Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Kuszco
#542294
Onze Lotje heeft een huidallergie. Ze mag geen rundvlees en geen gluten.
Nu ben ik op zoek naar iets waar ze lekker op kan kauwen maar alles wat ik zie daar zitten granen in of komt van een rund of varken.
Laatst zag ik traktaties van de Heidehof maar die zijn weer glutenarm. Er zitten dus wel gluten in.
Kan iemand mij verder helpen.
Lotje start volgende week met KVV (CB eend-rijst)
Door Lizzy
#542308
Je kunt zelf vlees gaan drogen in de oven. En dan kun je het vleessoort nemen dat jij wenst. Je kunt het lekker in lapjes snijden en drogen zodat ze er wat werk aan heeft (het duurt wel lang hoor, eer dat het vlees droog is). Tegenwoordig hebben sommige dierenwinkels ook wel verantwoord gedroogd vlees. Volgens mij was het merk Pro-line.

Ook Bandit en Carnibest hebben betrouwbare snacks. Zie hier bijv:

http://www.banditvoeding.nl/producten/snacks.html

En : http://www.carnibest.nl/, kies optie snacks.

Beide hebben lamsvleesvarianten.
Door Shifra en Sharel
#542423
En Lams pensstaafjes? Of zit daar ook gluten in? ???
Heb daar niet zoveel verstand van.

Shifra kan ook niet tegen rund, en ik geef ze af en toe een lamspensstaafje.
Of gedroogde vis? lekker om op te kluiven?
Door Salty
#542456
Omdat 1 van mijn bulletjes ook niet tegen rundvlees kan krijgt ze gedroogde snacks van lamsvlees.Er zijn verschillende soorten verkrijgbaar zoals lamspezen,lamsvleessticks,lamspenstaafjes.
Door Kuszco
#542790
Ik zal mijn neus weer eens in de schappen bij de dierenwinkel gaan steken.
Keuze genoeg als ik dat zo lees.
Misschien dat ik nog eens moet vragen.
Door Elvira
#543479
Je kan zelf ook koekjes maken, er zijn hier wel recepten voor levercake en als je dan rijstmeel gebruikt (volgens mij zitten daar geen gluten in) en kippenlevertjes. Er heeft een menu op het retrieverforum gestaan met rijstmeel.
Door Elvira
#546405
De zalmkoekjes heb ik wel eens gekocht bij Groenrijk. ze stinken enorm naar vis, dus succes verzekerd. Ze zijn alleen nogal hard en aangezien Zingaro daar uren op kauwt, is het voor training niet zo makkelijk (het is een reu, dus kauwen en lopen dat gaat niet samen ;D )
Ik neem regelmatig zakken mee voor vrienden in België.
Laatst gewijzigd door Elvira op di 09 mei 2006, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bullekes
#546415
[quote="Elvira"]
De zalmkoekjes heb ik wel eens gekocht bij Groenrijk. ze stinken enorm naar vis, dus succes verzekerd. Ze zijn alleen nogal hard en aangezien Zingaro daar uren op kauwt, is het voor training niet zo makkelijk (het is een reu, dus kauwen en lopen dat gaat niet samen ;D )
Ik neem regelmatig zakken mee voor vrienden in België.

[/quote]

hier was het niet succes verzekerd Pebbles at ze wel Gizmo niet en de kippennekken heb ik wegepleurd omdat hun het heel doorslikte :-\
Door charmed
#548813
Ik heb van de week van Antos schapenvlees rollen gekocht, dat is volgens mij gedroogde huid van schapen, zijn kauwstaafjes.

Gr. jacqueline


[quote="Kuszco"]
Onze Lotje heeft een huidallergie. Ze mag geen rundvlees en geen gluten.
Nu ben ik op zoek naar iets waar ze lekker op kan kauwen maar alles wat ik zie daar zitten granen in of komt van een rund of varken.
Laatst zag ik traktaties van de Heidehof maar die zijn weer glutenarm. Er zitten dus wel gluten in.
Kan iemand mij verder helpen.
Lotje start volgende week met KVV (CB eend-rijst)
[/quote]
Door Antonia
#556469
[quote="charmed"]
Ik heb van de week van Antos schapenvlees rollen gekocht, dat is volgens mij gedroogde huid van schapen, zijn kauwstaafjes.

Gr. jacqueline
[/quote]

Antos heeft ook pensstaafjes van lam.
Door ~Joke~
#562835
Bij Vet Concept kun je luchtgedroogd kauwmateriaal bestellen ook van struis, en hert.
http://www.vet-concept.de/
Ik gebruikte zelf Henne zalmsnacks als beloning. De 85% want in de 65% is graan verwerkt. Ze zijn bros en je kunt ze gemakkelijk in stukjes verdelen.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op vr 02 jun 2006, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door