Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cathelijn
#540458
het Franse bulletje van een collega van mij staat sinds enkele maanden op CB. Dit hondje is nooit heel erg gezond geweest en heeft al een vermogen gekost aan operaties. Nu hij op CB staat is hij eindelijk wat aangekomen en heeft weer energie.
Maar vanmorgen vertelde mijn collega dat hij opvallend meer drinkt. Ook hun Australian Cattle drinkt meer als hij wat CB heeft gehad (hij krijgt anders brokken).
Omdat ik geen idee heb hoe dit komt, vraag ik het even aan jullie.
Iemand een idee?
Door Jolly
#540495
Misschien lijkt het zo dat ze meer drinken, omdat ze er nu opletten?

Kan ook de routine zijn.
Ik heb hier ook wel mensen gehad hoor, die zeiden dat hun hond van Bibi meer ging drinken.
Toen ik vroeg of ze altijd dronken na hun brokken eten, zeiden ze ja, de honden waren altijd zo geconditioneerd brokken eten=drinken erna, dus met bibi deden ze hetzelfde.
Door Peet
#540506
Vreemd hoor, meestal is het juist andersom ???...

Misschien is het verstandig om de DA even hun nierfunctie en glucosegehalte te laten checken. Om eventuele nierproblemen of suikerziekte uit te sluiten.
Het kan ook idd aangeleerd gedrag zijn, het hoeft niet direct iets medisch te zijn.
Door Truus
#540669
[quote="Peet"]
Vreemd hoor, meestal is het juist andersom ???...

Misschien is het verstandig om de DA even hun nierfunctie en glucosegehalte te laten checken. Om eventuele nierproblemen of suikerziekte uit te sluiten.

[/quote]
Het zou wel toevallig zijn als ze dit alletwee zouden hebben. :-\
Door Cathelijn
#540836
de Cattle dog drinkt altijd veel, maar het bulletje niet. Die gaat nu ook buiten drinken.
Ik vind het ook erg raar, mijn honden drinken niet veel.
Misschien nog een soort overgangsfase?
Door "inge"
#540968
Mijn shelties drinken echt bijna niks.Die zouden een week met een schaaltje water doen.Maar Richa is net een kameel.(farmfood) Die kan echt bij haar waterbak gaan staan en dan zie je haar denken: zo,die gaat leeg. Maar zij heeft altijd veel gedronken ,dus.
Door Lizzy
#542309
[quote="pallas"]
Zou het ook een natuurlijke manier kunnen zijn om gif stoffen kwijt te raken?
Aangezien hij niet al te gezond was vind ik dat niet zo'ngek idee.
[/quote]

Ik vind het ook raar. Maar ja, hoeveel is veel? Ik vind dat mijn honden tegenwoordig ook meer drinken. Maar volgens mij is het vooral de overgang naar beter weer. Ze lebberen wat af op het moment! Ben op zoek gegaan naar hoeveel water drinken veel is. En normaal is 50 ml per kilo lichaamsgewicht per etmaal (24 uur). Naaaaaah, dat MOET wel voor brokkenhonden wezen, want mijn honden komen daar niet eens bij in de buurt!!!!

Oorzaken voor veel drinken kunnen zijn:
* Diabetes/suikerziekte (of voorstadium)
* Ziekte van Cushing
* Schromelnier met uremie
* Chronische baarmoederontsteking
* Centrale diabetes insipidus
* Nefrogene diabetes insipidus
* Aqualisme (psychische oorzaak)
* Panceas-atrofie
* Levertumoren

Veel van bovenstaande ziektes gaan gepaard met veel of juist weinig eten/afvallen of aankomen, oftewel: andere symptomen.

Ik vind het persoonlijk wel iets om even mee naar de DA te gaan.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 04 mei 2006, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Malamoods
#542461
Door bepaalde medicatie kan een hond ook ineens veel meer gaan drinken (bijv. prednison)... Lex dronk tijdens het slikken van dit middel wel twee en halfe liter water op een dag (naast de kvv maaltijden)! :o
Maar goed, dat lijkt me niet aan de orde...

Rachel.
Laatst gewijzigd door Malamoods op do 04 mei 2006, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathelijn
#542670
na jullie reacties heb ik nog eens met deze collega gesproken. Het blijkt dat ze de hond eerst praktisch nooit zagen drinken en nu dus wel. Maar de hond is nu ook veel actiever ;) Hij maakt een gezonde indruk en haalt kattekwaad uit. Ze kijken het nog maar even aan.

Toch bedankt voor het meedenken :D
Door pallas
#542752
[quote="Malamoods"]
Door bepaalde medicatie kan een hond ook ineens veel meer gaan drinken (bijv. prednison)... Lex dronk tijdens het slikken van dit middel wel twee en halfe liter water op een dag (naast de kvv maaltijden)! :o
Maar goed, dat lijkt me niet aan de orde...

Rachel.
[/quote]

dat is ook wel een bekende bijwerking van de prednison maar dan houden ze ook vaak vocht vast( bij mensen dus het bekende "volle maans gezicht")
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door