Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mellanie
#547304
Kan niet goed vinden wat nou precies de verschillen zijn tussen AHV en CB. Op de site van AHV vind ik bijv. niks over groente en bij CB wel?? Zit er dan helemaal geen groente in AHV??? Zie alleen maar staan dat er vlees en schapenvet in AHV zit maar andere toevoegingen ??? Is CB echt een hoger kwaliteitsprodukt of is dit maar flauwekul??
Door Peet
#547323
AVH bevat geen groente en geen gemalen bot. Zij gebruiken een calciumsupplement. Ook zit er in AVH geen rijst, dacht. Het is voornamelijk gemalen vlees, voornamelijk orgaanvlees van rund.

Cb bevat gemalen bot als calciumbron. Verder zit er wat gepofte rijst in, gemalen groentes en lijnzaadolie. Ook is het wat groffer dan AHV.

Kwalitatief vind ik persoonlijk Cb beter, maar dat komt ook omdat ze bij mij snel van AHV gaan winden en Tunja krijgt er jeuk van. Dat hoeft bij andere honden natuurlijk niet zo te zijn. Een goede kvv is dat merk, waar je hond het goed op doet.
Door Jolly
#547336
verder dacht ik( maar ik ken het spul verder niet) dat AHV meer aan losse producten deed en dus geen complete versie had. Dus meer ideaal voor barf.

CB is daarintegen wel bij alle smaken compleet.
Door Peet
#547414
[quote="danielle1980"]
ahv heeft toch wel groente erin? :-\
[/quote]

Van hun eigen website:

Vlees pens-kompleet
Inhoud: Vers vlees, hart, nier, rundermagen, pens, runderlever en schapenvet
Gebruikersavatar
Door Angelique
#547431
Toen ik nog AHV voerde hadden ze 2 complete versies.
Op zich is met AHV weinig mis, hele volkstammen voeren het naar tevredenheid. Kwestie van uitproberen hoe jouw hond het ermee doet. Ik gaf het toendertijd ter afwisseling en dat beviel prima.
Door mellanie
#547857
Oke dus grootste verschil is:

AHV geen groente, geen gemalen botten (calcium) maar preperaat en voornamelijk orgaanvlees...

Ik denk dat ik toch bij de CB blijf ;D
Door diana
#548419
ik heb het ook gevoerd
, maar ze hadden er hier meer van nodig dan van c.b
ik vind het er ook minder goed uit zien
aan mijn honden merkte ik niks die vonden het even lekker :P
ze hebben vlees/ pens compleet , maar ook vlees compleet
en verder nog heel veel soorten vlees wat niet compleet is om zelf mee te combineren
Door Elmo
#551933
In AHV zit wel groenten mag ik hopen...
Ik heb de vlees-pens compleet en op de verpakking staat "AHV Vlees pens is een volledige vleesvoeding in de juiste verhouding samengesteld uit: vers vlees, hart, nier, rundermagen, pens, runderlever en schapenvet. Ontsloten granen, groenten, melkproducten, massa- en sporen elementen in de juiste verhouding toegevoegd. Tevens wordt gemalen lijnzaad toegevoegd i.v.m. omega 3 vetzuren."

De website is nou niet een van de meest mooie sites en nog van de eerste generatie volgens mij. Die zouden ze best wel eens mogen updaten/verfrissen.
Door Elmo
#552148
Het produkt is naar mijn ervaring wel prima. Elmo smult er goed van en groeit ook mooi geleidelijk op.
Prijs kwalitatief gezien is het ook zeer goed te doen.
Door diana
#557032
sorry zie het nu pas :o
Bij Hertog in Veenendaal middelbuurtselaan
hebben altijd dozxen op voorraad.
kan ook los.
per zakje .

staan geloof ik ook op de site van ahv,
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door