Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elise
#546175
Nu het wat warmer is buiten drinken de honden meer. In Phoebe haar geval betekent dat dat de bak met water leeg moet ::)
Vanmiddag heeft ze weer zo staan lurken, en een uur later ongeveer zie ik dat er een natte plek is op het matrasje waarop ze lag. Stonk niet naar urine, leek wel alsof er gewoon een glas water was uitgekiept. Nou, kan gebeuren dacht ik. Maar nu net zie ik dat op het kleedje waar ze buiten op ligt, ook zo'n natte plek zit, weer zo waterig.
Heeft ze nu gewoon zoveel gedronken dat haar blaas overloopt, of zou ze blaasontsteking hebben? Ze is trouwens net loops geweest.
Door Lizzy
#546181
Ik vind dit eerlijk gezegd niet direct een symptoom van blaasontsteking. Daarbij zie je toch eerder dat ze alsmaar kleine plasjes moeten doen en soms zelfs moeten persen.

Heb je toevallig stripjes in huis om de pH waarde te meten?
Door Elise
#546184
Lizzy schreef: Ik vind dit eerlijk gezegd niet direct een symptoom van blaasontsteking. Daarbij zie je toch eerder dat ze alsmaar kleine plasjes moeten doen en soms zelfs moeten persen.

Heb je toevallig stripjes in huis om de pH waarde te meten?
Ja die heb ik in huis, ik zal eens meten!

Ik vond het ook niet echt wijzen op een blaasontsteking, want dat heeft ze ook eens gehad en toen wilde ze gewoon alsmaar proberen te plassen. Nu heeft ze het gewoon laten lopen.
Door Lizzy
#546198
Ik denk dat dit een gevalletje "te volle blaas" is geweest hoor Elise! Maar ja, altijd goed om haar even in de gaten te blijven houden. Als de pH waarde boven de 7 komt, is er waarschijnlijk wel sprake van blaasontsteking.
Door Jolly
#546361
Is het ook niet zo dat als teven net loops zijn geweest, de spieren wat minder goed werken?
En als ze dan de bak leeg gelebberd heeft, tja zo'n volle blaas dient wel goeie sluitspieren te hebben dan.
Door mutsie
#546373
Nou, Spottie heeft precies hetzelfde :-\

Ze is net uitgeweest, rennen, vliegen, zwemmen, water drinken en zo de auto in.

Kom ik thuis, het eerste wat ze doet is in huis plassen ???

Nu laat ik ze na een drukke inspanning eerst even rustig ''uitlopen'' , vooral als ze in het water zijn geweest.

Ik weet niet of dit bij jou ook het geval was?

Karin
Door Elise
#546475
Nee Fieps heeft niet gezwommen, is naar het bos geweest, niets anders als anders. Alleen heeft ze als een gek staan drinken.
Heb haar een keer extra laten plassen en nu merk ik niks meer aan haar. Ze zal dus wel overvol zijn geweest...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door