Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lessie
#543206
Hallo allemaal,

Ik heb al eerder op dit forum gestaan maar dan onder een andere rubriek. Dit i.v.m. de voedselallergie van onze jack russel. Na negen weken rijst en vis ging het beter. Maar niet super goed. De rijst en vis kwam volgens mij zijn oren uit dus liet hij het steeds vaker staan. Inmiddels zijn we met Carnibest begonnen. We zijn nu bijna 3 weken bezig met de Carnibest Eend/Rijst. Het gaat nog niet beter maar waarschijnlijk is dat logisch omdat we nog maar kort bezig zijn. Het gaat slecht met zijn huid, oren en ogen. Hij viel ook ontzettend af nadat we begonnen zijn met de Carnibest. Hij woog 6,4 kg. Als snel ging het naar 5,9 kg. Toen gaven we hem iets meer namelijk 150 gram. Hierna viel hij verder af naar 5,4 kg. Inmiddels geven we hem (sinds vier dagen) rond de 200 gram en vanmorgen woog hij 5,9 kg. Hopelijk gaat het nu de goed kant op. Is het normaal dat ze met een gewicht rond de 6 kg, 200 gram per dag nodig hebben? Zijn ontlasting ziet er wel goed uit en hij vind het ook heeeeeeerlijk. Ik heb hem nog nooit zo enthousiast gezien voor zijn eten! ;D
#543242
Mijn honden wegen rond de 10 kg en krijgen ongeveer 200 gram per dag. Maar ik zou eerst zorgen dat hij weer op gewicht komt en gewoon voeren op zicht(tast) als hij er goed uitziet op 200 gram geef je hem 200 gram.
#543389
als een hond net over is op rauwe voeding, gebeurt het vaak dat ze beginnen af te vallen. Heel het spijsverteringgssysteem moet omschakelen van koolhydraatvertering naar vetvertering.
Hierdoor heeft de hond veel voeding nodig om niet af te vallen.

Het kan heel goed zijn dat je hond over een paar weken dikker begint te worden. Dan kun je de CB rustig iets gaan afbouwen.
Door roefus
#543396
Rond half december heb ik mijn hond op volledige versvoeding gezet.
Carnibest en Barf, ben ondertussen bijna volledig op Barf overgegaan (een enkele dag, staat er nog Carnibest op het menue).
Hij woog een 42 kilo, en ik heb tot nu toe 1400 gram dagelijks gevoerd, soms zelfs meer.
En in het begin leek het bijna alsof-ie NOG afviel....
Totdat ik van de week dacht....hee, hij wordt werkelijk dikker.
Heb ik nog nooit meegemaakt, dat hij 'dikker' kon worden.
Zelfs mijn zoon viel het op, want die constateerde gisteren: 'eet Roefus niet een beetje teveel?" :o
Denk dus dat nu het moment aangebroken is, om wat te gaan minderen.
#543472
In het begin vielen ze hier ook af, daarna worden ze gespierder dan andere honden die brokken eten.
Inderdaad kijken naar je hond. Is hij te dun dan meer geven.
Fijn dat je hond het er verder heel goed op doet.
Door roefus
#544314
[quote="diana"]
hier precies zo
nu krijgen ze de normale hoeveel heden,maar in het begin moest ik best veel meer voeren

[/quote]

Ja, ik had steeds het gevoel 'ben ik nu de enige die zoveel moet voeren?'.
Ik bedoel, als ik de percentages las van wat 'grote honden' in de regel eten.
Maar langzaam wordt het duidelijk :D
#547821
Rimpel ging in januari over van energique naar Carnibest en viel ook af...
Kun je nagaan wat het verschil dan nog weer is in KVV...

Hij werd echt schraal op een gegeven moment...en hij was al nooit te dik...dus ik een beetje in de penarie..maar als ik er goed over nadenk...liever een schrale hond dan 1 met overgewicht.
Maar voor een peitje vind ik wat "meer" niet verkeerd dus ik ben hem gewoon meer gaan voeren en hij krijgt nu een dag of twee in de week extra naast zijn CB 400-500 gram ranzige pens hahahaha
Heeeeele ranzige pens..hij was nog lauw!!!

Ik heb twee weken geleden voor het eerst BARF materiaal gekregen en ik geloof dat ik meteen een vuurdoop heb gehad.
15 kilo!!!! Ik heb drie uur staan knippen en wegen en portie's staan maken..
God wat was ik er zuur van op een gegeven moment..
Ik eet zelf geen vlees en was voorbereid op het feit dat het me ontzettend tegen ging staan...
Maar niks was minder waar...
Het was reuze interessant! Mijn aanrecht lag er vol mee en ik voelde me net een slager..
Maar twee uur? Dat was de eerste keer wel wat veel hoor! En als laatste die pens..
Toen was ik er echt wel klaar mee hoor.

