Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#540422
RMB's: hele kippen, kippenvleugels, kipkarkassen/ruggen (die dingen met veel vlees en wat orgaantjes), hele eend, lamsribben, lamsnekken, geitenribben, zalmkoppen en kalfswervels. Eerder gaf ik ook hele parelhoen en konijn, maar sinds de bezuiniging is dit van het menu af. Gewoon te duur. Ik zoek nog een goed konijn adres! (hint ;D)

Spiervlees: wat vast zit aan de RMB's (dus kip, eend, geit, lam, kalf) + kopvlees van rund en dan ook los lamsvlees, geitenvlees en vis.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 01 mei 2006, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bas rouge
#540424
RMB's: Geitenrib, lamsrib, kalfswervels, -staart, en -rib, hele konijnen en kippen, kippenpoten, -vleugels en -karkas, eendenpoten en -nek, parelhoenkarkas, zalmkoppen.

Spiervlees: runderlap, runder- en kalfskopvlees, runderstrot (kraakbeenring met vlees eromheen), geitenvlees, paardenvlees, hertenvlees (zelden overigens), kalkoenvlees, hele sardines en ansjovissen.
Laatst gewijzigd door bas rouge op ma 01 mei 2006, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door EdwinK
#540429
Tja, er lopen hier buiten zat konijnen rond. Alleen het vangen wordt een beetje moeilijk, hoewel Mickey tot twee keer toe konijn had meegenomen. Toen wist ik dus nog niets af van BARF of KVV.
Laatst gewijzigd door EdwinK op ma 01 mei 2006, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elise
#540431
Even voorop stellen dat Spike vanwege allergie een speciaal menu heeft:

RMB's: struisvogelkarkas, hertenribben, geitenribben, konijn

Spiervlees: struisvogel, hert, geit, konijn, kalkoen

en verder is het afhankelijk wat ik kan krijgen: gans, haas etc.
Door Cindy de Wolf
#540474
Zo te lezen zit ik dan ook zo een beetje in diezelfde richting alhoewel ik zelden runderlappen geef omdat dit domweg te duur is, ik betaal daarvoor rond de 8euro de kg ???

Lizzy; ik kan wel aan parelhoenkarkassen en poten komen via de Sligro in het Forepark, ze zijn redelijk bevleesd en kosten meen ik rond de 3.50 per kg. Ik weet niet of je dit te duur vind.

Cindy
Door Lizzy
#540478
Cindy de Wolf schreef: Zo te lezen zit ik dan ook zo een beetje in diezelfde richting alhoewel ik zelden runderlappen geef omdat dit domweg te duur is, ik betaal daarvoor rond de 8euro de kg ???

Lizzy; ik kan wel aan parelhoenkarkassen en poten komen via de Sligro in het Forepark, ze zijn redelijk bevleesd en kosten meen ik rond de 3.50 per kg. Ik weet niet of je dit te duur vind.

Cindy
Ik zou dan zelf eerder voor kopvlees kiezen Cindy! Dat is ook goed rundvlees en zal je ergens tussen de 1 en de 3 euro per kilo kosten (afhankelijk van het adres).

Hee, 3,50 per kilo voor parelhoenkarkassen en poten? Ik heb die nog nooit gezien bij de Sligro?! Dat is zeker interessant!
Door conleeuw
#540490
RMB: Lamsribben, geitenribben, kip (in alle maten en formen van heel tot karkassen) konijnen (wanneer mogelijk), Eend, Zalmkoppen (maar die worden nog niet gegeten, wel de vlees) hele visjes zoals sardien, maar ook andere, wat ik maar goedkoop kan krijgen op de markt.

