Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door senadance
#5419
Hallo lieve mensen,

even een berichtje over Mozes, mijn lekkere lieve iets te dikke Labbi.
Hij kreeg vorige week weer eens lamsbotten, (het dikke stuk van de ruggegraat) had hij de keer daarvoor prima kunnen verwerken. Ik had al gejuigd!
Het stuk dat ik hem nu gaf woog ongeveer 250 ons.
Hij heeft er goed op- gekauwd en weg was het.
De volgende dag had hij last van zijn ontlasting, hard, hard, hard,en wit , ochot toch.
Wat het deze keer teveel??, vorige keer was het stuk net zo groot.
Ik begrijp het niet helemaal, en durf het hem eigenlijk niet meer te geven.Ook de lamsribbetjes eet hij hap slik weg! en het even bij hem vasthouden is er echt niet bij, grom, grom, ja ik weet dat mag hij niet, maar hij doet het , dus met het eten laat ik hem met rust.
Wat moet iknou??

SENA
Gebruikersavatar
Door chooky
#5420
Je zoou volgende keer wat vlees, groente of zelfs orgaanvlees bij kunnen geven. Witte poep die hard is, wijst op iiets te veel bot in verhouding met het vlees. Als je dus extra vlees (van tevoren, dus bot als 'toetje') bijgeeft, heeft ie daar waarschijnlijk minder last van.
groetjes eva
Door Lizzy
#5421
Die witte ontlasting heeft te maken met het feit dat je teveel bot en te weinig vlees hebt gegeven. Honden krijgen dit wanneer ze gewoon teveel bot naar binnen hebben gekregen. Gebeurd hier ook wel eens een enkel keertje. Verder niets aan de hand hoor!

Je kunt dit op 2 manieren oplossen:

1)Je geeft hem, voordat je het bot geeft, een bak vlees met bijv bladgroente mix en een scheutje olijfolie.

2)Je geeft botten waar meer vlees aan zit.

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door