Hij krijgt nu 700 gram CB light op een dag. Hij weegt 22 kilo...best veel dus.
Plus dus 1 dag ranzige pens,
En ik heb zakjes gemaakt van 200 kopvlees -100 long - 100 nier en de long en nier is afgewisseld met hart.
Die krijgt hij 1 of 2 dagen in plaats van de tweede maaltijd.

En sinds een week of wat (nog voor het ranzige gedoe haahha) zag ik ook pas voor het eerst dat hij nu stabiel is in zijn gewicht.
Niet schraal meer...maar een paar kilo kan er nog wel bij op.
Dus ik voer nog even zo door en als hij straks mooi op gewicht is kan ik de CB misschien wel wat af gaan bouwen..
En meer ranzige rommel geven hahaha.
Laatst gewijzigd door Hilje op do 11 mei 2006, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#547824
[quote="Hilje"]

Hij krijgt nu 700 gram CB light op een dag. Hij weegt 22 kilo...best veel dus.
Niet schraal meer...maar een paar kilo kan er nog wel bij op.

[/quote]

Vind je hem nu best veel wegen of wil je hem toch zwaarder hebben?
Als je hem zwaarder wil hebben, waarom geef je hem dan CB light ?
Als je hem zwaarder wil hebben, zou ik hem eerder de Natuur of de Aktief geven .....
#547875
[quote="Karin & Pyrs"]
Vind je hem nu best veel wegen of wil je hem toch zwaarder hebben?
Als je hem zwaarder wil hebben, waarom geef je hem dan CB light ?
Als je hem zwaarder wil hebben, zou ik hem eerder de Natuur of de Aktief geven .....
[/quote]

Ik vind 700 gram voor een 22 kilo wegend hond best veel hahahahaha...dat bedoelde ik.
Ik zou hem het liefst op een kilo of 24-25 hebben.

Hij krijgt CB light omdat daar geen kipppenvlees in zit (als enigste variant op de eend en rijst na dan) hij is allergisch voor granen/grassoorten in de zomer- contact allergie en kip.
Eend en rijst zit naar mijn idee teveel rijst in wat toch een graan is.
Vandaar de keuze light.

Ik heb ook getwijfeld hoor...maar voorlopig blijft hij op de light...het enigste alternatief zolang ik niet voltijd BARF.
#547878
[quote="Lupa"]
ja dat begrijp ik ook niet echt en light is maar een tijdelijk voer
[/quote]

Ik heb Corinne gevraagd of het kwaad kan om Rimpel permanent op Light te zetten en dat is het niet.
In principe wordt het als tijdelijk gebruikt om een hond over te zettten van brok naar vers (Rimpel ging van vers Energique naar vers CB..dus was dat om die reden niet nodig) of om een hond niet te zwaar te laten worden.

Maar zoals hierboven heb ik weinig keus.
Er zijn praktisch geen KVV merken waar GEEN kip en GEEN Granen inzitten.
Light zit het minste in wat kip betreft...geen kippenvlees alleen bot..
En die minimale hoeveelheid gaat goed, hetzelfde als de minimiale hoeveelheid rijst die erin zit.

Hij is nog steeds jeukvrij (pfffff wat een opluchting) ondanks dit weer...
Ik heb echt het idee dat de CB daaraan bijdraagt.
#547884
[quote="Hilje"]
Ik vind 700 gram voor een 22 kilo wegend hond best veel hahahahaha...dat bedoelde ik.
Ik zou hem het liefst op een kilo of 24-25 hebben.
[/quote]

OK, nu is het duidelijk ;)
Ik hoor wel vaker, dat sommige honden eerst afvallen na een overgang op vers.
Misschien is het tijdelijk en kun je hem nu wat meer geven, als hij aan moet komen.
Maar misschien gaat hij "vanzelf" weer wat meer wegen, wanneer hij helemaal aan de CB gewend is geraakt.
#547897
[quote="Karin & Pyrs"]
OK, nu is het duidelijk ;)
Ik hoor wel vaker, dat sommige honden eerst afvallen na een overgang op vers.
Misschien is het tijdelijk en kun je hem nu wat meer geven, als hij aan moet komen.
Maar misschien gaat hij "vanzelf" weer wat meer wegen, wanneer hij helemaal aan de CB gewend is geraakt.

[/quote]

Maar het gekke is dat hij van vers naar vers ging haahhaah..Hij kreeg altijd 450-550 Energique...4 en een half of 5 en een half burger zeg maar.
Daar deed ie het op..
Nu met de CB kan hij geloof ik wel een kilo wegvreten hahahaha!

De enerigique liet hij nog weleens staan, maar de CB niet hahahah
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door