Vlees: Rund, kopvlees, geit, lam, kalkoen, kip, eend, verschillende vis, paardenvlees, hertenvlees (zelden overigens), kalkoenvlees, vis (zalm, witvis, eigenlijk wat ik maar kan krijgen)
Door Femke
#540497
RMB: kipkarkassen, kipkarbo's, geitenribben, lamsribben, hele kip, soms kalfsstaart en runderstrot (ik weet niet of dit goed is maar dat reken ik tot rmb, ze krijgen het niet zo vaak)

vlees: runderkopvlees, kalskopvlees, enorme lappen vlees die aan de geitenribben van islam center zitten, soms lams snijlingen, kippenvlees

en 3 dagen KVV per week
Door Cindy de Wolf
#540503
Lizzy schreef: Ik zou dan zelf eerder voor kopvlees kiezen Cindy! Dat is ook goed rundvlees en zal je ergens tussen de 1 en de 3 euro per kilo kosten (afhankelijk van het adres).

Hee, 3,50 per kilo voor parelhoenkarkassen en poten? Ik heb die nog nooit gezien bij de Sligro?! Dat is zeker interessant!
Alleen de Sligro op het Forepark heeft dit, ze hebben het overigens niet in de schappen liggen. Je moet dan even bellen vragen naar de wildafdeling en dan bestellen ze het voor je. Houdt rekening met een dag of 10 levertijd. In het jachtseizoen kunnen ze ook haas en ander wild leveren tegen een schappelijke prijs.

Groetjes,
Cindy
Door Laura2004
#540530
Ik geef de volgende rmb: kippenpoten, geitenribben, kale kalfsribben, lamsribben, eendenpoten en zalmkoppen en allerlei andere viskoppen en weleens hele horsmakreel.
Spiervlees: half o half gehakt van de islam centrum, dit geef ik icm de kale kalfribben of de lamsribben.
Door Filou
#540539
steenbok: ribben, wervels, schedels... soms ook wel vleessnijdsels

kip: kippewit, volledige kip, kippevleugels, kippenekken

vis: zalmkoppen, sardien, makreel

schaap en rund : alleen organen

Dit is het denk ik
Door Twiz
#540543
Lizzy schreef: Ik zou dan zelf eerder voor kopvlees kiezen Cindy! Dat is ook goed rundvlees en zal je ergens tussen de 1 en de 3 euro per kilo kosten (afhankelijk van het adres).

Hee, 3,50 per kilo voor parelhoenkarkassen en poten? Ik heb die nog nooit gezien bij de Sligro?! Dat is zeker interessant!
Beetje off-topic, maar ik koop altijd parelhoenkarkassen bij de sligro, dan wel in het filiaal in Leiden, voor 1,89 euro de kilo. Ze zijn wel diepgevroren. Ze hebben er ook houtduifkarkas, maar dat vindt Twizzle niet te nassen.
Door Remke
#540547
RMB: Geiten- en lamsribben, hazenruggen, kippennekken en -vleugels, poten zijn te groot voor mijn kleine monsters eendagskuikens (Kip's favoriet), kwartels. Alles met vlees eraan, vooral de eerste 2 van het Islam center.

Spiervlees: rundergehakt, hert, paard, vuile pens (schaap op het moment) kalfskopvlees, de lappen vlees van de geitenribben, runderlappen(waren laatst in de aanbieding bij de C1000 voor 5 euro p/kg)

Ik moet alleen wel minder grote vooraden kopen en meer verschillende soorten vlees. Ik heb 18 maart j.l. mijn vreizer helemaal vol gestouwd maar nu begin je te zien dat mijn beesten idd wat eten.
Laatst gewijzigd door Remke op ma 01 mei 2006, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bas rouge
#540604
Cindy de Wolf schreef: Zo te lezen zit ik dan ook zo een beetje in diezelfde richting alhoewel ik zelden runderlappen geef omdat dit domweg te duur is, ik betaal daarvoor rond de 8euro de kg ???

Lizzy; ik kan wel aan parelhoenkarkassen en poten komen via de Sligro in het Forepark, ze zijn redelijk bevleesd en kosten meen ik rond de 3.50 per kg. Ik weet niet of je dit te duur vind.

Cindy
Runderlap vind ik ook erg duur hoor, ik koop het alleen als ze ergens in de aanbieding zijn. Liever geef ik daarvoor in de plaats kopvlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door