Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#543335
Tous heeft afgelopen maandag in iets scherps gestaan, waarschijnlijk glas. Daar kwamen we achter doordat er allemaal kleine "bloedstempeltjes" door het huis stonden. Ik heb z'n poten nagekeken en zag idd. bij 1 poot een wondje. Dat heb ik schoongemaakt en er calendulaspray opgedaan. Daarmee leek het leed geleden...Maar Tous liep de dagen erna ineens af en toe kreupel. Naarmate we verder wandelde ging het beter. Wij dachten dat hij zich misschien verstapt had en wat stijfjes was. Maar nu, sinds gisteren, loopt hij echt mank. Als we over gras lopen lijkt het beter te gaan. Maar vandaag trekt hij ook z'n poot op als we even stil staan. Nog steeds loopt hij op een zachte ondergrond beter.
Ineens dacht ik weer aan dat wondje aan z'n poot. Ik vermoed zelf dat er nog wat in zit. Want qua spieren lijkt hij geen last te hebben. Als hij wat ziet springt hij huizen hoog, wil 's avonds lekker sprinten en gek doen. Bij dit alles geeft hij totaal geen pijn aan...
Vanavond dus maar naar de DA :-\ Ben benieuwd of ik gelijk heb en wat ze er aan kunnen doen. Iemand ervaring met scherpe dingen in hondenpoten?!
Balen is het wel want Tous en ik zouden zondag een paar dagen met mijn moeder naar de camping gaan. Dat zal niet doorgaan vrees ik...
Door Lizzy
#543448
Hier lopen ze ook wel mank, bij wondjes aan de tenen. Alleen heb ik nog nooit meegemaakt dat er ook echt was blijven zitten....
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 05 mei 2006, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#543488
Nou dan hoop ik maar dat er bij Tous ook niets is blijven zitten...Maar inmiddels loopt hij dus al heel de week mank en sinds gisteren is het erger geworden. Voor de zekerheid toch maar even naar laten kijken vanavond...
Door *Natasja*
#543551
Ik heb het met Beau ook weleens gehad, dat er een inieminie splintertje in was blijven zitten. Hij bleef maar mank lopen, en ik had al 20 keer gekeken. 's Avonds bij lamplicht toch nog maar eens gekeken, en opeens zag ik iets glinsteren. Ik zag het omdat het licht er vanuit een bepaalde hoek opviel, bij daglicht was het niet opgevallen.
Door zurca
#543582
Dat ga ik ook eens doen, bij het licht van een lamp kijken!
Bedankt voor de tip ;)

We zijn dus wel even bij de DA geweest. Ze kon zijn poot alle kanten op buigen en bewegen, hij gaf geen pijn aan. Naderhand toen hij weer mocht op staan, trok hij wel wat met z'n poot. Op een kussentje v/d voet zit wel een sneetje. Nu moet ik dagelijks die poot weken in de soda. Verder heeft hij voor 5 dagen rimadyl gekregen. En de poot moet schoon blijven dus morgen op schoenenjacht. Mocht het met een dag of 10 niet beter gaan dan terugkomen voor een foto...
Ik was gisteren al begonnen met traumeel, ik denk dat ik daar maar mee door ga...Wat voor dossering kan ik het beste geven? Tous weegt 26 kilo....Gisteren heb ik ong. om de 3 uur een tablet gegeven, tot 6 stuks. Ik geef die pillen gewoon heel aan hem, is het misschien beter om ze eerste te verpulveren en dan in z'n bek te doen? Voor mensen staat dat je ze in de mond moet laten "smelten" Tja....Ik geloof niet dat ik Tous dat kan laten doen ;D ;)
Door Femke
#543629
zurca schreef: Dat ga ik ook eens doen, bij het licht van een lamp kijken!
Bedankt voor de tip ;)

