Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
#547991
Oke, het heeft een tijdje geduurd, maar Dante's smaak is in positieve zin aan het veranderen. Hij eet tegenwoordig zelfs CB van de honden. Kippennekjes eet hij ook, dus ik wil eigelijk wel een poging wagen met Barf. Nu is Dante dus een nierpatient en heb ik het stukje van Lizzy over barf voor honden die het aan hun nieren hebben daarom al gelezen. Maar ik vraag mij nu af wat een kat zou mogen/moeten hebben (Dante lust absoluut geen groente).
Door Rosita
#548009
Ervan uitgaande dat Dante geen groente eet en geen pens krijg ik dit:

- 15% kaalbot van gevogelte (kippenbotjes en botjes van andere vogels, weet alleen nog niet wat menneer allemaal wil eten)
- 10% orgaanvlees (lamshart, lamslever/runderhart/ kippenhart, kippenlever)
- 60% spiervlees (rund/lam/kip + het vlees wat aan de rmb zit)
Door Rosita
#548014
O ja, ik geef Dante dagelijks 1 ml eskomo-3 visolie door zijn eten en daar zit dan in: 150 mg EPA, 100 mg DHA en 2.8 mg natuurlijke vit. E. Vraag me ook af hoeveel vet een nierpatient mag hebben. Zou ik hem wat meer visolie mogen geven? En wat zijn de vettere vleessoorten? Lijkt me namelijk beter om wat vetter vlees te geven dan extra vet te geven.
Door Lizzy
#548402
Volgens mij kun je, in ogenschouw nemend dat Dante geen groente lust (welke kat wel....) niet meer doen als wat je hier beschrijft.

Ik denk dat je visolie mag geven tot hij er diarree van krijgt. Op zich is 150 mg EPA toch niet zoveel? Volgens mij zou je zelfs 2 ml kunnen proberen.

Ik heb even wat analyses zitten bekijken. Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je vet of niet-vet vlees geeft. Rundvlees bijv, 100 gram bevat 194 mg fosfor (en 4,09 g vet). Schapenvlees bijv., 100 gram bevat 194 mg fosfor (en 16,6 g vet). Gans bevat 184 mg fosfor (en 31 g vet!). Kip bevat 200 mg fosfor (en 5,6 g vet).
Door Rosita
#548693
Lizzy schreef: Ik heb even wat analyses zitten bekijken. Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je vet of niet-vet vlees geeft. Rundvlees bijv, 100 gram bevat 194 mg fosfor (en 4,09 g vet). Schapenvlees bijv., 100 gram bevat 194 mg fosfor (en 16,6 g vet). Gans bevat 184 mg fosfor (en 31 g vet!). Kip bevat 200 mg fosfor (en 5,6 g vet).
Thanks Lizzy, zo te zien heeft gans de beste fosfor/vet verhouding, in die zin dat het per 100 gram meer energie levert en minder fosfor dan b.v. rund en kip. Zal zelf even het internet afspitten naar de eiwit/vet en fosfor verhoudingen van de verschillende soorten vlees. Zal ook 2 ml visolie gaan proberen, denk niet dat hij daarvan aan de diaree gaat.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door