Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nelly
#542174
Ik probeer altijd dusdanige porties te geven, dat de katten alles in 1 keer opeten. Als ze wat overlaten, dan mogen de honden het opeten, anders staat het toch maar uit te drogen. Aangebroken zakjes of blikjes voer gaan in een afgesloten plastic doosje in een keukenkastje en bij erg warm weer in de koelkast.
Door Mevroi Kruim
#542213
sylvia schreef: Mijn katten eten hun eten direct op
Hier idem. En als er na 10 minuten nog wat staat gaat het terug in de koelkast en krijgen ze bij de volgende maaltijd minder.
Door *Robin*
#542386
ik heb nog geen last gehad van vliegjes maar als die er zouden komen gaat het ook weer de koelkast in. mijn katje eet niet alles in een keer op. zeker geen 100 gram.

Ik zet het neer, hij eet vijf hapjes, gaat wat anders doen, komt na een half uur terug eet weer wat, zo gaat dat de hele dag door tot het op is of uitgedroogt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#543143
Robin86 schreef: ik heb nog geen last gehad van vliegjes maar als die er zouden komen gaat het ook weer de koelkast in. mijn katje eet niet alles in een keer op. zeker geen 100 gram.

Ik zet het neer, hij eet vijf hapjes, gaat wat anders doen, komt na een half uur terug eet weer wat, zo gaat dat de hele dag door tot het op is of uitgedroogt.
Dan moet je hem beter opvoeden.

Hier is het zo dat het wordt neergezet als ze er bij weg lopen dan haal ik het weg (als er nog wat over is dan) en er komt pas weer wat de volgende maaltijd.
Binnen de kortste keren kiezen ze eieren voor hun geld.
Door *Robin*
#543409
sylvia schreef: Dan moet je hem beter opvoeden.

Hier is het zo dat het wordt neergezet als ze er bij weg lopen dan haal ik het weg (als er nog wat over is dan) en er komt pas weer wat de volgende maaltijd.
Binnen de kortste keren kiezen ze eieren voor hun geld.
ja daar heb je gelijk in. ik zie er alleen het nut niet zo van in. alleen omdat het vers is zou hij alles in een keer op moeten eten? en met brokjes dan, die stonden hier ook de hele dag. toen ging het precies eender. misschien is er een goede rede om dat te doen, alleen weet ik niet wat voor rede ???

ik geef hem 's morgens eten als ik wakker word. en dat varieert van 8 uur tot half 2. en dan 's avonds als wij hebben gegeten en dat varieert van 5 uur tot 21 uur. (wij hebben geen vaste routine, dat kan ook niet met het werk wat mijn vriend doet) voordat hij zijn avond portie krijgt is het "ontbijt" meestal op.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#543427
Robin86 schreef: ja daar heb je gelijk in. ik zie er alleen het nut niet zo van in. alleen omdat het vers is zou hij alles in een keer op moeten eten? en met brokjes dan, die stonden hier ook de hele dag. toen ging het precies eender. misschien is er een goede rede om dat te doen, alleen weet ik niet wat voor rede ???

ik geef hem 's morgens eten als ik wakker word. en dat varieert van 8 uur tot half 2. en dan 's avonds als wij hebben gegeten en dat varieert van 5 uur tot 21 uur. (wij hebben geen vaste routine, dat kan ook niet met het werk wat mijn vriend doet) voordat hij zijn avond portie krijgt is het "ontbijt" meestal op.
Wat voor goede reden heb je dan om het een heel de dag door eter te laten zijn?

Een maaltijd brokken krijgen ze niet in een keer weg als je blik zou voeren dangaat het wel schoon op, jouw katten zijn geconditioneerd door jou op eten wanneer je zin hebt Ik zie het probleem dan niet om ze te gaan conditioneren op vaste eet tijden, dan is er eten en eet je het op en de rest van de dag is er geen eten. Je doet het een beetje klinken alsof het zielig is als hij zijn eten in één keer op moet gaan leren eten maar dat is het natuurlijk niet.
Door Borke
#543460
sylvia schreef: Hier is het zo dat het wordt neergezet als ze er bij weg lopen dan haal ik het weg (als er nog wat over is dan) en er komt pas weer wat de volgende maaltijd.
Binnen de kortste keren kiezen ze eieren voor hun geld.
Zo zou ik het ook het liefste doen, dat is volgens mij ook het meest gezond en natuurlijk.
Helaas wil onze oudste dame van 12 jaar dan te snel te veel eten en dan komt het er door alle emotie weer uit.
Dus voor de nacht zetten we een flinke bak eten neer en dan kunnen ze allemaal rustig eten.
Voor het ontbijt krijgen ze veel minder en dat haal ik na 15 minuten weg en de restjes zijn voor Borke.

