Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#541064
Zoalshierbeschreven in de bar, heeft Saiko tekenziekte en krijgt in ieder geval de komende 3 weken AB. Dit zal zijn leven wel redden, maar wat dan? Wat doet het met hem en hoe kan ik hem helpen ermee? Ik kan aan weinig spullen komen hier helaas. We hebben wel een DA drogist, en ik heb chlorella hier liggen.

Wie kan mij helpen, of eigenlijk SAiko dus, want zolang AB lijkt me niet goed. Hij krijgt nu per dag 300 mg Doxycycline (3 pillen in 1 keer per dag). En dat dus iig 3 weken lang.
Zijn ijzer gehalte is laag vanwege de ziekte, en dus geef ik nu extra rosbief en biefstuk aan hem als spiervlees. Hij wil nu liever geen bot. Kan ik dit laten?
Dit zijn meerdere vragen dat weet ik, maar ik weet het ff niet zo goed meer :'(
Laatst gewijzigd door herder_lover op di 02 mei 2006, 02:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#541083
herder_lover schreef: Zoalshierbeschreven in de bar, heeft Saiko tekenziekte en krijgt in ieder geval de komende 3 weken AB. Dit zal zijn leven wel redden, maar wat dan? Wat doet het met hem en hoe kan ik hem helpen ermee? Ik kan aan weinig spullen komen hier helaas. We hebben wel een DA drogist, en ik heb chlorella hier liggen.

Wie kan mij helpen, of eigenlijk SAiko dus, want zolang AB lijkt me niet goed. Hij krijgt nu per dag 300 mg Doxycycline (3 pillen in 1 keer per dag). En dat dus iig 3 weken lang.
Zijn ijzer gehalte is laag vanwege de ziekte, en dus geef ik nu extra rosbief en biefstuk aan hem als spiervlees. Hij wil nu liever geen bot. Kan ik dit laten?
Dit zijn meerdere vragen dat weet ik, maar ik weet het ff niet zo goed meer :'(
Ik zou hem goed probiotica geven (dit zullen ze toch wel hebben bij de drogist?) Zonder bot is fgeen optie , kun je misschien kippenbot malen? en anders zou ik even een calciumsupplement halen of eierschalen malen en dit geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#541372
Wij hebben ooit eens een hond 8 weken op de Ab gehad. Oke, zijn darmflora was verwoest, maar dat was voor die tijd ook al het geval. Deze hond heeft toen wel ernstige haaruitval gehad, maar dat schijnt wat standaard te zijn bij de bobtail. Verder heeft hij er weinig schade van geleden. Voor en na die tijd heeft hij enkel brok gegeten, wat dan ook niet in zijn voordeel heeft gewerkt wat zijn darmflora aangaat. Ik denk dan ook dat Saiko heel goed deze kuur zal doorstaan. Vóór de abkuur was het een gezonde goed gevoerde sterke hond en zolang je 'm goed voedt zal hij er verder weinig problemen van ondervinden aangezien zijn darmflora redelijk op peil zal bijven (tegenover een steriel gevoerde hond) door zijn verse voer. Kun je aan Probiotica komen dan zou ik dat zeker geven omdat alle beetjes nu eenmaal helpen.

Als hij geen bot wil eten, zou ik zeker, net als Sylvia al aangaf, kippenbotten gaan malen, of gedroogde eierschaal toevoegen.
Sterkte met het ventje!
Door Twiz
#542074
Twizzle heeft vanwege ernstige huidproblemen ook eens een periode van 8 weken ab gekregen. Ik gaf toen direkt een behoorlijke dosis probiotica, en de da stond er versteld van dat zij al die weken geen diarree heeft gekregen. Hij geeft nu zelfs het advies aan mensen wier dier ab moet nemen om direkt ook probiotica te gaan geven. Jou Saiko heeft al heel z'n jong leventje vers gekregen, dus die darmflora is met probiotica wel goed te houden denk ik.
Sterkte verder.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#542080
Madelief heeft als heel klein pupje ook al ab gehad, soms moet hje daar gewoon niet over zeuren want laten we wel zijn een ab kuur is vaak een life saver.
Door herder_lover
#542107
ow Syl, ik zeur ook niet over de AB hoor, wil ook wel dat hij het krijgt en in zijn geval liever een week langer ;)
Maar ik hoor altijd verhalen dat het zo slecht is voor je hond, vandaar dat ik advies wilde. Als jullie spreken over probiotica, wat kan ik dan halen? Ik heb hier wel een DA drogist. Helpt chlorella ook of heeft dat geen zin?
Door Twiz
#542137
Hier in Nederland kun je het bij de meeste drogisten kopen, maar er staat meestal iets in de trant van: darmconditie of darmbalans.
Eén van de dingen waar je op moet letten is dat er (ik hoop dat ik het goed schrijf) acidophillus op moet staan. Dat is nl een bacterie die die je kunt vinden in een probiotica.
Er zijn hier vast wel mensen die precies weten wat er allemaal voor bacterieen in kunnen zitten.
Ik bedoel alleen te zeggen dat als je een potje kunt vinden die gebruikt kan worden voor een goede darmflora, dat daar minimaal die acidophillus in moet zitten.
En ik heb geen idee of chlorella een goed produkt is ingeval Saiko.
Probiotica is zeker een prima produkt, en gewoon zo snel mogelijk geven, en de dosering mag redelijk hoog. Ik gaf voor mijn hond (35 kilo) gewoon de volwassen mensen dosering.

Sterkte
Door Twiz
#542249
En drankjes zoals yakult, zit niet zoveel in als in goede probiotica, maar iets is natuurlijk altijd beter als niets.
Door herder_lover
#542467
Ja dat had ik ook idd via de mail van iemand doorgekregen. Ik ga eens kijken of we dat hier hebben (volgens mij wel) en dan ten tweede kijken of meneer het ook naar binnen werkt ::)
Door Urs
#542472
Volgens mij heeft het geven van yakult geen zin. De bacillen die daar in zitten overleven de zure maag van de hond niet. Een probiotica uit een potje is beter omdat je daar veel meer bacillen in heb zitten die zo "bewerkt " zijn dat ze wel de maag kunnen passeren.

Als je eraan kun tkomen vuile pens geven. De bacillen, micro organismen, en enzymen uit vuile pens kunnen wel de maag passeren.
Door herder_lover
#542476
nope, niet te krijgen hier (vuile pens). Ik ga wel eens bij de drogist neuzen om te zien wat ze daar hebben aan probiotica. Zal ik hier weer komen om te vragen wat de dosering is hahaha.
Door herder_lover
#542483
ik heb nu in huis Echinacea extra forte met Cat's Claw van Bloem, Vital Green Chlorella van Bloem en vit. C (60 mg).

Kan ik dit geven aan hem en helpt dat? En zoja, hoeveel van wat... Hij krijgt nu ook nog een paar dagen extra vit. K voor het bloedstollen zeg maar.
Door Twiz
#542742
Maar als ze produkten hebben van bloem, hebben ze dan niet de probiotica. Dat heeft bloem hier nl. ook in het assortiment zitten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door