Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#542157
We snappen er helemaal niets van. Ruim een uur geleden begon Kaio met schrapen keel en en dan alsof er iets uit moet komen maar er komt niets. Het is ook plots komen opzetten. Heb al in zijn bek gevoeld en enige wat ik kan voelen is kwijl ::). En al op zijn borst geduwd en zijn slokdarm gevoeld. Niets. Buik gemasseerd. Maar voor de rest is ie hetzelfde als normaal (behalve sloom van het weer). Krijg me net een poot in mijn schoot geworpen (met schraap ::))
Vreemd. Zou ie het vandaag te warm hebben gehad? Toch weer geen kennelhoest zou ik zeggen? Maar ja voor de rest heeft ie nergens last van. Weet niet wat al dat geschraap moet voorstellen, ok hij eet af en toe wat vacht van hemzelf op ::) Maar dat kan ik dus niet in zijn keel voelen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#542216
oja neu hij heeft vandaag kvv gehad. En nee geen overgeven.
Volgens mij wordt het langzaamaan minder frequent.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#542230
hmm een vliegje dat zou zo nog es kunnen. Want die mogen van Kaio absoluut niet in ZIJN huis komen, nee.
Tja inmiddels gaat het toch steeds beter dus denk ik inderdaad aan zoiets. Tja of haar natuurlijk. Iets anders kan haast niet want hij lag al een tijd bij ons in de kamer toen ie ermee begon. Naja nog effe aankijken voor we gaan pitten en buik voelen (schrikt bij zoiets toch bij zo'n grote hond, willen overgeven maar niet kunnen he, maagtorsie ed).
Ach nee chips, hij begint weer. Ik ga toch nog es in het kwijl kijken.
Laatst gewijzigd door Kaio op wo 03 mei 2006, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#542234
Ik snap dat je je zorgen maakt, zou ik ook doen. Ik probeer maar de minder ernstige oorzaken ook de revue te laten passeren. Vertoont 'ie nog andere tekenen van eventuele maagtorsie?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#542243
nee daarom controleer ik zijn buikje af en toe. Het schiet effe in je gedachten, maar logisch beredeneerd zijn er verder geen aanwijzingen maar goed denk dat meerdere mensen met honden dat wel kennen. Hij is verder ook gewoon "Kaio" alleen dan wat rustiger door het warme weer.
Zo heb net weer zijn bek geinspecteerd met mijn hand, goh heeft best stevige kaken. Tussen het kwijl en slijm vond ik welgeteld 1 lange haar! Misschien dat het hiervan kwam, raar toch zo habt ie hele vlokken haar naar binnen en heeft ie nergens last van en nu ::) Ga ervan uit dat dat het toch was.
Hij is volgens mij effe minder blij met me nu :-\
Door Lizzy
#542334
Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat het deze haar was! Soms blijven die dingen plakken op een plek waar het ze wel irriteert (Brutus had dat laatst dus met een schubbetje van een sardien. Alsof ie dood ging ::)).
Door Elvira
#542338
Nelson maakte vorig week een soort roggelend geluid. Ik dacht in eerste instantie aan kennelhoest en heb hem hoestdrank gegeven, maar als je over z'n keel aaide, reageerde hij niet. Wel af en toe met trekken aan de lijn. Eerst ging het beter, maar na een paar dagen kwam het weer terug, toch maar naar de dierenarts. Ze kon niks vinden en dacht dat hij z'n keel geirriteerd had. We moesten maar zacht voer geven, geen brokken ;). Hij heeft 3 dagen carnibest gehad en hij had geen last meer (kipkarkassen, zijn niet echt zacht, vandaar de carnibest). Hoestdrankje van VSM hielp overigens ook wel.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#542361
[quote="-Saskia-"]
vliegje? gras? haar? rare beesten die Newfs... ;D
[/quote]


hoezo zijn Newfs rare beesten? :P ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#543304
zo effe vertellen dat het inderdaad die haar was die hem irriteerde. Die had ik uit zijn keel gehaald met mijn vingers in zijn keel, lekker. Ik heb hem nog nooit zo beledigd zien kijken. :o ;D. Tja soms eet hij hele plukken haar op en zo maar eentje en daar heeft ie dan wel last van.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#545553
[quote="Kaio"]
zo effe vertellen dat het inderdaad die haar was die hem irriteerde. Die had ik uit zijn keel gehaald met mijn vingers in zijn keel, lekker. Ik heb hem nog nooit zo beledigd zien kijken. :o ;D. Tja soms eet hij hele plukken haar op en zo maar eentje en daar heeft ie dan wel last van.
[/quote]

gelukkig maar! :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door