Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullekes
#542740
Jahoe de jager heeft weer geschoten!!!

Alleen helaas moet het een nachtje in de koelkast blijven want hij was nu nog niet thuis is dat erg ? Morgenvroeg om 8 uur kan ik het komen halen. Waarschijnlijk ree en dan organen en alles wat hij niet gebruikt

Hou jullie op de hoogte wat de vangt was
Door Lizzy
#543060
Volgens mij moet ook wild zelfs besterven dus volgens mij kan dat wel 7 dagen en langer in de koeling!
Door conleeuw
#543063
Bullekes schreef: Jahoe de jager heeft weer geschoten!!!

Alleen helaas moet het een nachtje in de koelkast blijven want hij was nu nog niet thuis is dat erg ? Morgenvroeg om 8 uur kan ik het komen halen. Waarschijnlijk ree en dan organen en alles wat hij niet gebruikt

Hou jullie op de hoogte wat de vangt was
een nachtje, twee nachtjes, maak niet zoveel uit hoor, kan best een paar nachtjes zonder probleem. Jij bof wel zeg, maar jagen? nu? da mag toch niet?
Door Bullekes
#543073
conleeuw schreef: een nachtje, twee nachtjes, maak niet zoveel uit hoor, kan best een paar nachtjes zonder probleem. Jij bof wel zeg, maar jagen? nu? da mag toch niet?
Overschot :) Normaal mag het ook niet... Maar overschot in bos... in oktober is het jachtseizoen geloof ikke
Door Bullekes
#543285
Nou de organen zijn binnen helaas heeft hij de pens eruit gelaten. Maar we hebben een mooi hart, longen, lever, 2 ovaal achtige dingen (zaten vast aan lever??), strot en tongetje
Door conleeuw
#543329
Bullekes schreef: Nou de organen zijn binnen helaas heeft hij de pens eruit gelaten. Maar we hebben een mooi hart, longen, lever, 2 ovaal achtige dingen (zaten vast aan lever??), strot en tongetje
ol denk dat de twee ovaalachtige dingetjes niertjes zijn?

zoiets:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door conleeuw op vr 05 mei 2006, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bullekes
#543459
conleeuw schreef: ol denk dat de twee ovaalachtige dingetjes niertjes zijn?

zoiets:
Afbeelding
Denk het wel.. Heb foto's gemaakt plaats ik vanavond effe op mijn weblog :)
Door conleeuw
#543739
Bullekes schreef: Heb ze geplaats op mijn weblog :)
Ik heb gekeken, en ja hoor het is Nier ;D ik ben benieuwd of jou honden het wel eten, hier wordt het deskundig uitgespuugd. Gister nog, ik heb de Nier in vlentertjes gesneden en tussen een deel van een lamshart die ook in vlenters waren vermengd, maar een paar stukjes..... en aan de einde van de vreetfestijn lag er een paar flentertjes iets in Jazz haar bak...... Nier!! ;D Dot en Bess hebben het deze keer wel gegeten
Gebruikersavatar
Door Sonja
#543888
Bullekes schreef: Overschot :) Normaal mag het ook niet... Maar overschot in bos... in oktober is het jachtseizoen geloof ikke
Nee hoor. In oktober mag helemaal niet op reeën worden gejaagd. Op de reebok mag worden gejaagd van 15 mei t/m 15 september en op de geiten mag alleen van januari t/m maart worden gejaagd.
Als het een bok was is ie dus maar een paar dagen te vroeg.
Door Truus
#543892
Sonja schreef: Nee hoor. In oktober mag helemaal niet op reeën worden gejaagd. Op de reebok mag worden gejaagd van 15 mei t/m 15 september en op de geiten mag alleen van januari t/m maart worden gejaagd.
Als het een bok was is ie dus maar een paar dagen te vroeg.
Het beheer van reeën, wilde zwijnen en edel- en damherten wordt per provincie geregeld. De data kunnen daardoor iets wisselend zijn. In het algemeen vinden de voorjaarstellingen in maart/april plaats. Het afschot van vrouwelijke dieren is aan het eind van het jaar, als ze geen jongen zogen.
Door Bullekes
#543966
Degene met wie ik hierover sprak zei dat hij nu niet meer mocht jagen pas weer in het seizoen van de eenden in juni geloof ikke??? Ben er neit zo mee bezig ben allang blij als ikke wat krijgen kan ;D
Gebruikersavatar
Door Sonja
#543993
Inmiddels is hier de jager des huizes gearriveerd en ik heb het nog even nagevraagd. Volgens hem is het inderdaad aan de provincie om het afschot te bepalen, maar er bestaan wel richtlijnen van het ministerie. Deze geven aan dat het jachtseizoen voor reegeiten in de maanden januari, februari en maart is, en het jachtseizoen voor de bokken is dan in de maanden mei, juni, juli, augustus en september. De provincie kan daarvan afwijken, maar dat zijn dan dus de uitzonderingen. Officieel is het in ieder geval in het najaar geen jachtseizoen voor reeën.
Het kan natuurlijk best zijn dat de betreffende jager inmiddels zijn afschot heeft behaald en nu niet meer mag schieten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door