Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Laura W
#543151
Wij hebben negen katten en ik zag me niet negen keer alles uit de kast halen om ze aan het verse voer te krijgen. Ze wilden het niet eten, dus voor hun helaas geen vers. Totdat Ukkie ineens van de honden CB ging eten. Toch weer katten CB gekocht en ja hoor, ze at het. :) Een keer had ik wat over, aan Sheamus voorgezet en ook die at het ineens wel. :o Esmeralda en Pipo lustten het wel, maar niet overtuigend, de rest wilde nog steeds niet.

Nu ga ik over stappen op Bibi (groot inkopen) en had een paar pakjes 'geleend' om te proberen. Ukkie en Sheamus, geen probleem, Pipo en Esmeralda, die lusten het ook, maar wat schetst mijn verbazing, Goias, die altijd zijn neus optrok voor vers, begon aan een restje van een ander en ging zelfs grommen toen er een andere kat bij kwam. :o Vanmorgen heeft hij ook meegegeten met de Bibi.

Zo heb je geen één kat die vers wil eten en zo heb je er vijf, en dat zonder noemenswaardige moeite. ;D

Nog vier te gaan, wie weet kunnen de brokjes straks helemaal de deur uit. ;)
Laatst gewijzigd door Laura W op vr 05 mei 2006, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#543254
Ja de poezels hebben vaak even bedenktijd nodig en dan nog wat tijd om geen gezicht te verliezen en dan zijn ze beledigd als je nog iets anders dan vers durft voor te ztten, die andere 4 komen ook nog wel.
Door Borke
#543462
Leuk hoor!
Hier was de eerste het lastigste. Daarna haar steeds te veel eten gegeven en de rest laten staan en uiteindelijk hadden we er 5 die het graag wilden eten.
Nummer 6 heb ik het toen een paar dagen steeds in de bek geprakt en verder brokken laten eten.

Toen alle brokken weggelaten en binnen 24 uur at hij ook vers.
Nu is hij de grootste liefhebber, zit te grommen tijdens het eten en de anderen wachten tot hij klaar is ;D
Door Rosita
#543491
Ach, die katten zijn vreemde wezens ::). Hier eet Dante sinds kort ook de CB van de honden (zowel natuur als actief). Zelfs de pens gaat erin. Vroeger haalde hij zijn neus ervoor op. Ik moet hem dan echt van het aanrecht houden wanneer ik de honden eten geef. Mijn katten hebben een hele tijd geen Bibi gelust (was de reden dat ik CB ben gaan geven), maar ook dat gaat er nu weer in. Er zal vast wel weer een periode komen dat dit of dat smaakje weer niet eetbaar is ;), gelukkig zijn er smaakjes genoeg. Ze willen (net als wij) gewoon af en toe wat variatie.
Door Laura W
#543531
Kruimel schreef: Wat een schitterende honden heb jij trouwens!
Dank je wel. Ze zijn ook nog eens ontzettend lief, dat is het allerbelangrijkste. :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door