Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuszco
#541436
Onze labrador Lotje heeft een huidallergie. Wij gaan er eigenlijk al een hele tijd vanuit dat het komt van het vlees in de crocbrokken van Royal canin. Daarom zijn wij dus in oktober 2005 gestart met vegetarische brokken van technicall. Vegetarisch eten bij een hond klinkt niet lekker bij mij in de oren. Maar eigenlijk doet ze het er goed op. Ze heeft nog wel eens jeuk, maar waarschijnlijk komt dat van de cavias.
Maar goed vandaag ben ik toch maar begonnen met haar over te zetten op carnibest lam-rijst.
Mede ook doordat het bij onze andere labrador sinds zaterdag goed gaat op de CB.
Maar vandaag heeft ze dus twee minimale porties gehad samen met haar brokken.
En vanavond na het eten had ze voor mij vreemd gedrag.
Ze was onrustig,maakte smakbewegingen met haar mond en keek steeds naar haar poten. Ik ben iedere keer met haar uit geweest omdat ik dacht dat ze moest braken.
Ze heeft geen vreemde uitslag oid. Maar ik weet niet wat het wel is.
Ik durf haar geen lamsvlees meer te geven.
Maar wat nu?
Door Truus
#541470
Om te beginnen zou ik de brokken niet gaan mengen met de carnibest.Dit zou heel goed de boosdoener kunnen zijn. Als je toch nog brokken wilt geven, moet er minstens 8 uur tussen zitten. Helemaal geen brokken is natuurlijk nog beter.
Om ze er aan te laten wennen, zou je het met iets warm water kunnen overgieten en dan langzaam afbouwen.
Er zijn heel veel honden opgeknapt van alleen versvlees en geen allergie meer hebben.
Succes.
Door Kuszco
#541481
Bij de andere hond heb ik wel met de brokken samen afgebouwd. Er zijn geen klachten geweest.
Maar omdat zij zo allergisch reageert durf ik haar niet in een keer een volledige maaltijd met KVV voor te zetten.
Zelf dacht ik dat ze misschien ook geen lamsvlees kan verdragen. Zou zo'n minimale hoeveelheid vlees (20gr.)
al een erkeerde interaktie met brokken kunnen geven?
Door Sennaruby
#541540
De ene hond is de andere niet en aangezien je honden nogal gevoelig zijn, zou ik niet mengen. Dit bemoeilijkt de spijsvertering. Maar aan de andere kant is 20 gr wel erg weinig om problemen te veroorzaken denk ik. En tussen een volledige maaltijd KVV of 20 gr zit een groot verschil ;)

Zelf zou ik het zeker nog niet opgeven en het nog een keer proberen zonder brok erbij en kijken hoe ze dan reageert. Maar ik kan me voorstellen dat het eng is, hoor!

Ze heeft dit voedsel nog nooit gehad en de overgang van vegetarische brokken naar vers vlees is denk ik redelijk groot, dus een beetje overgangsreacties is logisch. Ik zou het nog even voorzichtig doorproberen.

Groetjes,

Fieke
Door Kuszco
#545096
Ik ga morgen weer opnieuw starten met eend rijst en dan geen brokken meer met KVV samen. Ik ben echt heel erg benieuwd. Onze andere hond Zita eet nu al 5 dagen alleen nog maar KVV en het bevalt goed.
Door Laura2004
#545098
Ik denk dat deze reactie echt niet door die 20 gram cb kwam, dat kan ik me niet voorstellen. Ze was misschien gewoon misselijk.
Ik heb zelf een hele gevoelig hond (darmen+huid) en die heb ik in 1 keer overgezet op BARF en dat is prima gegaan (het blijft wel een zorgekindje) en BARF is in mijn ogen de beste voeding die er is voor een hond. Dus ik denk dat het met jouw hond ook goed gaat komen (met het vers geven).
Maar je gaat dus het eliminatie dieet van carnibest doen, als je vragen hebt moet je ze gewoon stellen. Ik heb dat eliminatie dieet ook gedaan met mijn hond. ;)
Wel super trouwens dat je met haar overgaat op vers zeg!!
En er is niks engs aan het overgaan op vers, het is het beste wat je voor je beestje kan doen!
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 07 mei 2006, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door