zijn bek naar binnen ::). Hij wou het op een gegeven moment in mijn schoenen stoppen, daar heb ik toch maar een stokje voor gestoken....
Ik zie je de volgende dag al in je schoenen stappen ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Door Mevroi Kruim
#548184
sylvia schreef: Ik zie je de volgende dag al in je schoenen stappen ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Woehahaaaa, dat doet me denken aan die keer dat een muisje asiel had gezocht voor vervolging door katten in mijn laars :-X :-X Gelukkig stampte ik er niet meteen vol in maar wurmde ik hem moeizaam over m'n enkel ... kriebelsqueek ... laars uit ... muis doet gooi naar wereldrecord hoogspringen .... Kruimel ook ;D ;D ;D

Hier heeft Knor voor het eerst van z'n leven gisteren twee aan stukkies geknipte :-X :-X :P kuikens op, en vanochtend weer. Hij gromde als een tijger en vrat ze uitendelijk maar op (watje).
Nu eet alleen Eppo nog geen kuikens. Ondanks de hongerkuur weigerde ze resoluut.
Wat zal ze blij zijn dart ze vanavond sardien krijgt *not* ;D ;D ;D
Door *Robin*
#548448
ik moet de veertjes er nog steeds vanaf halen anders blijft het een speeltje. het kopje had hij nog nooit opgegeten tot gisteren. toen was ik ineens een lijf en kop "kwijt" ???

heeft meneertje toch door dat je dat ding ook kan eten ::) ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#548460
Robin86 schreef: ik moet de veertjes er nog steeds vanaf halen anders blijft het een speeltje. het kopje had hij nog nooit opgegeten tot gisteren. toen was ik ineens een lijf en kop "kwijt" ???

heeft meneertje toch door dat je dat ding ook kan eten ::) ;D
Er zijn veel katten die er eerst mee spelen, kittens gaan zo ook eerst met kuikens om, in de natuur doen ze dat natuurlijk ook met hun eten spelen maar ja dan leeft het meestal nog, dus ik zou de donsjes er gewoon aan laten ziten.
Door Sennaruby
#563154
Ik heb vandaag mijn eerste zak met eendagskuikens gekocht en moest wel even slikken toen ik ze ging onderverdelen in porties :o :-[ :-X

En nu maar duimen dat de katten het iets vinden!

Groetjes,

Fieke
Door Sennaruby
#563161
Ja hè, ik hoop het... Ik heb toch liever onherkenbare onderdelen dan die vervormde, verkrampte kuikentjes :'(

En dan vanavond maar smullen, hoop ik!

Groetjes,

Fieke
Door Bernadette
#563260
Sennaruby schreef: Ja hè, ik hoop het... Ik heb toch liever onherkenbare onderdelen dan die vervormde, verkrampte kuikentjes :'(

En dan vanavond maar smullen, hoop ik!

Groetjes,

Fieke
Klinkt misschien wat raar, maar ik heb liever zo'n kuikentje dan onherkenbare stukken (afval)vlees...

Is het opgegaan? Hoe vonden ze het!
Door Ine
#563264
Bernadette schreef: Klinkt misschien wat raar, maar ik heb liever zo'n kuikentje dan onherkenbare stukken (afval)vlees...

Is het opgegaan? Hoe vonden ze het!
Wat noem jij afval vlees?

Ben ook benieuwd, hoe ze het vonden, niet alle katten bij mij zijn er verzot op!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#563287
Heb je ze al gegeven ? soms wil het helpen om ze de eerste keren licht te koken zodat er een "lekker" luchtje vanaf komt zodat ze er eten in herkennen. Je hebt ook kans dat ze er in eerste instantie mee gaan gooien (leuk nieuwe speeltjes)
Het went vanzelf hoor die kuikens je moet er alleen niet zo bij stilstaan. Hier lusten ze het allemaal.
Door Tineke *
#563578
Ik heb vandaag de kuikens in de blender gedaan voor de kittens(jaha Binky en z'n vriendin).
En nu hebben ze het lekker opgegeten,met alles er op en er aan.

Tineke

p.s.ik bedoelde met de staafmixer sorry.
Laatst gewijzigd door Tineke * op zo 04 jun 2006, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door