Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door reneetje
#542258
Wat ik me nou afvroeg enmisschien een beetje iets raars.

Ik ben zelf dus sindskort bezig met barfen voor djago en voor de katten. en daarin ben je toch best oplettend bezig en goed kijken hoe of wat hij krijgt

maar zijn jullie hierdoor nou ook meer naar je eigen voedingspatroon gaan kijken? of waren jullie al erg bewust met eten? of juist niet en nog steeds niet? daar ben ik wel benieuwd naar.

En verder in hoeverre zou je een weekmenu kunnen maken voor jezelf? niet dat ik dit persee wil maar puur uit nieuwsgierigheid.
Door Lizzy
#542304
Eerlijk gezegd lette ik dus al erg op mijn eigen voeding. Dat heb ik van huis uit meegekregen. OK, mijn ouders aten/eten wel vlees maar mijn moeder kookte iedere dag verschrikkelijk gezond (en voor mij vegetarisch). Ze zorgde elke dag voor gigantische hoeveelheden verse groente en fruit. Mijn moeder kan ook erg goed koken.

Dus toen ik op mezelf ging, ging ik daar mee door. Goed/gezond eten. En toen ik een hond kreeg, kon ik me direct al niet voorstellen dat die gore blikkenzooi en brokken gezond konden wezen. Met grote argwaan bekeek ik die handel. En zo is het gekomen.... ;D
Door jon
#542379
Eigenlijk ben ik best een lekkere trek eter: dus liever een kaasbroodje dan een bruine bol en zeker liever brood dan andijvie. Vroeger ongeveer 25 jaar geleden was ik dan ook heel dik. Nu ben ik normaal tot slank en sinds ik op barfplaats ben gaan neuzen let ik meer op gezond, en dus niet alleen voor de hond. Ik eet beter, wel meer want ik ben ook gestopt met roken!!!!
Een weekmenu overweeg ik niet maar ik eet meer groente, fruit en veel minder vlees en koop meer biologische producten en ben gewoon ook meer met mijn eigen eetpatroon bezig. Dus invloed heeft het barfen- of eigenlijk de mensen die hun honden barf geven- wel. Toch een bepaald slag he, die barfers ;D ;D
Laatst gewijzigd door jon op do 04 mei 2006, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Robin*
#542458
ik krijg amper de kans om gezond te eten. MIJN VRIEND LUST HAAST NIKS >:(
en ik ga niet 2 verschillende dingen klaarmaken. we eten 1 keer in de week bij mijn schoonmoeder en die kookt voor hem andijvie en voor mij wat anders, maar wel een prakkie. mijn opa komt 1 keer in de week hier eten en dan kook ik ook gezond maar dan voor hem en mij. voor me vriend weer iets anders. en de rest van de week modderen we maar een beetje aan met spagetti en macaronie en paella, tosti's zijn nu ook helemaal in.
maar echt groente en vlees hoef ik voor me vriend niet klaar te maken, daar doe ik hem echt geen plezier mee. we gaan ook regelmatig naar de Burger King. Hij meer als ik, want hij eet op zijn werk in de pauze ook wel eens een burger. dus voor ons geld dat echt niet :-[
ik probeer hem al 2 jaar over te halen om gewoon groente te eten maar ik heb het maar opgegeven want er kwam alleen maar ruzie van :-\ ::)
Door reneetje
#542462
ok leuk om te horen dat er ook wel iemand bewuster is gaan eten hierdoor :D ikzelf moet ook wel zeggen dat ik gezonder moet gaan eten. en daar ga ik ook zeker mee beginnen. Ben 2 mnd terug ongeveer gestopt met roken dus dat is alvast een stap in de goede richting kwa gezondheid. lekker veel uitgaan met djago en dan nog gezond eten straks en ik wordt straks nog fit ook haha
Door JR
#542463
ik eetover het algemeen erg gezond!
zeker wel 3 stuks fruit per dag,savonds mn halve bord vol met groenten en een stuk soja/tofu,(ben vegetarisch,drink ook geen melk,maar sojadrink)en een aardappelkroketje uit de oven (houdt echt niet van aardappels),als ik rijst of pasta eet is het altijd volkoren og meergranen,verder hou ik wel van snoepen tussendoor,maar meestal kies ik dan voor rauwkost.
Door Bernadette
#542524
Ja, ben er al heel lang mee bezig!

Ik eet geen brood, maar knackerbrot (volkoren)
Ik eet geen vlees/vis
Ik eet 6 x per dag
Ik let erg op of ik éerlijke producten consumeer

Ik drink alleen thee koffie of water

In plaats van kaas eet ik smeerkaas 20+ of huttenkäse.

Ik heb een yoghurtmaker en maak zelf dus yoghurt, wij eten dat met een klodder kefir er doorheen, erg goed voor de darmen!!!

Wij eten veel rauw...

Goed, ik kan nog wel even zo doorgaan!!!

Whaha!!! Ik ben in een half jaar 15 kilo aangekomen (stoppen met roken) en na dat halve jaar ben ik veel gaan sporten en op mijn voeding gaan letten.

Inmiddels ben ik alweer 1,5 kilo kwijt! ;D
Door koosenpetra
#543315
Ja dat stoppen met roken doet veel, ook ik ben veel aangekomen nadat ik ben gestopt zo`n 1,5 jaar geleden. Echter nog niet de moed er iets mee te doen :-[
Afijn, er zijn ergere dingen in het leven nietwaar? Voor de hond gaat het me beter af gezonder voeding te geven ;D
Door Lizzy
#543445
Ik ben ook aangekomen door het stoppen met roken. Voor mij doen echt afgrijselijk veel namelijk 10 kg. Gelukkig ben ik er al weer 8 kwijt. Maar dat is pas 2,5 jaar na stop-datum. Eerder lukte het me niet.
Door Bernadette
#555536
Lizzy schreef: Ik ben ook aangekomen door het stoppen met roken. Voor mij doen echt afgrijselijk veel namelijk 10 kg. Gelukkig ben ik er al weer 8 kwijt. Maar dat is pas 2,5 jaar na stop-datum. Eerder lukte het me niet.
Ben je gaan dieten? Sporten? of alletwee... Of minder snoepen???

Ik wil dat soort dingen natuurlijk heel graag weten ;D

De eerste weken viel ik wel 8 ons af steeds, de ene week meer andere minder. Afgelopen week nog maar 4 ons.... >:(
Door Lizzy
#555571
Bernadette schreef: Ben je gaan dieten? Sporten? of alletwee... Of minder snoepen???

Ik wil dat soort dingen natuurlijk heel graag weten ;D

De eerste weken viel ik wel 8 ons af steeds, de ene week meer andere minder. Afgelopen week nog maar 4 ons.... >:(
;D

Ik ben veel met de honden gaan lopen en verder gaan dieten. Dat wil zeggen: minder eten en vooral weinig/niet snoepen Bij mij hakte de snacks tussen 16:00 en 18:00 uur er nogal in... Ik ging (sinds ik niet meer rook) aan de chippies, nootjes, olijven, etc. Nu eet ik een rijstwafel, appeltje, tomatensapje....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door