Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door reneetje
#545129
Ok het gaat om het volgende.

Sinds anderhalve week ongeveer zijn we proberen onze 6 katten fulltime te laten barfen. Maar de ene wil eigenlijk alleen vleesbotten ( gemalen) de ander wil weer alleen orgaan, en de andere juist weer alleen vis het liefst.

En op het moment dat we ergens iets van gourmet overheen smeren of iets anders wat ze echt lekker vinden, dan eten ze het wel. en zoveel smeren we er niet in dus we kunnen niet onwijs minderen daarmee. Maar als we er niets overheen smeren dan eten ze ook niets.

Hoe hebben jullie dit gedaan?
Door Mevroi Kruim
#545352
Anderhalve week is nog niet zo lang hoor, er zijn katten die compleet in hongerstaking gaan en dat heel lang volhouden. Dus lekker met de gourmet blijven smeren en geduld hebben, het komt goed!
Door reneetje
#545358
Kruimel schreef: Anderhalve week is nog niet zo lang hoor, er zijn katten die compleet in hongerstaking gaan en dat heel lang volhouden. Dus lekker met de gourmet blijven smeren en geduld hebben, het komt goed!
ok dan, dan blijven we nog lekker smeren :d
Door roefus
#545359
Ik heb het voor de kat eerst gemengd met zakjes whiskas (wat-ie wél lekker vond).
En inderdaad, dat langzaam af gebouwd.
Door Borke
#545361
Nou je brengt me op een idee met die Gourmet... ik heb nog een paar blikjes staan om eventueel een pil te geven.
Dit is er wellicht een goede besteding voor.
Ik zou er voor tekenen als ze zo wilden Barfen, tot nu toe doen alleen de oudste 2 dat zo'n beetje (over kattenlogica gesproken...)
Door reneetje
#545454
AstridStraver schreef: Nou je brengt me op een idee met die Gourmet... ik heb nog een paar blikjes staan om eventueel een pil te geven.
Dit is er wellicht een goede besteding voor.
Ik zou er voor tekenen als ze zo wilden Barfen, tot nu toe doen alleen de oudste 2 dat zo'n beetje (over kattenlogica gesproken...)
haha ja inderdaad, maar hier helpt het wel hoor, alleen zorg wel dat je het erg goed doorheen mengt. en met barfen bij de katten maken we alles nog wel helemaal klein in keukenmachine ( kipkarkas e.d.) anders likken ze het er zo vanaf en laten ze de rest liggen.
Door Borke
#545643
Ik denk dat ik eerst ga proberen om het met kvv te mengen, wat ze nu met veel smaak eten.
Maar als dat niet lukt, dan stap ik van mijn principes af en gebruik ik die gourmet blikjes.
Het doel heiligt - in dit geval - alle middelen ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door