Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marianne VW
#540765
Rufus krijgt nu sinds een kleine week Carnibest. Hij weegt ongeveer tien kilo, en ik geef hem eens per dag 250 gram. De bovengrens dus, want de norm voor CB is 20 - 25 gr/kilo lichaamsgewicht.
Nu heb ik het idee dat Rufus er niet genoeg aan heeft. Als het op is, is hij echt niet voldaan. Hij kijkt of er nog meer komt. En verder loopt hij de hele dag te kijken of er nog eten staat voor hem. Vooral 's avonds zit hij naast zijn drinkbak me te hypnotiseren. (zonder resultaat) Hij was gewend om de hele dag brokken tot zijn beschikking te hebben.
Zal ik hem wat meer geven, of eerst maar eens afwachten of hij hier aan went? Ik vind het een snertidee dat hij misschien toch wat hongerig is de hele dag.
Even een foto om hem te laten zien:
Afbeelding
Door Lizzy
#540784
Als hij ook vrij dun is, dan mag je hem best meer geven. Niet iedere hond heeft genoeg aan deze 'richtlijn voor hoeveelheid voer'. Maar als hij al eigenlijk te dik is, dan zou ik toch zelf niet meer voer gaan geven....
Door pepper
#540831
Pepper weegt 25. 3 kilo en krijgt nu 600 gr Bibi per dag, maar ik geef op zicht, soms zijn er weken dat ze ineens aanzet of juist weer afvalt, het schommelt nogal.
Maar ze is nog in de groei en dat speelt ook wel mee.
Door Cathelijn
#540839
in het begin moet hun lichaam ook nog afkicken van de koolhydraten, met hongergevoel tot gevolg. Ik persoonlijk zou nu gewoon iets meer geven en als hij dan dikker wordt of meer verzadigd lijkt, kun je weer een stapje terug doen qua hoeveelheid.
Door Marianne VW
#540906
Rufus is vrij dun, aan de magere kant zelfs. Aan de andere kant is hij ook niet superactief, hij wordt wel goed uitgelaten maar hij hoeft geen uren te rennen elke dag.
Zelf samenstellen zie ik niet zitten eigenlijk. Ik heb het al vrij druk dus daar komt niks van.
Ik ga het nog eens een weekje aankijken.
Door Truus
#541047
Neem even de tijd. Hier werden ze in het begin ook magerder. Daarna kregen ze meer spiermassa.Er is duidelijk verschil tussen een brokken en een vleesetende hond. Even geduld ;).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#541081
[quote="Marianne VW"]
Rufus is vrij dun, aan de magere kant zelfs. Aan de andere kant is hij ook niet superactief, hij wordt wel goed uitgelaten maar hij hoeft geen uren te rennen elke dag.
Zelf samenstellen zie ik niet zitten eigenlijk. Ik heb het al vrij druk dus daar komt niks van.
Ik ga het nog eens een weekje aankijken.
[/quote]
Dan zou ik hem meer geven zo te zien is het een hond die veel energie verbruikt. Dus gewoon meer geven tot je ziet oke nu is hij goed als hij dan nog verder aanzet dan iets minderen. Een richtlijn is een mooi ijkpunt om vanuit te gaan en vandaar moet je gewoon naar je hond kijken of je meer of minder dan dat ijkpunt moet gaan geven.
#541097
Nou, weet niet of het eraan ligt, dat hij evt niet voldaan zou zijn ;D

Die 2 van mij krijgen ook Carnibest en zouden ze de bodem eruit kunnen eten, hadden ze dat gedaan bij de bakken.
Ze eten erg gulzig alsof hun leven ervan af hangen.
Ze krijgen smorgens en laat in de middag hun eten.

Ze krijgen genoeg, Shifra moet eigenlijk zelfs wat afvallen.
Ik denk zelf dat ze t gewoon te lekker vinden.
Door tieneke
#541203
[quote="Marianne VW"]
Rufus is vrij dun, aan de magere kant zelfs. Aan de andere kant is hij ook niet superactief, hij wordt wel goed uitgelaten maar hij hoeft geen uren te rennen elke dag.
Zelf samenstellen zie ik niet zitten eigenlijk. Ik heb het al vrij druk dus daar komt niks van.
Ik ga het nog eens een weekje aankijken.
[/quote]
Ik zou hem ook iets meer geven als hij aan de magere kant is.
Door tieneke
#541413
[quote="chrisje"]
Ik heb hier een Engels Staffie, ook een terriërke, en zij krijgt een dikke 500 gr. carnibest. Ze weegt 16.5 kg. Dit mag zij echt wel hebben.
[/quote]
Als je hond niet te dik is prima toch ;)
Voeren op het oog.
Door Truus
#544316
[quote="diana"]
ik heb ook moeten leren op het oog te voeren hoor
en ze kijken nu na jaren nog steeds ff op het aanrecht of echt alles wel in hun bakken gegaan is. ::) ;)

[/quote]
;D ja, erg he? Het is nooit genoeg.
Door roefus
#544318
Ik zou gewoon meer geven.
Totdat het moment komt waarop je denkt 'zo, dit was genoeg'.
Dat zie je zelf, en dan minder je een beetje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door