Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#547210
gisteren was ik op "tekenjacht" bij Bas en vond hierbij een bult.

Doordat Bas al eerder een mastocytoom heeft gehad ben ik vanochtend gelijk naar de DA gegaan voor een biopt. Op het eerste gezicht lijkt het een vetbult te zijn maar door toch iets onregelmatigs en omdat ik het perse wilde, wordt de biopt opgestuurd. Rond dinsdag zal ik uitslag krijgen.
Laatst gewijzigd door Ivonne op di 16 mei 2006, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#547212
tjeetje, wat eng zeg, ik hoop dat het inderdaad een vetbult is en verder niks aan de handje :-\ ik ga in iedere geval duimen dat het goedaardig is
Door Lizzy
#547215
He gatverdamme Ivonne, wat vervelend :(. Ik zal voor je duimen dat het vet is. Brutus heeft ook weer wat vetbobbeltjes erbij en die zijn trouwens ook niet helemaal regelmatig hoor!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#547216
de onregelmatigheid zat in het biopt....maar goed, ik zit nu niet meer in de stress en dat zat ik gisteravond wel. Meer dan dit kan ik nu toch niet doen.....
Door conleeuw
#547217
Ivonne schreef: de onregelmatigheid zat in het biopt....maar goed, ik zit nu niet meer in de stress en dat zat ik gisteravond wel. Meer dan dit kan ik nu toch niet doen.....
that's te spirit.... ;)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#547260
Lizzy schreef: He gatverdamme Ivonne, wat vervelend :(. Ik zal voor je duimen dat het vet is. Brutus heeft ook weer wat vetbobbeltjes erbij en die zijn trouwens ook niet helemaal regelmatig hoor!
Laten jullie elk nieuw bobbeltje aan de da zien en een biopt van nemen of zie je aa de bobbel dat het een vetbult is?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#547290
dit is de tweede keer dat ik een bult aantref bij Bas en gezien het feit dat zijn eerste "foute boel" was laat ik van bultjes sowieso een biopt nemen. Liever een keer teveel dan te weinig ......
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#547327
Ivonne schreef: dit is de tweede keer dat ik een bult aantref bij Bas en gezien het feit dat zijn eerste "foute boel" was laat ik van bultjes sowieso een biopt nemen. Liever een keer teveel dan te weinig ......
Dat kan ik me goed voorstellen dan hoor. ;)

Maar vroeg me ook af of iedereen elke bult laat onderzoeken of dat je aan de bult kan zien dat het een vetbult is.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#547386
je kunt het volgens mij eigenlijk aan de buitenkant niet zien; waarschijnlijk dat een ervaren DA er een zeer goede "gok" op kan doen maar persoonlijk wil ik meer zekerheid dan dat.

Ik ken een labrador die met "tennisballen" over zijn lijf rondloopt en hun DA zegt dat dit allemaal vetbulten zijn...... weghalen was niet nodig.... nou die hond is nu gewoon echt sneu en ze weten gewoon echt niet zeker of het alleen maar vetbulten zijn; ik zou daar echt niet tegen kunnen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door