Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door reneetje
#545554
Vraagje, als je kipkarkas of stukken kip geeft met wat bot erin, in hoeverre is het gevaarlijk als het een wat kleiner stuk is dat ie het niet kraakt.

dus zegmaar een stuk van 5 cm breed ( het vlees) en 10 cm lang, en daar zit dan een stukje bot in, maar dit kraakt ie niet. is dat dan erg of is het bot toch zo zacht dat het geen kwaad kan?
Door Happy Tail
#545683
kipkarkas, is meer kraakbeen dan echt bot, het het wel kip, maar ik vind het meer onder kuiken vallen.
kippenbot is vrij zacht, dus als de hond het zo doorslikt dan is er weinig gevaar. Een hond die al een tijdje barft moet dit dan goed kunnen verteren. Dus als je het niet helemaal vertrouwd zal ik de ontlasting goed in de gaten houden, maar ik denk dat het helemaal goed komt
Door Laura2004
#545688
reneetje schreef: Vraagje, als je kipkarkas of stukken kip geeft met wat bot erin, in hoeverre is het gevaarlijk als het een wat kleiner stuk is dat ie het niet kraakt.

dus zegmaar een stuk van 5 cm breed ( het vlees) en 10 cm lang, en daar zit dan een stukje bot in, maar dit kraakt ie niet. is dat dan erg of is het bot toch zo zacht dat het geen kwaad kan?


Lijkt mij niet gevaarlijk, als jouw honden ongeveer van hetzelfde maatje zijn als die van mij (zie onderschrift).
Door Laura2004
#545696
Laura2004 schreef: Lijkt mij niet gevaarlijk, als jouw honden ongeveer van hetzelfde maatje zijn als die van mij (zie onderschrift).
En als je hond wel gewoon rustig eet, want als hij als een idioot schrokt dan is het wel gevaarlijk, maar dat is een bak brokken ook. Kai van mij schrokte zo erg toen hij nog brokken kreeg dat hij regelmatig bijna stikte. Ik was altijd als de dood dat hij zou stikken, maar nu hij barft eet hij super rustig. Hij is echt een beschaafde eter.
Door 202Spots
#546623
Happy Tail schreef: kipkarkas, is meer kraakbeen dan echt bot, het het wel kip, maar ik vind het meer onder kuiken vallen.
Ik denk dat alleen de eendagskuiken als kraakbeen gezien kan worden, want de kipkarkas die ik heb, die HOOR je kraken, terwijl "kraak"been, zo zacht is dat het geen geluid maakt wanneer het doorgebeten word.
En aan de karkas zelf zit weinig kraakbeen.
Wanneer je zelf 'n kip in stukken knipt,dan zie je wel in 't midden van de borstkast 'n stuk "kraakbeen"zitten ,maar dat is 't wel zo'n beetje..
Door Mevroi Kruim
#546823
Als ik met de snoeischaar en de karkassen in de weer gan dan zijn er maar weinig stukken die ik zonder moeite kan knippen, de rest kost kracht. Da's dus echt bot denk ik zo, maar waarschijnljk nog niet helemaal verbeend. Echte botten, zoals van soepkippen, krijg ik met de schaar niet door.
Door tieneke
#547158
Vanmorgen heb ik een verse kip gehalveerd(Tinus het grootste helft :P)gewoon met de snoeischaar en echt binnen no-time hadden de barfvarkens het achter de kiezen,vanavond hetzelfde kunstje met lamsbout+ribben >:(ze liggen nu schandelijk te ruften en uit te buiken... :-X
Gevaarlijk ??? ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door