Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jet
#543074
ik lees dat de meeste mensen de botten malen is dit nodig ? ik heb drumsticks gekocht om te proberen kan i die dan geven zonder de botten te malen ?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#543101
jet schreef: ik lees dat de meeste mensen de botten malen is dit nodig ? ik heb drumsticks gekocht om te proberen kan i die dan geven zonder de botten te malen ?
Bij een dier met tanden is het niet perse nodig, maar veel katten willen (vooral in het begin) geen hele botten eten. Om ze dan toch aan het bot te krijgen maal je het dan even. Eet jouw kat gewoon botjes, dan is malen niet nodig.
Door roefus
#543408
Kippennekjes (wel nog door geknipt) gaan nu goed.
Kipvleugels geplet en doorgeknipt, willen ook lukken.
Maar bijvoorbeeld konijn ofzo, daar weet de kat voorlopig nog geen raad mee.
Dus dat maal ik soms (om wat bot-variatie te hebben).
Denk dat het toch in het begin vaak 'proberen' is en 'aanbieden'.
Door *Robin*
#543415
ik doe de kippenvleugels, nekjes, eendenpoten en konijnenbout altijd platslaan. en dan knip ik het in kleine stukjes.

tegenwoordig hoef ik de kippennekken niet meer te pletten nog wel geknipt die eet hij nu zo op. en daarna ga ik de botjes steeds meer "heel" geven, zodat hij het over een tijdje zelf doet.
Door Nelly
#544280
Malen doe ik niks; wel doe ik voor Mistral de botjes een beetje platslaan; Zip en SR kraken ze zonder problemen, maar Mistral is een beetje een mietje geloof ik. Heb z'n tandjes en kiesjes al eens nageken, maar die zien er allemaal nog prima uit. Overigens is Zip ook 16, net als Mistral en gek genoeg ziet Mistral er zo stukken beter uit dan Zip. Mistral heeft nog een mooi glad glanzend velletje, terwijl Zipper er (al z'n hele leven trouwens) altijd een beetje slordig, om niet te zeggen mottig, uitziet. En vergis je maar niet in die ouwe, want hij is nog een geduchte jager. Zie hem de laatste dagen steeds vaker op stap gaan met de Rooie in zijn kielzog. Of hij hem het jagen aan het bijbrengen is, of zouden ze gewoon vriendschap hebben gesloten? Vind katten zowiezo moeilijk te doorgronden. Zip kan bijv. ontzettend meppen naar de honden, maar nu ligt hij helemaal tegen Angel aan te slapen op het matrasje, Angel haar poot ligt over hem heen en hij vindt het prima. :-\
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door