Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Juf-Marjan
#541173
Ik krijg over een paar weekjes een Cavalier. Ik wil haar Energique gaan geven (ik ga dit langzaam opbouwen, want bij de fokster krijgt ze brokjes en blikvoer). Nu vind ik dat ze van Energique maar heel weinig mogen hebben, anders worden ze al snel te dik. Daarom wil ik haar graag iets erbij geven, iets doorhet versvoer heen. Welk eten is geschikt daarvoor? Ik hoor wel eens dat mensen bijvoeren met gekookte macaroni of sperziebonen uit blik. Is dat goed? Wie heeft andere/betere ideetjes?
Door bloemetje
#541194
Hoi Marjan,

Ik zou gewoon de puppyvariant van Energique geven en niks niet mengen!
Macaroni hebben ze zowiezo niks aan en sperziebonen word meestal aan hondjes gegeven die af moeten vallen.

Ik zou dus wel de eerste week het voer van de fokster geven dan kan ze rustig wennen bij jou. Daarna lekker aan de Energique beginnen.

Ze krijgen gerust wel genoeg hoor als je de verpakking op de puppyvariant erop naleest zie je vanzelf hoeveel je geven moet. Het feit dat je maar weinig hoeft te geven wijst erop dat dit produkt heel voedzaam is.

Als je eens wilt afwisselen met Barf kijk hier dan eens rond voor ideeen. Een kippenekje bijvoorbeeld een keertje of een groentemixje.
Zomaar wat ideetjes ;D
Door tieneke
#541202
Dik van Energique ???
Denk eerder dat ze van brokjes en macaroni vet worden,zou dit laatste niet meer geven,ook de sperciebonen voegt totaal niets toe aan een gezonde hondenmaaltijd maar is enkel maagvulling.
Door Juf-Marjan
#541232
Ik vind 1 a 1,5 schijf per dag voor een volwassen hond wel erg weinig. Dat hebben ze binnen een paar tellen op (tenminste de Cavaliers van mijn schoonouders wel). Ik zou ze liever een lekkere grote bak met eten willen geven. Maar ja.. ik weet best dat dat onzin is, ze hebben genoeg aan alleen de Energique.
Ik weet dat sperziebonen wordt gegeven aan een hond dat op dieet is. Maar dan is het toch niet slecht voor een hond? Dan kan ik mijn hond daar toch best wat van geven, misschien als tussendoortje?
Door bloemetje
#541270
Ik ben het helemaal eens met Tinker. Als je wilt dat ze er wat langer mee doen of dat het iets meer lijkt te zijn, probeer dan eens Barf.
Het is een onzin idee dat ze aan een grote bak voer meer zouden hebben. Dat is alleen maar jouw gevoel wat ik hoor spreken. Een hond vind sperziebonen trouwens echt niet echt lekker hoor. De mijne zou er van moeten kotsen in in ieder geval.
Probeer van het eet idee af te stappen en te vervangen door iets anders. Spel bv of wandelen.
Of probeer je in te lezen in Barf ;)
Door nelb
#541336
Ik ben het ook helemaal met Tinker eens. Als je wilt dat je hondje lekker lang eet, moet je hem of haar lekker barfspul geven. Ik zou een opgroeiende pupje in geen geval macaroni of spercieboontjes geven.

BTW ik heb 4 cavjes die half KVV eten (carnibest) en half barf en er is er geen een te dik.

Heb je gevraagd aan de fokker of ze kvv aan het pupje wil geven? In mijn ervaring vinden fokkers het helemaal niet erg om een pupje op vers te zetten. Soms zelfs zijn er errug blij mee! Veel pup-cavjes krijgen een papje versvlees als eerste "vaste" maaltijden voorgezet.
Of heb ik het mis en alleen veel geluk gehad?

Nel
Door Shifra en Sharel
#541348
Toen ik Sharel kreeg als pup, heb ik haar meteen op de Carnibest gezet,(was ze ook niet gewend) niks geen probleem.
Je kan de voeding dus gewoon opbouwen.
Denk dat t met de Energique net zo goed kan gaan.
Ik zou ook niet minder geven, een pup heeft alle voedingstoffen nodig om zich goed te ontwikkelen.
Die van mij vinden Sperciebonen wel erg lekker, en zitten ook altijd te zeuren, wanneer ik ze schoonmaak.
Ik geef ze dan gewoon een kleintje tussendoor, maar niet als voedingsbron.Shifra is niet te dik, maar mag wel wat onsjes afvallen.
Ik geef ze nu gewoon geen tussendoortjes meer.oa.snoepjes.
Verder moet ik uitkijken met t geven van rund, maar heel af en toe gaat er wel een klein runderlapje erin.

Betreft het dikker worden van Energique, dat heb ik wel ervaren met Shifra, je mag inderdaad niet teveel geven wanneer ze volgroeid zijn.
Ik denk dat t per hond verschillend is, bv Sharel krijgt precies t zelfde als Shifra, maar blijft een slanke taille houden.
Laatst gewijzigd door Shifra en Sharel op di 02 mei 2006, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#541406
Ook hier een Cavalier die begonnen is op KVV toen af en toe een kippenvleugeltje en nu volledig Barft. Niets leukers dan een hond die lekker een kwartier op een stuk lamsrib of een drumstickje moet kauwen. Je bent als je Barft heel bewust met het eten bezig. Ons (Skik en ik) bevalt het in ieder geval prima!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door