Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door annemie
#54072
Hallo,

mijn hond krijgt nu Duck uitmuntend compleet, maar ik vind dat hier nogal veel granen inzitten, die komen er ook gewoon terug uit. Van Duck heb je ook een niet complete variant, ik had gedacht om dat te geven en dan zelf aan te vullen met groentenmix en botten, maar welke verhoudingen moet ik dan gebruiken?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#54164
Dan ga je dus zelf samenstellen,lijkt het mij toch handig dat je je dan eerst inleest in wat je hond nodig heeft,en tot die tijd gewoon duck kompleet blijven voeren.Je kunt dan met 1 dag zelf bereiden in de week gaan beginnen en het daar vandaan uitbreiden.Kijk ook eens bij de menu´s
Door annemie
#54198
ik ben al druk aan het lezen, heel interessant. ik heb gelezen dat je zowel orgaan als spiervlees moet geven en dat in bepaalde verhoudingen. hoe is duck versvlees samengesteld?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#54203
[quote="annemie"]
ik ben al druk aan het lezen, heel interessant. ik heb gelezen dat je zowel orgaan als spiervlees moet geven en dat in bepaalde verhoudingen. hoe is duck versvlees samengesteld?
[/quote]
geen idee ???
Door Lizzy
#54210
Hoi Annemie, de analyse van Duck staat vermeld in de Bibliotheek. Maar ik weet ook niet hoeveel % er van het e.e.a. in zit. Ik denk dat voor alle versvleesvoedingen geldt dat ze redelijk wat orgaanvlees bevatten. Als ik dus versvlees zou geven (en dat doe ik niet), dan zou ik vooral met spiervlees werken en met zoveel mogelijk ingredienten die niet in het versvlees zitten. Bijv.: ik zou 1 maal per week vis geven (rauwe/hele makreel of sardien ofzo).

Ja en verder denk ik dat je je het beste zo goed mogelijk aan de regels kunt houden. Afhankelijk natuurlijk welke van de methodes jou het meest aanspreekt.

Als dat Tom Lonsdale is, dan is het handig om zoveel mogelijk hele dieren te voeren of zoveel mogelijk het prooidier benaderen.

Als Mogens Eliasen je aanspreekt, dan zou je 1/3 vet en botten en 1/3 groenten en 1/3 vlees en orgaanvlees.

Als Ian Billinghurst je aanspreekt, dan zou je 60% rauwe vleesbotten, 15%-20% groenten en fruit, 10%-15% orgaanvlees, 5%-10% gezonde tafelrestjes en/of supplementen.

Als je vindt dat Duck teveel granen bevat, dan hoef je dus sowieso geen granen meer toe te voegen. Dus ook geen pasta of brood of rijst.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door