Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#543343
Deze week heeft Beau een aantal keren diarree gehad. Alleen zonet kwam er ook bloed (bloederig slijm) mee, nu maak ik me dus iets ongerust :-[.
Kan dit komen doordat hij deze week al vaker diarree had of kan het misschien aan de vleesbotten liggen (kippenruggen)??
Door Lizzy
#543454
Als het rood is, is het vers bloed en kan het ook komen van het persen... Ik zou het even in de gaten houden maar niet in paniek raken hoor. Ik denk dat de kans erg klein (zo niet nihil) is dat het de vleesbotten zijn.
Door tieneke
#543461
Tinus heeft dit ook af en toe en zolang dit niet iedere dag is maak ik mij geen zorgen.
Hou het even in de gaten.
Door tigger
#543635
Okay, ik kijk het nog even aan. Hij heeft geen koorts, maar is wel sloom (denk door het weer). Hij drinkt goed en heeft goeie eetlust, maar nog steeds spuitpoep.
Morgen haal ik okugest op, hopelijk gaat de diarree dan snel over.
Door Hanny
#543749
Als de Okugest niet helpt, dan geeft je dierenarts waarschijnlijk een rijst-kip advies en misschien ook nog een anti bioticum. Zit je daar op te wachten?
Blijft altijd een moeilijke afweging.
Op zich verbaast het me niets, dat een "kriebel"hond ook wat darmgedoe heeft. Kan me wel voorstellen, dat je dat niet los van elkaar moet zien.
Ik geef nooit wat bij diarree, meestal netjes met drie dagen over.
In december hadden we hier ellendige poeptoestanden bij de drie meiden. Okugest gegeven, dat hielp in dit geval dus driemaal niets. Ze waren ook wel heftig ellendig en misschien is Okugest daar niet het goede middel voor.
Ik heb toen toch een groene leemkuur gegeven in combinatie met essentiële olie, dacht jeneverbes en teatree, misschien citroen. Ik weet het niet zeker meer.
In ieder geval niet alles tegelijk, ik weet nog wel, dat ik restjes heb opgemaakt. Misschien is zoiets het overwegen waard.
Als je dit zou doen, doe het dan zorgvuldig. Misschien is er hier op barfplaats iemand, die je dat kan uitleggen, is niet moeilijk. Je kunt ook informatie aanvragen bij www.silverlinde.com. Wij gaan een paar dagen weg, nu kan het nog, Karmijn is nog niet zo dik, wel sloom en op haar gemak gesteld. Ze krijgt begin juni pupjes.
Doe vooral waar je zelf een goed gevoel bij hebt. Ik zou dit waarschijnlijk doen, maar er zijn heel veel wegen, die naar Rome gaan, als je er maar komt.
Succes, het zou prettig zijn, als hij eens wat op zou knappen.

Hanny
Door Lil
#543752
Helaas spreek ik uit ervaring, maar ik geef dus bij ontstekingen nooit meer antibiotica en nooit meer speciaal voer (met kilos rijst) voor de darmen. Enne sindsdien zelden meer darminfecties gehad. Het probleem is dat voor de infectie antibiotica wordt gegeven en de antibiotica maakt de darmflora kapot. Eigenlijk ben je dan verder van huis, terwijl je wilt dat je hond beter wordt. Je moet het zelf weten, maar hier dus geen da meer bij infecties.
Door diana
#544189
ik zou het niet durven
gelukkig heb ik wel een d.a die niet erg scheutig is met meteen maar een a.b kuurtje
'dus dat scheeld wel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door