Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#541782
Vraagjes over honing:

- Kun je rauwe (koudgeslagen) honing bij een natuurwinkel (reformwinkel) krijgen?
- Hoelang is een aangebroken pot houdbaar?
- Hoevaak en hoeveel mag je dat geven?
- Wat zit er precies in en waar is het zoal goed voor?

Oja, als ik toch naar zo'n winkel ga, welke producten zijn dan ook aan te raden als aanvulling op een veelzijdig barfmenu?

Rachel.
Door Malamoods
#542106
Mieke L. schreef: ik zit met dezelfde vragen! ::)
Oké, we bundelen onze krachten.... ;D HELLUP! :D

Rachel.
Gebruikersavatar
Door chooky
#542108
Malamoods schreef: Vraagjes over honing:

- Kun je rauwe (koudgeslagen) honing bij een natuurwinkel (reformwinkel) krijgen?
Ja, maar ik haal ook wel eens bij de islamitische supermarktjes, daar zit de raat er nog in.
- Hoelang is een aangebroken pot houdbaar?
Zou ik niet weten, maar best wel lang geloof ik. Ik doe er alleen niet zo lang mee ;)
- Hoevaak en hoeveel mag je dat geven?
Ikzelf geef meestal 1 keer per twee weken. Ik geef namelijk nog steeds af en toe een maaltijd met 7-granenvlokken + cottage cheese + ei + geitemelk + honing
- Wat zit er precies in en waar is het zoal goed voor?
Weet ik niet precies zo uit mijn hoofd, zou ik even moeten zoeken voordat ik rare dingen uit ga kramen ;)
Oja, als ik toch naar zo'n winkel ga, welke producten zijn dan ook aan te raden als aanvulling op een veelzijdig barfmenu?

Rachel.
eh, ik kan je wel vertellen wat ik zoal meeneem ;)
potje babyvoeding pompoen voor evt diarree aanval
potje babyvoeding fruithapje voor het gemak :-[ ;)
granenvlokken (als je dat wilt gaan geven tenminste)
evt geitemelk
evt olie (ze hebben vanalles, olijf, walnoot, lijnzaad, maiskiem, pompoenpit, koolzaad, ...)
zakjes kruiden (brandnetel, rozemarijn, venkelzaad bijvoorbeeld)
evt spruit-melanges om zelf te kiemen of van die bakjes met gemengde al gekiemde spruiten
groente
Door Malamoods
#542111
O jemig! :o Eerlijk gezegd ben ik helemaal niet thuis in al die kruiden, olieen en andere producten.... Het begint een ware "studie" te worden.... ;D :-[ Maar, ik ben wel oprecht geinteresseerd.... Is er een site of link met info over de werking van deze producten (wat zoal verkrijgbaar is en waarvoor het o.a. wordt gebruikt)?

Die honingraten, wat heeft dat voor toegevoegde waarde? Die eten ze toch niet op?

Dank je wel voor je antwoord in elk geval! :)

Rachel.
Door Jo
#542115
Je kunt (als je er toch bent ) ook eens in de supermarkt kijken bij de honingsoorten.
Dáár vind je tegenwoordig ook koud geslagen honing.

Over de houdbaarheid...ik heb er weleens potten bij waar ik toch minstens een half jaar mee doe en ik heb nooit wat geks kunnen ontdekken. Ja sommige versuikeren een beetje.. maar da's lekker ! ;) ;D
Door Malamoods
#542116
Zelf eet ik geen honing (i.v.m. diabetes), maar wil het wel zo af en toe aan mijn hond gaan geven.... Daarnaast is mijn moeder GEK op honing, dus schenk ik de rest van het potje aan haar.... Koud geslagen honing kan toch ook op brood? Of is dat alleen de verhitte versie die op brood kan?

Rachel.
Door Jo
#542118
Als tie tussen de gewone potten honing staan in de supermarkt dan mag je wel aannemen dat je die gewoon op brood kunt doen hoor !
'tSmaakt ook erg goed ! ;)
Gebruikersavatar
Door chooky
#542119
Malamoods schreef: O jemig! :o
niet schrikken ;D;D;D
Eerlijk gezegd ben ik helemaal niet thuis in al die kruiden, olieen en andere producten.... Het begint een ware "studie" te worden.... ;D :-[ Maar, ik ben wel oprecht geinteresseerd.... Is er een site of link met info over de werking van deze producten (wat zoal verkrijgbaar is en waarvoor het o.a. wordt gebruikt)?
eeeeeeeeh deze?? Nee, geintje. Ik denk dat je er op BP wel wat over kunt vinden, maar ik zal ook even voor je zoeken hoor. De olieën gebruik ik niet heel frequent (dan vooral vis of borage, maar af en toe een scheutje van het een of ander wel, anders gaat het gewoon door onze eigen sla ;))
De kruiden gebruik ik indien nodig (brandnetel = ontgiftend, bloedzuiverend; venkel kalmeert de maag/darmen, rozemarijn is op aanraden van Juliette de Bairecly Levy)
Graanvlokkengeef ik voor de lekker, en omdat ik het voor af en toe niet verkeerd vind. Ook hierin speelt de theorie van Juliette een rol.
Die honingraten, wat heeft dat voor toegevoegde waarde? Die eten ze toch niet op?

Dank je wel voor je antwoord in elk geval! :)

Rachel.
Ze eten de raat ook op. Het vertelt mij dat het inderdaad koudverwerkte honing is en het schijnt ook nog gezond te zijn.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#542142
Heb net bij de zoekfunctie op honing gezocht. Honing is zuiverend heeft een antibacteriele en immuunversterkende werking.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door