Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door inimine
#547282
hallo allemaal.ik heb me hier aangemeld omdat ik wat meer wil weten over smuldier.
ik heb een jack russel pup van nu 7 maanden,hij at altijd brokjes van cavom,maar nu vertelde een vriendin van me dat het beter is om versvlees te voeren.
ik heb het echter niet zo breed financieel en zit daarom nog steeds op brokken.ik zit te twijfelen of ik dan bijv 2 keer per week een goed,duur merk kvv zal voeren (bijv carnibest) of om alle dagen een minder,goedkoper merk te voeren als smuldier kompleet.
de brokken die hij nu eet zijn ook niet duur en toch wel goed,dus wat is nu beter?5 dagen per week brok en 2 dagen een duur goed merk kvv?
of 7 dagen per week smuldier,en dit dan bijv afwissellen met de niet komplete versies,wat vis en een eitje?(vanwege het hoge orgaanvlees gehalte,heb stiekem al een tijdje meegelezen hier).is smuldier goed genoeg om mijn pup hierop over te zetten?hij heeft geen problemen met zn brokken,goede ontlasting,ziet er goed uit etc,maar vlees is veel natuurlijker!

ps-barf zie ik niet zitten wegens tijd en ruimtegebrek,dus dat is echt geen optie.
Laatst gewijzigd door inimine op do 11 mei 2006, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#547288
Ik geloof toch dat ik mijn hondje over zou zetten op Smuldier. Maar, ik zou dit wel aanvullen met lekkere en vooral gezonde dingetjes. Eerlijk gezegd zou ik het niet aanvullen met de niet-complete versies, want dat zijn nou juist de vleessoorten die al in de complete versie zitten ook. En daarmee wissel je dus niks af. Bovendien is al dat vlees gemalen en het is juist beter om zoveel mogelijk ongemalen vlees te geven. Ik zou dus erbij voeren:

Een keer of 2 per week een rauw eitje, met schil.
Een keer per week halve of kleine zalm of vissenkoppen (vaak gratis af te halen bij de visboer!).
Gezonde tafelrestjes. Dus bijv. de restjes groente van je eigen maaltijd (behalve prei en ui en niet teveel kool), stukjes vlees die je over hebt, etc.

En ik weet niet waar je woont? Maar er zijn bijv. Islamitische slagers waar je voor 1,25 euro de kilo aan geitenribben kunt komen. Deze zijn lekker zacht en dat is lekker kluifwerk voor je hondje! Zoiets zou je bijv. 1 keer per week kunnen geven. Als er eens kippenvleugels in de aanbieding zijn (en als je hond meer botwerk gewend is, ook kippenpoten), dan kun je die eens kopen en geven. Kip zit ook wel in Smuldier, maar aan deze kipdelen heeft je hondje tenminste nog wat kluifwerk!
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#547328
Ook ik zou voor de Smuldier gaan. In ieder geval geen brokken meer. En als je het idd af en toe een beetje kan aanvullen is er volgens mij niets mis mee!
Door inimine
#547358
ik zou het graag aanvullen met dingen die ik gewoon in de supermarkt kan kopen,dus dan idd allerlei kipdelen als vleugels e.d,koolvis,zalm (allebij diepvries) een eitje en wat groenten.
hoe vaak zou ik dat dan moeten doen?
kan ik dan bijv 5 dagen per week alleen smuldier geven en in het weekend sochtends een stuk kip en savonds wat vis met groenten?
ik heb begrepen dat in smuldier kompleet heel veel pens zit,is het nog nodig om het eventueel aan te vullen met andere organen?
en waarom is aanvullen eigenlijk beter?ik snap dat er veel orgaan in zit en maar 2 verschillende diersoorten,maar met de toegevoegde vitamines is het geheel toch kompleet gemaakt?(wat voedingswaarde betreft),als je dat dan aan gaat vullen met andere dingen,haal je dan niet die balans weg?
Door inimine
#547388
dus jij zou kiezen voor 7 dagen smuldier zonder het aan te vullen?
Door danielle1980
#547394
ik zou zeker op smuldier gaan 7 dagen in de week.
ik zou dan echter proberen de 2 complete versies te geven ipv 1.
dus de vlees compleet en de pens compleet.
( vlees compleet kun je niet in de supermarkt krijgen )

