Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#547435
Ik zie op de foto's bij het Islam Center ook geitenrug staan. Is dat geschikt of te hard voor Dalmatische honden?? In ieder geval een beetje onhandig qua economisch inladen van de vriezer, denk ik :-X
Door Lizzy
#547500
Ik heb de foto's even bekeken en mijn Dalmaten zouden hier geen enkele moeite mee hebben. Ergo, denk dat ze het juist erg lekker zullen vinden! In een vriesKIST past het met gemak 8)!
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#547510
Ja 't leek mij ook wel een lekker bezigheidsitem in het menu!

Dan moet ik voor ik volgende week de reis naar Rotterdam onderneem maar even een new-and-improved indeling van de vriezers maken... ;D ;D ;D.

Man ik heb nu al zin om te gaan. Heb vannacht zelfs over geitenribben gedroomd (het moet nu echt niet gekker gaan worden... 8)).
Door Lizzy
#547512
[quote="Judith van Sam"]
Ja 't leek mij ook wel een lekker bezigheidsitem in het menu!

Dan moet ik voor ik volgende week de reis naar Rotterdam onderneem maar even een new-and-improved indeling van de vriezers maken... ;D ;D ;D.

Man ik heb nu al zin om te gaan. Heb vannacht zelfs over geitenribben gedroomd (het moet nu echt niet gekker gaan worden... 8)).

[/quote]

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Bel je van te voren even naar het Islam Center, voordat je voor niks daar aan komt (en alle geitenruggen uitverkocht zijn)? Volgens mij is er tegenwoordig een knappe run op het Islam Center ;D
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#547519
Ja,ik ben net een lijstje aan het maken (op mijn werk 8) :-X) en bel morgen (als ik vrij ben, hahaha) even voor de bestelling volgende week. Moet volgens mij genoeg tijd zijn om al die beesten te verzamelen... ;D
Door Lizzy
#547521
[quote="Judith van Sam"]
Ja,ik ben net een lijstje aan het maken (op mijn werk 8) :-X) en bel morgen (als ik vrij ben, hahaha) even voor de bestelling volgende week. Moet volgens mij genoeg tijd zijn om al die beesten te verzamelen... ;D
[/quote]

Welja ;D! En anders slachten ze er vermoedelijk nog wel wat extra, speciaal voor Sam en Bruin ;D
Door Tineke *
#547547
Is er nou een speciaal iemand waar je naar kan vragen?
Degene die ik vorige week had was niet echt een licht. Verstond en gaf alles verkeerd.

Tineke
Door Leo
#547550
Nee, het duidelijkste is als je niet zeker bent dat je het goede krijgt is om een fotootje mee te nemen van wat je wilt hebben. Of een beetje creatief zijn, aanwijzen of zo!

Aks het druk is, op zaterdag of zo wordt het sowieso lastig om naar een specifiek iemand te vragen want dan zijn ze allemaal druk en kan je lang wachten, op rustige dagen doordeweeks moet het lukken om je boodschap over te brengen dunkt me!

Succes!!
Door Borke
#547558
[quote="Tineke *"]
Is er nou een speciaal iemand waar je naar kan vragen?
Degene die ik vorige week had was niet echt een licht. Verstond en gaf alles verkeerd.
[/quote]
Mijn ervaring is dat je meteen de woorden "hond en Barfplaats' moet laten vallen en dan vragen ze of je even wilt wachten en dan wordt je verder geholpen door iemand die weet wat de 'hondenmensen' meestal kopen.
Door Jolly
#547616
[quote="AstridStraver"]
Mijn ervaring is dat je meteen de woorden "hond en Barfplaats' moet laten vallen en dan vragen ze of je even wilt wachten en dan wordt je verder geholpen door iemand die weet wat de 'hondenmensen' meestal kopen.
[/quote]

Ik heb het idee dat als ik eens heen ga, ik mijn BP sticker opdoe.
Zien ze het meteen dat ik ook zo'n "gek" ben van die hondenclub die al dat lekkers voor de honden koopt. ;D
Door Cindy de Wolf
#547663
Je moet inderdaad de woorden hond en barfplaats laten vallen en dan wordt je doorverbonden met een hele aardige maneer.

Alleen wat het zagen betreft gaat het niet zo lekker, ik had o.a. 30 kg geitenribben waarvan ik gevraagd had een dag van tevoren of ze 20kg per 4 a 5 ribben wilde zagen en 10 kg per 2 ribben. Op die manier zou ik het gelijk in porties hebben. Toen ik de zakken thuis open maakte bleken het stukken van minimaal 7 ribben te zijn wegend tussen de 800 en 1,2kg. Ik heb ze dus maar per stuk verpakt en 1 stuk is genoeg voor 4 honden en dan hak/zaag ik het wel op het moment dat ze het krijgen. Hetzelfde verhaal voor de lamsribben en geitennekken (gemiddeld 1,4kg). Wat dat betreft is het wel fijn als ze het zagen als je erbij bent. Maarja een grote bestelling hebben ze nou eenmaal graag wat eerder doorgebeld zodat het klaar staat. Ze hebben trouwens ook leuk geprijst gehakt e.d. De eendenpoten zagen er prima uit, wat dat betreft echt geen op of aanmerkingen.

Groetjes,
Cindy
Door Happy Tail
#548259
als je een bestelling hebt geplaatst, dan kun je gelijk doorlopen naar achter dat scheelt ten eerste wachten en ten tweede heb je meestal daar de 2 mannen (vader en zoon) die van honden en barf weten.
je kunt daar ook precies aangeven hoe je de ribben dan gesneden wilt hebben, voor je neus zagen ze het dan even voor je
Als je bij je bestelling al opgeeft dat het voor de hond is dan komt het ook goed
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door