Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#541449
Kuma heeft ons flink laten schrikken vanmiddag. We waren thuis gekomen na een wandeling en ze heeft toen volgens mij redelijk wat water gedronken. Daarna is ze gaan slapen. Ik at een schaaltje yoghurt en de honden mochten dat uitlikken. Kuma ging weer slapen en een paar minuten daarna sprong ze overeind alsof ze door een wesp gestoken was. Ze kwam al tongelend, smakken en bek likken naar me toe gerend. Ze had echt paniek in haar ogen. Toen begon ze ook nog eens in de lucht te happen :o Dit was overigens 4 a 5 uur na haar ontbijt. Haar maag was waarschijnlijk nog niet leeg. Ik had 3 tabletjes Carbo vegetabilis vermalen en op het haar op haar tong gegeven en ben haar buik zachtjes gaan masseren. Het werd er niet minder van. Toen rende ze naar de deur. Ik dacht dat ze moest poepen dus zijn we naar buiten gegaan. Daar begon ze van de eerste de beste struik te eten...Ik heb het verboden en we zijn weer naar binnen gegaan. Ik heb haar toen weer 3 geplette Carbo's gegeven. Maar het werd er niet minder van..Ze wilde aan de grond likken, blaadjes opeten en toen dat allemaal niet mocht wilde ze aan haar poten gaan likken.....Toen maar yoghurt geprobeerd en dat hielp. Na een schaaltje yoghurt. Stopte ze met smakken en lucht happen....Ook kon ze toen een flinke boer laten. Ze zwol gelukkig niet op.
Het ergste was toen voorbij. Ze heeft weer een klein stukje gelopen en ze is wel wat rustiger en wil graag gras eten. Wat nu even niet mag van ons.
Ze heeft net haar avondeten gehad en dat viel goed. Ze had ook echt honger.
Wat kan je in zo'n situatie nog meer doen? Ik ben me nl helemaal te pletter geschrokken.
Laatst gewijzigd door Helen op di 02 mei 2006, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#541453
jeetje geen idee wat je kan doen verder maar ik kan me voorstellen dat je super geschrokken bent. Is Kuma nu weer helemaal de oude of nog steeds wat onrustig?

Sterkte in ieder geval...
Door Helen
#541454
herder_lover schreef: jeetje geen idee wat je kan doen verder maar ik kan me voorstellen dat je super geschrokken bent. Is Kuma nu weer helemaal de oude of nog steeds wat onrustig?

Sterkte in ieder geval...
Ze is wat rustiger dan anders, verder merk ik er niets aan....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#541456
Een lastig iets is dit, want een vroegere hond van mij deed dit ook, soms(vaak) midden in d enacht. In 1ste lijkt het alsof ze iets in hun keel hebben zitten wat dwarszit. Het enige wat bij hem de rust kon terugbrengen was 'm uit laten grazen. Hij vrat dan bij wijze van een half grasveld op, kotste er nooit van, maar ineens was dan het gehap en geslik en de paniek over. Ik heb het tig x mijn DA proberen uit te leggen, maar die had ook geen idee waar ik het over had.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#541459
Ik zou ze in elk geval niet zo veel laten drinken na een wandeling.Een paar slokjes en dan een half uur laten rusten.Dan normaal laten drinken.
Door Helen
#541462
Unique schreef: Ik zou ze in elk geval niet zo veel laten drinken na een wandeling.Een paar slokjes en dan een half uur laten rusten.Dan normaal laten drinken.
Doe ik meestal ook.....De honden waren naar de keuken gerend terwijl ik mijn schoenen uit stond te trekken...Meestal loop ik eerst naar de keuken en haal de drinkbak weg...Vandaag dus een keertje niet...
Door Truus
#541463
He gedsie Helen, wat zul jij geschrokken zijn zeg. Ik weet niets zinnigs hier over te zeggen :-\.
Hoop dat het niet weer gebeurt.
Door Doedels
#541506
Helen schreef: Doe ik meestal ook.....De honden waren naar de keuken gerend terwijl ik mijn schoenen uit stond te trekken...Meestal loop ik eerst naar de keuken en haal de drinkbak weg...Vandaag dus een keertje niet...
Nu het weer warmer wordt (hoop ik) kun je voordat je gaat wandelen de waterbak weg zetten. Bij thuiskomt is die dan niet aanwezig en kun je hem neerzetten als de honden tot rust zijn gekomen.

