Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Qwertu
#547907
...... 's ochtends carnibest en 's avonds lamsrib of geitenrib of hazenrug o.i.d.?

Bijvoorbeeld: 120 gr carnibest en 100 gr geitenrib, volgende dag 120 gr carnibest en 100 gr lamsrib etc.
Door Jolly
#547968
of er wat mis mee is, dat zal ik niet zeggen.
Het is meestal zo dat de ribben kaal zijn en dan is het niet verstandig om die alleen te geven, beter is om kale ribben met wat vlees of pens te geven i.v.m zuurtegraad.

Daarbij zit er in CB genoeg bot, dus misschien dat er daarom gezegd wordt dat het niet zo verstandig is, omdat je dan verstopping bij je hond kan krijgen door te veel aan bot.
Door Qwertu
#548064
[quote="Jolly"]
of er wat mis mee is, dat zal ik niet zeggen.
Het is meestal zo dat de ribben kaal zijn en dan is het niet verstandig om die alleen te geven, beter is om kale ribben met wat vlees of pens te geven i.v.m zuurtegraad.

Daarbij zit er in CB genoeg bot, dus misschien dat er daarom gezegd wordt dat het niet zo verstandig is, omdat je dan verstopping bij je hond kan krijgen door te veel aan bot.
[/quote]

Dus hier zit geen eventueel "risico" aan? Afgezien van misschien teveel bot.
Laatst gewijzigd door Qwertu op vr 12 mei 2006, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mutsie
#548077
Zelf heb ik ook de helft carnibest en de helft ''barf'' gegeven een poosje. (ik kon geen goed en makkelijk ''ontbijt'' vinden :) )

Ik ben ervan uitgegaan dat ik dus voor de helft ''compleet'' gaf (CB) en dat de andere helft zou moeten voldoen aan de helft van de rekenhulp. (als je me nog snapt)

Maar in CB zit wat meer orgaan, minder spiervlees en bot van kip.
Ik zou niet iedere dag 's avonds ribben geven. Ik zou dan eens een lap vlees met groenten geven, want groenten zit er maar heel weinig in. (als je groenten wilt geven)

Wel goed is dat je denkt aan geit en lam.
En afhankelijk van welke leverancier het komt. De kwaliteit dus.

Mijn honden zijn erg weg van vis, misschien een optie?

Karin
Door jon
#548080
Als je dit alle dagen zou doen dan geef je dus de helft van de tijd ook over langere tijd erg eenzijdig eten namelijk alleen vleesbot en hoe goed die botten als element in een menu ook zijn het is niet voldoende! Het wordt wat anders als je de avonden afwisselt met vlees, RMB, groente, eitje, vis etc. Zodat je je barfmaaltijden over langere tijd gebalanceerd maakt. ;D
Door mutsie
#548092
[quote="jon"]
Als je dit alle dagen zou doen dan geef je dus de helft van de tijd ook over langere tijd erg eenzijdig eten namelijk alleen vleesbot en hoe goed die botten als element in een menu ook zijn het is niet voldoende! Het wordt wat anders als je de avonden afwisselt met vlees, RMB, groente, eitje, vis etc. Zodat je je barfmaaltijden over langere tijd gebalanceerd maakt. ;D

[/quote]
dat bedoel ik.
Dan gaat het een beetje uit balans. alleen maar ribben s'avonds.

Karin
Door 202Spots
#548153
Ik zou hooguit 2 of 3 keer per week de ribben geven.
De andere dagen misschien iets van groentemix met verse of blikjes vis, of stukken vlees met groenten, of gewoon 'n stuk kippenbout.
Door Lizzy
#548154
[quote="Qwertu"]
...... 's ochtends carnibest en 's avonds lamsrib of geitenrib of hazenrug o.i.d.?

Bijvoorbeeld: 120 gr carnibest en 100 gr geitenrib, volgende dag 120 gr carnibest en 100 gr lamsrib etc.

[/quote]

Ik vind dat je best met regelmaat wat vleesbot naast de CB mag geven, maar ik sluit me bij mijn voorgangers aan. Ik vind dit ook teveel vleesbot worden. Ik zou zeker ook proberen om 1 keer per week een vette vismaaltijd te geven. En dan bijv. 2 keer per week een rauw eitje, met schil. En dan een paar keer per week een maaltijd met bijv. vlees + groentemix of vlees + tafelrestjes
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door