Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Miekie
#546046
Ik wil lamsribben bestellen maar ben aan 't twijfelen of ik dit bij Islam Centrum of bij het CB-verkooppunt moet doen.Ik heb wel es gehoord en volgens mij ook hier gelezen dat de lamsribben van het CB-verkooppunt nogal hard en scherp zijn.Heeft iemand ervaring met de zowel de CB-ribben als de Islam C.-ribben? ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#546051
Miekie schreef: Ik wil lamsribben bestellen maar ben aan 't twijfelen of ik dit bij Islam Centrum of bij het CB-verkooppunt moet doen.Ik heb wel es gehoord en volgens mij ook hier gelezen dat de lamsribben van het CB-verkooppunt nogal hard en scherp zijn.Heeft iemand ervaring met de zowel de CB-ribben als de Islam C.-ribben? ???
Wil je echt de lamsribben van IC of de geitenribben? Die laatste zijn in ieder geval fantastich, heeeeeel veeeel vlees en zacht van bot en ook niet onbelangrijk een flinke tik goedkoper. De lamsribben van IC ken ik niet, maar als ik zo de foto's ervan bekijk op Barfclub zijn die beter bevleesd dan van CB.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#546054
Angelique schreef: Wil je echt de lamsribben van IC of de geitenribben? Die laatste zijn in ieder geval fantastich,
De geitenribben ken ik, maar voor de broodnodige afwisseling
wilde ik dus lamsrib geven. ;)
Laatst gewijzigd door Miekie op di 09 mei 2006, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door mutsie
#546056
Het verschil is:
€ 2,00/2,50 bij carnibest. meer bot dan vlees, maar goed te combineren met extra vlees.
(de laatste serie waren superhard, maar dat is ook allemaal naar tevredenheid opgelost).

IC: € 3,75 maar zachtere ribben en niet uitgebeend, gewoon veel vlees.

Karin
Door maximus
#546059
ik heb een aantal keren lamsribben besteld via CB maar er zit idd weinig vlees aan. De hardheid vind ik wel meevallen, en Max vond ze ook heerlijk ;)
Door roefus
#546062
Ik had trouwens de laatste keer 20 kilo geitenribben gehaald bij Islam in Rotterdam.
En ja, ze zijn goed...op één 'serie' na.
Daar zijn de botten hard van, en redelijk vet.
Die heb ik gefileerd.
Er zat blijkbaar een wat ouder geitje tussen.
Kan gebeuren, volgende keer beter opletten :D
Door Remke
#546082
Ik zou zeker voor de geitenribben van de islamcenter gaan. Makkelijk, veel vlees en goede botjes bij elkaar. Of je moet al een goed vleesadres hebben, dan kan je de cb ribben erbij geven. Maar waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan is mijn motto :D
Door roefus
#546112
Tinker schreef: Miekie woont in Apeldoorn da's denk ik zo'n 150 kilometer van Rotterdam ::) ;DIk zou zelf niet zo gek zijn om 150 kilometer heen èn weer terug te gaan rijden voor een paar botten.Vooral met de huidige benzineprijzen,voor het benzine geld erbij koop ik hier ook prima botten... ;)
maar als ik het'kan combineren, of in de buurt moet zijn...
en mijn diepvries is redelijk leeg?
ik vind het ook moeilijk, hoor.
Het is elke keer weer 'hoe doen we het'.
Gebruikersavatar
Door Miekie
#546131
Tinker schreef: Miekie woont in Apeldoorn da's denk ik zo'n 150 kilometer van Rotterdam ::) ;DIk zou zelf niet zo gek zijn om 150 kilometer heen èn weer terug te gaan rijden voor een paar botten.Vooral met de huidige benzineprijzen,voor het benzine geld erbij koop ik hier ook prima botten... ;)
Voor mij maakt de afstand niet zoveel uit,we komen regelmatig in alle hoeken van het land en dan gaan we gelijk even ergens vlees halen,dan hoef je niet veel extra te rijden,hoewel ik bv. voor hertevlees sowieso naar Mill zou gaan ookal ben ik niet in de buurt,die prijzen zijn gewoon super!
Door Cindy de Wolf
#546213
Zo af en toe rijd ik wel errug ver voor de hondjes ondanks de brandstofkosten. Vanuit Den Haag naar Mill is ook ver, of naar Aartswoud en als je een ruilritje kan doen is iedereen tevreden of je neemt voor meerdere personen mee en de andere keer rijdt er weer iemand anders. Op die manier is het wel te doen.

Cindy
Door Remke
#546262
Mijn moeder en 2 vriendinnen wonen in Dordrecht dus als ik vlees moet hebben is het een goede reden om mijn moeder weer ens te bezoeken ;D Of vorige keer ging ik naar een vriendin in Brabant en heb even wat vlees meegenomen voor Carin, die voor mijn paard heeft gehaald en een konijn had.
Als ik weer die kant op ga laat ik het wel weten btw.
Door tieneke
#546335
Hier komen er geen kale ribben in voor de vreetschrokkers,ik zou voor een duurdere rib met veel vlees gaan ;)
Laatst gewijzigd door tieneke op di 09 mei 2006, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door