Mijn vorige hond had soortgelijk gedrag. Bij hem had het met keelpijn te maken. Hij begon dan als een bezetene de grassprieten tussen de stoeptegels vandaan te trekken. Als hij niets te pakken kreeg, begon hij aan de haren van z'n voorpoten te trekken. Bij hem hielp het als hij een kluif kreeg.
Petr heeft last van een lege maag of van maagzuur als hij geen maaltijd met bot heeft gehad. Hij moet dan aan het begin van de avond iets eten, dan gaat het goed.
Door macgirlie
#541511
Je schrikt het toch het apenzuur. JayJay had iets dergelijks toen we in Spanje waren..... hij deed echt heel raar. Luchthappen, over de grond schuiven, braakneigingen en allerlei rare fratsen. Had net een paar uur daarvoor gehoord dat er een dog aan een maagtorsie was overleden, dus ik zat echt in de penarie. Ik heb vooral geprobeerd om hem maar rustig te krijgen en zelf niet in paniek te raken. Maar in dat soort dingen weet ik echt niet wat te doen... zou er graag wat meer van weten.
Door Helen
#541533
Ze is gelukkig weer helemaal in orde. Ze heeft bij ons op de slaapkamer geslapen en er wat niets aan de hand. Ze was wel erg moe. Normaal gesproken maakt ze je nl om een uurtje of 5 al wakker ;D Nu sliep ze gewoon door totdat de wekker ging.
Door Lizzy
#541662
Ja, niet om je dus bang te maken, maar Whoofer heeft na exact zo'n aanval een maagtorsie gekregen.... Ze heeft na deze maagtorsie overigens nog vele van exact deze aanvallen gehad.

Het is een plotselinge misselijkheid (opkomende golf van maagzuur?) die op komt en ze vreten dan alles. Bladeren, takken, gras en Whoofer vrat zelfs veters! Als ze niet naar buiten kon, vrat ze echt mijn veters op! Maar goed, grond likken, hikken, lucht slikken, de hele ratteplan... heeeeeeel herkenbaar en uiterst listig dus....

Wat bij Whoofer goed hielp was Sulphuricum Acidum D6. Ik heb nog een heel flesje staan, houdbaar tot dik volgend jaar. Ik wil het je met alle liefde opsturen. Ik gaf deze druppels met een beetje melk of water en masseerde haar buik. Vaak volgde er een wind en een boer en kalmeerde ze.

Ik zou willen dat er een dierenarts was die DIT fenomeen nou eens tot op de bodem onderzocht en met een goede oplossing kwam! Hint ;D
Door Helen
#541680
Lizzy schreef: Ja, niet om je dus bang te maken, maar Whoofer heeft na exact zo'n aanval een maagtorsie gekregen.... Ze heeft na deze maagtorsie overigens nog vele van exact deze aanvallen gehad.

Het is een plotselinge misselijkheid (opkomende golf van maagzuur?) die op komt en ze vreten dan alles. Bladeren, takken, gras en Whoofer vrat zelfs veters! Als ze niet naar buiten kon, vrat ze echt mijn veters op! Maar goed, grond likken, hikken, lucht slikken, de hele ratteplan... heeeeeeel herkenbaar en uiterst listig dus....

Wat bij Whoofer goed hielp was Sulphuricum Acidum D6. Ik heb nog een heel flesje staan, houdbaar tot dik volgend jaar. Ik wil het je met alle liefde opsturen. Ik gaf deze druppels met een beetje melk of water en masseerde haar buik. Vaak volgde er een wind en een boer en kalmeerde ze.

Ik zou willen dat er een dierenarts was die DIT fenomeen nou eens tot op de bodem onderzocht en met een goede oplossing kwam! Hint ;D
Ja, ik was dus ook doodsbenauwd voor een maagtorsie.... :-\ Kuma is sowieso geen hele gezonde hond. Ze heeft vaak 'dingetjes' en is regelmatig een dagje sloom etc. Dit soort gedoe kunnen we er echt niet bij gebruiken....Dit was de eerste keer en ik hoop dat dit soort ongein niet veel vaker voor zal komen...Waar het vandaan komt...Ik kan echt niets bedenken. Haar maag was waarschijnlijk niet leeg. En als ze last heeft van een lege maag is het altijd langer dan 12 uur na haar laatste maaltijd. Nu was het 4 a 5 uur na haar laatste maaltijd. Misschien lag het aan het water? Ik weet het echt niet. Het leek echt uit het niets te komen.

Wat doet dat Sulohuricum Acidum D6 precies? Lief dat je het op wilt sturen :-*, maar ik bestel het wel gewoon bij de apotheek!!
Door Helen
#541689
Ik heb het idee dat zij er zelf ook heel erg van geschrokken is oid. Ze kleeft nogal aan me. Wat voor haar niet gebruikelijk is binnenshuis. Ze ligt echt de hele dag aan mijn voeten....
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#541697
Jeetje wat is dat vreselijk schrikken voor jullie zeg.
Ik weet niet wat je meer had kunnen doen, kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat dit niet meer gebeurd.
Hopelijk is ze gauw weer in haar eigen doen. Knuffel :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door