Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jose
#54799
Wat is nu de werkelijke rede dat een hond gaat gal spugen??

Op brokken keek ik nooi nergens naar niet naar tijd en wat ik ze allemaal gaf. Nooit nergens last van. Alleen als ik ze toen ( met nadruk op toen) der tijd een gekookt bod gaf moesten ze de dag er na altijd gal spugen. Ook als ze die morgen gewoon hun toen nog gebruikelijke korstjes brood aten.

Foef geeft hier altijd netjes aan dat ze honger heeft dan rammeld ze wel met de voer bak of dergelijke. Maar dat doet ze 's morgens dus niet. En toch gal spugen. Komt dat wel van de honger???

Kan het niet zo zijn dat ze dan gewoon te veel bod op hebben?? En daar dus slechter tegen kunnen.

Opgevallen is mij namelijk dat ze pas drie keer heeft gal gespugd. Dat was na de maaltijden de dag er voor cb kip/rijst en cb eend/rijst. Kan het zijn dat ze dat gewoon minder kunnen verdragen??

Doe ook maar een gooi, vind het gewoon best raar nooit gedaan en nu wel, waarom??
Door Jolly
#54805
gekookt bot :o :o, nu toch niet meer hoop ik ::)
Laatst gewijzigd door Jolly op di 17 feb 2004, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jose
#54812
Nee hoor ( met nadruk op TOEN) schreef ik. En ook toen spuugde ze gal verder nooit.
Laatst gewijzigd door Jose op di 17 feb 2004, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#54818
Gal spugen kan ook te maken hebben met het reinigen van het lichaam. Juliette de Baïracli Levy heeft daarover geschreven. Als ik tijd heb zal ik het eens opzoeken.
Door Lizzy
#54822
Ik zie trouwens ook dat je nog maar net overgeschakeld bent op versvlees. Dikke kans dat dit alles te maken heeft met het wennen van koolhydraat arme voeding.... En ja, het heeft te maken met reinigen maar dus nog meer te maken met wennen.

Hoe is het qua gewicht met jouw honden? Zijn ze precies goed of te dik of te dun? Ik vraag dat omdat het soms zin heeft om net een beetje meer eten te gaan geven. Maar dat kun je natuurlijk niet doen als ze al aan de stevige kant zouden zijn.

Groetjes, Lizzy
Door Jose
#54829
Hoi Lizzy

Foef spuugd gal en is momenteel voor een geholpen Basset Artesien met 20 kg presies goed. Sam zou iets minder mogen maar het is winter dus daar maak ik me niet al te druk om. Ik geef Foef ook gewoon dus iets meer van het geheel samen en Sam iets minder.

Gal spugen kan dus niet te maken hebben met de kip eend of de rijst, of zo??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door