Overigens hebben wij geen last van insecten in huis, overal zitten horren ;D
Door Mevroi Kruim
#543520
Toen de katten nog brok aten ging het net zo, 10 minuten om het op te eten en dan weg ermee. Ik heb te vaak bij anderen dat gemiezemuis over eten meegemaakt van katten, en werkelijk ongelofelijk moddervette beesten omdat er de hele dag wat te bikken staat. Dat gebeurt mij dus echt niet.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#543537
Kruimel schreef: Toen de katten nog brok aten ging het net zo, 10 minuten om het op te eten en dan weg ermee. Ik heb te vaak bij anderen dat gemiezemuis over eten meegemaakt van katten, en werkelijk ongelofelijk moddervette beesten omdat er de hele dag wat te bikken staat. Dat gebeurt mij dus echt niet.
Als iedereen dat nou eens zou doen, pffffff die van mij bikken brokjes twee blokken hierachter, die mensen hebben 20 katten en die hebben overal grote schalen brokjes staan onder het afdak enzo , dan kunnen ze de hele dag eten, ook die van mij en Boris maakt er dankbaar gebruik van en dat is hem aan te zien ook hij ziet er niet uit :-\
Door *Robin*
#543552
sylvia schreef: Wat voor goede reden heb je dan om het een heel de dag door eter te laten zijn?

Een maaltijd brokken krijgen ze niet in een keer weg als je blik zou voeren dangaat het wel schoon op, jouw katten zijn geconditioneerd door jou op eten wanneer je zin hebt Ik zie het probleem dan niet om ze te gaan conditioneren op vaste eet tijden, dan is er eten en eet je het op en de rest van de dag is er geen eten. Je doet het een beetje klinken alsof het zielig is als hij zijn eten in één keer op moet gaan leren eten maar dat is het natuurlijk niet.
ik vind het ook niet zielig, ik laat alleen de keus aan hem. maar als je stelt dat het gezonder is om alles in een keer op te eten dan zou ik het wel anders doen. ik was alleen niet anders gewent omdat het met brokjes ook zo ging, dus ik dacht dat het wel normaal zou zijn.
bij mijn moeder ging het ook zo met blikvoer hoor. eerst zeg maar het sap of de saus ervanaf likken en later een beetje eten en dan weer later de rest.
Door *Robin*
#543554
ik kan me wel goed voorstellen dat je de zenuwen krijgt van andere mensen die brokjes buiten zetten, waar jou katten van profiteren. zeker als ze er mottig uit gaan zien. maar dat is iets wat je met die mensen kan overleggen of je er maar niet druk over maken. maarja dat doe je automatisch toch omdat je weet dat het ongezond is :-\ lastige situatie
Door Femke
#543563
Robin86 schreef: ik vind het ook niet zielig, ik laat alleen de keus aan hem. maar als je stelt dat het gezonder is om alles in een keer op te eten dan zou ik het wel anders doen. ik was alleen niet anders gewent omdat het met brokjes ook zo ging, dus ik dacht dat het wel normaal zou zijn.
bij mijn moeder ging het ook zo met blikvoer hoor. eerst zeg maar het sap of de saus ervanaf likken en later een beetje eten en dan weer later de rest.
nou het is in die zin gezonder, dat 's zomers als het warm is, de vliegen eitjes in het vlees leggen. Ik heb het hier helaas vaak genoeg gezien :-\

Als het warm is krijgen mijn katten hun eten uit een bak ijs.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#543568
Robin86 schreef: ik kan me wel goed voorstellen dat je de zenuwen krijgt van andere mensen die brokjes buiten zetten, waar jou katten van profiteren. zeker als ze er mottig uit gaan zien. maar dat is iets wat je met die mensen kan overleggen of je er maar niet druk over maken. maarja dat doe je automatisch toch omdat je weet dat het ongezond is :-\ lastige situatie
Tja ik kan het eigenlijk maar op één manier voorkomen en dat is zorgen dat mijn katten niet de tuin uit kunnen, tenslotte moeten mensen zelf weten wat ze in hun tuin neerzetten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door