We zijn dus wel even bij de DA geweest. Ze kon zijn poot alle kanten op buigen en bewegen, hij gaf geen pijn aan. Naderhand toen hij weer mocht op staan, trok hij wel wat met z'n poot. Op een kussentje v/d voet zit wel een sneetje. Nu moet ik dagelijks die poot weken in de soda. Verder heeft hij voor 5 dagen rimadyl gekregen. En de poot moet schoon blijven dus morgen op schoenenjacht. Mocht het met een dag of 10 niet beter gaan dan terugkomen voor een foto...
Ik was gisteren al begonnen met traumeel, ik denk dat ik daar maar mee door ga...Wat voor dossering kan ik het beste geven? Tous weegt 26 kilo....Gisteren heb ik ong. om de 3 uur een tablet gegeven, tot 6 stuks. Ik geef die pillen gewoon heel aan hem, is het misschien beter om ze eerste te verpulveren en dan in z'n bek te doen? Voor mensen staat dat je ze in de mond moet laten "smelten" Tja....Ik geloof niet dat ik Tous dat kan laten doen ;D ;)
ik ken alleen de druppeltjes van Traumeel, maar zijn het ongeveer net zulke tabletjes als Okugest?
Want die leg ik bij Sunday gewoon op z'n tong, en dan houd ik even zachtjes zijn snuit vast zodat hij niet kan slikken of ze uit kan spugen en als ik klaar ben met achter zijn oren kriebelen zijn ze weg ;)

Maar.......verpulveren en dan het poeder in zijn bekkie doen kan ook :P
Door Hanny
#543701
Waarom zou je niet naar de camping gaan?
Het maakt toch niets uit, waar je hond wat last heeft van zijn poot, dat is toch niet afhankelijk van de omgeving?
Heb je zelf nog een paar leuke dagen.
Ik zou niet met een schoentje gaan prutsen voor een klein sneetje, gewoon een paar keer extra schoon maken. Likt hij er zelf niet aan? Zou wel zo makkelijk zijn.

Hanny
Door Lil
#543753
Hanny schreef: Waarom zou je niet naar de camping gaan?
Het maakt toch niets uit, waar je hond wat last heeft van zijn poot, dat is toch niet afhankelijk van de omgeving?
Heb je zelf nog een paar leuke dagen.
Ik zou niet met een schoentje gaan prutsen voor een klein sneetje, gewoon een paar keer extra schoon maken. Likt hij er zelf niet aan? Zou wel zo makkelijk zijn.

Hanny
Let wel op dat ze niet te veel likken, want dan wordt het van kwaad tot erger.
Door zurca
#544029
Schoentje is gekocht maar snel omgeruild voor een babysok ::) Met schoen vertikt Tous het om te lopen, met sok loopt hij weer als een gek te hollen en te doen.
Ik doe z'n poot zo'n 3 keer per dag in de soda. De ene keer denk ik iets te zien zitten, dan weer niks te zien. Het sneetje is klein maar wel diep, kan me voorstellen dat dat alles behalve prettig loopt....
We gaan dus ook gewoon een paar daagjes weg, wandelen was/is geen probleem. (de Da had er ook geen probleem mee)
Hopelijk heelt het vlot en is het probleem dan over.

Ik vroeg naar die pillen wel of niet verpulveren omdat er voor mensen op staat "in de mond laten smelten" Tous kan ik natuurlijk niet duidelijk maken wat dat is ;D Het laten opeten is geen probleem, ik geef ze gewoon en hij eet ze op. Niet omdat hij het lekker vind, hij is erg kieskeurig met wat hij eet, hij eet ze omdat ik dat wil..zo lief...
Overgens merk ik door de rimadyl geen verbetering, of zou dat te snel zijn? Hij moet er twee op een dag, vanmorgen heeft hij er dus 1 gehad maar gewoon heel de dag kreupel gelopen....(Behalve toen hij z'n sok aan had buiten)
Door K&D
#544122
Misschien is het goed bedoelt, maar ik vind het een beetje raar om rimadyl te geven tegen de pijn. Ten eerste is het rotzooi, en naar mijn mening is het middel erger dan de kwaal. Zonder loopt hij misschien wel mank, maar daardoor ontziet hij juist zijn voet en kan het wondje genezen. Met tablet doet hij dat niet of minder, en dat lijkt me dan het tegenovergestelde effect van wat je wilt.
Ik zou gewoon in de biotex of soda gaan met het pootje, in de gaten houden en geen troep meer geven.
En sokje aan buiten.
Door Nelly
#544171
Sluit me bij het bovenstaande aan. Natuurlijk is het niet fijn als je hond ergens pijn heeft, maar als je die pijn d.m.v. pijnstillers onderdrukt zal hij zich idd niet ontzien. Dat zal hij wel doen als hij wat pijn voelt, waardoor de kwaal hopenlijk eerder over is.
Door zurca
#547332
Ik had de rimadyl idd. al snel achterwege gelaten. Dagelijks deed ik er teatree olie op, is o.a. ontstekingremmend, pijnstillend en wondhelend. Ook veel weken in de soda en een sok om z'n poot. Tous heeft nergens meer last van en het wondje is zogoed als dicht ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door