Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#543333
Een bekende raadde me aan om PRIMEVAL Gelatinaat aan een drachtige teef te geven.
Ik heb op Internet gekeken en daar staat bij de omschrijving van Primeval inderdaad, dat het goed is voor drachtige teven en voor de ontwikkeling van de foetus .........
Maar ik ben er toch niet zeker van of dit helemaal kan kloppen. Er zit ook calcium in en is die dan niet nadelig voor de "pup in wording"??
Door Lizzy
#543357
Poeh! Moeilijke vraag! Vaag staat me bij dat de hoeveelheid Ca in Primeval laag is. Maar extra Ca toevoegen in de zwangerschap is niet goed voor de teef + pups. Ergo, wanneer je BARFt ga je juist minder bot voeren, tegen het eind van de zwangerschap (wolven gaan ook beduidend minder bot eten, tegen het eind van de zwangerschap en grote botten worden al helemaal niet meer gegeten). Ian Billinghurst waarschuwt in Grow Your Pups with Bones ook vele malen voor het voeren van extra Ca tijdens de zwangerschap omdat het juist eclampsie in de hand werkt.

Ze zullen bij Primeval vast niet gek zijn, maar ik gaf zo'n extra definitief niet aan mijn zwangere hond!
Door K@rin
#543365
Lizzy schreef: Ze zullen bij Primeval vast niet gek zijn, maar ik gaf zo'n extra definitief niet aan mijn zwangere hond!
Dat idee had ik ook !!
Daarom vind ik het wel vreemd, dat ze JUIST dragende teven noemen bij de beschrijving.
Ik durf het ook niet te geven, denk ik ............
Misschien Na de bevalling om eclampsie te voorkomen ?
Alhoewel ik dan goede ervaring heb met de Vit-Min.Complex van de Groene Os. Die geef ik OOK NIET tijdens de dracht ...........

Is er trouwens bij iemand bekend wanneer de site van de Groene Os weer de lucht in gaat ??
Hij is al heel lang "under construction".
Of zit ik op een oud en verkeerd adres te kijken ::)
Door Ine
#543385
ROZENSTRAAT 149- 151
2011 LT HAARLEM
NIEDERLANDE

Telefoon +31 (0) 23-5348469
Fax +31 (0) 346-264161
http://degroeneos.com/nl.

Helaas, hij doet het nog niet, misschien bellen?
Pfffffffff, staat ook daarop, het telefoonnummer! :-[
Sorry :-\
Laatst gewijzigd door Ine op vr 05 mei 2006, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jesse1
#543613
Ik heb mijn teef ook niets extra gegeven tijdens de dracht Heb ook niet echt het idee dat het ook echt iets toevoegd. De pups zien er goed uit en waren meer dat gemiddeld op gewicht en nu nog steeds. de teef ziet er ook super uit en dat zonder extra suplementen oid.

groetjes miranda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#543680
Helen schreef: Ik heb net de vit en min complex van de Groene Os besteld bij edera.nl. Ik ga eens kijken of Kuma er mogelijk fitter van wordt.
Wat heeft dat met supplementeren van een zwangere teef te maken ???
Door Helen
#543729
sylvia schreef: Wat heeft dat met supplementeren van een zwangere teef te maken ???
Er zijn een stuk of 4 regels weggevallen ??? ??? Er stond ook nog bij dat ik supplementeren bij zwangere teven een hele tricky zaak vind. De ontwikkeling van een foetus is zo'n kwetsbaar proces dat een overmaat of tekort aan bepaalde vitamines forse schade aan kunnen richten. Toen stond er dat ik het fijn vond om te horen dat zij goede ervaringen had met de vit en min complex van de groene Os. En toen kwam het enige overgebleven zinnetje van mijn berichtje ...Hoe de rest nou is verdwenen.... ???
Door Lizzy
#543734
Helen schreef: Er zijn een stuk of 4 regels weggevallen ??? ??? Er stond ook nog bij dat ik supplementeren bij zwangere teven een hele tricky zaak vind. De ontwikkeling van een foetus is zo'n kwetsbaar proces dat een overmaat of tekort aan bepaalde vitamines forse schade aan kunnen richten. Toen stond er dat ik het fijn vond om te horen dat zij goede ervaringen had met de vit en min complex van de groene Os. En toen kwam het enige overgebleven zinnetje van mijn berichtje ...Hoe de rest nou is verdwenen.... ???
Mij gebeurd dat wel eens als ik per ongeluk op reset forumulier klik....
Gebruikersavatar
Door sylvia
#543763
Helen schreef: Er zijn een stuk of 4 regels weggevallen ??? ??? Er stond ook nog bij dat ik supplementeren bij zwangere teven een hele tricky zaak vind. De ontwikkeling van een foetus is zo'n kwetsbaar proces dat een overmaat of tekort aan bepaalde vitamines forse schade aan kunnen richten. Toen stond er dat ik het fijn vond om te horen dat zij goede ervaringen had met de vit en min complex van de groene Os. En toen kwam het enige overgebleven zinnetje van mijn berichtje ...Hoe de rest nou is verdwenen.... ???
Aha oke dat verklaard een hoop ;D
Door Helen
#543764
Lizzy schreef: Mij gebeurd dat wel eens als ik per ongeluk op reset forumulier klik....
Ik geloof dat ik had zitten knippen en plakken in mijn text...Ik denk haast dat dat zo is gebeurd...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door