Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#547016
Helaas pindakaas is mijn eigen computer bij de dokter, hij had last van beestjes, virus en wormen enzo :P
Ik mag tijdelijk even gebruik maken van de comp. van mn vriend maar die is helaas gebouwd om ingewikkelde games mee te doen, niet voor tekstverwerking enzo dus helaas geen exel voor de rekenhulp van de Dude >:(

Ik wilde even checken of ik de afgelopen 3 weken een beetje goed bezig geweest ben met barfen want ik ging op een gegeven moment niet meer volgens een vast schema maar meer op gevoel voeren, ik heb daarvan even een lijstje bijgehouden en dat net even (bij benadering ::)) opgeteld.

Ik kwam (van 3 weken totaal dus even gedeeld door 3) voor een week uit op:
730 gram spiervlees,
167 gram orgaan,
993 gram rmb (50% vlees-bot)
493 gram vuile pens met een 250 gram carnibest kruidenmix (waar valt dat onder????)
en 133 gram tafelrestjes (hierbij ook een enkele keer wat groente, verder geen groenten)

Mijn hondje weegt nog net geen 11 kilo en krijgt per dag/maaltijd 300-350 gram.

Ik kan het dus niet berekenen, maar mijn gevoel zegt, als ik naar deze hoeveelheden kijk dat de hoeveelheid vlees omlaag moet en orgaan omhoog, afhankelijk van waar pens bijhoort ??? want dat zie ik eigenlijk apart maar sommigen rekenen het tot orgaan, niet?
Laatst gewijzigd door Jojo op wo 10 mei 2006, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jojo
#547060
[quote="Lizzy"]
Ik kom tot (afgerond) :

20% spiervlees
5% orgaan
28% vleesbot
14% pens


[/quote]
Hmm, we komen dus niet op de 100% :-\. Hoe komt dat en wat moet er dan evt. veranderen?! En hoe zit dat nou met de pens ???
Door Borke
#547067
[quote="Jojo"]
Hmm, we komen dus niet op de 100% :-\. Hoe komt dat en wat moet er dan evt. veranderen?! En hoe zit dat nou met de pens ???
[/quote]
De tafelrestjes en de kruidenmix missen in het staatje van Lizzy.
ik zou je er graag mee helpen, maar ik haal dit er zo niet uit met de rekenhulp en verder heb ik 'andere talenten dan rekenen' ;D
Door Lizzy
#547071
[quote="Jojo"]
Hmm, we komen dus niet op de 100% :-\. Hoe komt dat en wat moet er dan evt. veranderen?! En hoe zit dat nou met de pens ???
[/quote]

Ik zit te klooien! Ga opnieuw rekenen!
Door Lizzy
#547074
26% spiervlees
6% orgaanvlees
36% RMB
18% pens
9% kruidenmix CB
5% tafelrestjes
------------------
100%

Pens valt voor mij gewoon onder orgaanvlees. Het IS orgaan, dus ik zie geen reden om het los te berekenen. Ik heb het al een paar keer eerder geschreven maar ik vind het "hiemelaahoi verhaal" over pens sterk overtrokken.

Ik zou dus zelf minder pens gaan voeren (persoonlijk). En ik zou zelf al helemaal geen kruidenmix voeren (omdat ik daar persoonlijk helemaal niks mee heb) en ik zou zelf ietsjes meer orgaanvlees ala hart, nieren, lever, etc. gaan voeren.
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 10 mei 2006, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door