ikzelf geef ook smuldier.
soms 7 dagen in een week.
ze doen t er goed op en ze vinden het heel lekker.
maar in combi met andere kvv en/of barf doen ze t toch beter erop. ( minder ontlasting )
Door Lizzy
#547400
Op zich hoef je het niet aan te vullen. Er staat op dat het complete hondenvoeding is. Maar ja, aangezien iedere vorm van fatsoenlijke analyses ontbreken, zou ik het zelf liever aanvullen met wat dingetjes die niet in Smuldier zitten zoals 2 keer per week een rauw eitje, wat vette vis en af en toe een lekker vleesbot waarmee je ook de tanden en kiezen onderhoud en gezonde tafelrestjes.
Door tieneke
#547677
[quote="Tinker"]
Ik zou ook Smuldier gaan voeren.Als je het niet breed hebt dan moet je roeien met de riemen die je hebt en dan is Smuldier een goed alternatief.Er word vaak nagatief overgedaan maar er zijn ook net zoveel mensen die erg tevreden zijn over Smuldier.En Lizzy heeft al veel goede tips gegeven wat je ter afwisseling kan geven.Maar in mijn ogen is het nog altijd beter dan welke brok dan ook! ;)
[/quote]
Zeker weten! ;)
Door oebaya
#547850
Is met zo'n kleine hond Rodi niet veel handiger? Rodi kost per pak voor compleet iets van Euro 1,60 en in een pak zitten 4 'hamburgers'. Denk dat je Jack aan 2 per dag genoeg heeft. Een pak Smuldier verdelen en dan de helft tot de volgende dag bewaren, is een heel gedoe. Doe het wel in een koeldoos in de koelkast, maar toch.
Ik geef ook Smuldier, maar maak per keer een heel pak op voor kleine 4 honden. Mijn pup die nog 3x per dag eet, krijgt de 3e maaltijd echter ook Rodi, omdat ik na 3 dagen het gewroet in zo'n 500 gram Smuldier niet meer zag zitten.
gr.
Nicolette
Door inimine
#547852
met rodi wordt het ook erg prijzig,als ik kijk naar zijn leeftijd en gewicht dan zou hij 3 schijfjes per dag nodig hebben.
Door inimine
#547866
ik denk dat ik van het weekend maar wat smuldier ga halen,en dat ik het dan is een week of twee ga voeren (alleen smuldier dus) om te kijken hoe hij daarop reageert.
ik dacht trouwens dat er maar 1 soort was van smuldier kompleet?kan je die andere wel gewoon bij de dierenwinkel kopen en wat is het verschil met die andere qua ingredienten?ik zag op hun site ook maar 1 soort staan namelijk.

dus echt geen brok meer erbij?ik dacht (Omdat de kwaliteit van smuldier vaak maar zozo gevonden wordt) dat het wel goed zou zijn om er een redelijke brok bij te geven zoals cavom,maar helemaal smuldier is beter dus?
Laatst gewijzigd door inimine op vr 12 mei 2006, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#547985
[quote="inimine"]
ik denk dat ik van het weekend maar wat smuldier ga halen,en dat ik het dan is een week of twee ga voeren (alleen smuldier dus) om te kijken hoe hij daarop reageert.
ik dacht trouwens dat er maar 1 soort was van smuldier kompleet?kan je die andere wel gewoon bij de dierenwinkel kopen en wat is het verschil met die andere qua ingredienten?ik zag op hun site ook maar 1 soort staan namelijk.

dus echt geen brok meer erbij?ik dacht (Omdat de kwaliteit van smuldier vaak maar zozo gevonden wordt) dat het wel goed zou zijn om er een redelijke brok bij te geven zoals cavom,maar helemaal smuldier is beter dus?
[/quote]

ik ben erg tevreden over smuldier hoor en zeker weten beter dan brok.
het is ook betaalbaar.
ik heb nu 120 kilo compleet smuldier besteld voor 132 euro, dus iets meer dan 1 euro per kilo.
dat zijn beide versies per zakjes van 500 gram.
goedkoper dus als in de supermarkt ;)

die andere compleet is vlees compleet er zit in:
verschillende vlees, pens en hart van runderen, schapenvet, mineralen en vitamines en zonnebloemolie.

die is niet in de supermarkt te verkrijgen.
ik weet niet waar je woont, maar er zijn genoeg mensen die bij smuldier zelf bestellen, waaronder ik waar je misschien mee zou kunnen doen. ;)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op vr 12 mei 2006, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#548012
Brandy krijgt hier ook Smuldier hoor en dat gaat prima. Ze eet 400 gram op een dag en dat is precies 1 pakje. Als je het zou moeten verdelen over 2 dagen is dat natuurlijk erg simpel: Kiep de helft eruit voor die dag en over de andere helft een folie-tje, terug de koeling in en tot morgen! ;D

Ach weet je, honden doen het goed op Smuldier hoor! JE kan als je meer geld hebt, heus ook ander kvv kopen, maar waarom nu? Smuldier is goed voer en omdat het goedkoper is denk je snel: is vast minder. Nou heel wat honden doen het er heel goed op hoor.
Gewoon brokken weg, smuldier erin, eitje (met schil en rauw) er paar keer per week erbij. Op zoek bij visboer en poelier naar restjes en happy doggie ;D
Door monky555
#549247
ik voer met volle tevredenheid volledig smuldier tuurlijk krijgen ze wel eens een eitje, een vis of een kippennek maar ze krijgen zeker 6,5 dag per week smuldier allebij de compleet varianten en ze doen het er heel goed op! ik kon ook kiezen tussen smuldier of brok nou de keus was voor mij snel gemaakt ;) en belangrijkste is gewoon dat ze het er gewoon heel goed op doen :D en dat ze het lekker vinden nou en dat is zo ;D gelukkig kan ik dus ook 120 kilo in 1 x bestellen wordt het nog voor de deur afgedropt ook :P dus prima service voor eigenlijk goedkoop voer ;)
Laatst gewijzigd door monky555 op zo 14 mei 2006, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door