Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#540362
We zijn ons vannacht helemaal suf geschrokken. Het was 3 uur en ineens begint Loebas te hoesten. Niet een beetje, maar verschrikkelijk hard en continue achter elkaar. Het was echt ongecontroleerd, iedere keer dat hij adem haalde moest hij wel 3 keer hoesten. Op een gegeven moment hoestte hij zo hard dat hij er bijna van begon te braken.

We zaten echt met de handen in ons haar, hebben met een zaklamp gekeken of we wat in zijn keel zagen (gelukkig al een paar dagen geen bot gegeten) maar niets hoor. Hij wilde geen water drinken, hij wilde geen hoestsiroop hebben maar dat heb ik hem met een spuitje toegediend.

Na ongeveer een half uur werd het eindelijk rustiger, ik merkte dat het verlichting gaf als ik zijn keel wreef. Maar iedere keer als hij rustig wilde gaan liggen kreeg hij weer zo'n bui. Hij was op het laatst helemaal uitgeput van het hoesten en ik stond op het punt om de DA te bellen want ik maakte me heel erg zorgen.
Uiteindelijk na 3 kwartier toch weer in slaap gevallen.

Vanmorgen heeft hij weer zo'n hoestbui gehad, maar dit keer duurde het gelukkig niet zo lang.
Het rare is dat hij tussendoor niet hoest. Vanmorgen heeft hij buiten ook aan de riem gelopen, en toen ook nergens last van.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
Laatst gewijzigd door Femke op ma 01 mei 2006, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#540366
Of het hetzelfde was, weet ik niet... Brutus heeft een keer vreselijke hoestbuien gehad. Tot kotsen toe. Het bleek dat er een vis-schub van een sardientje in zijn keel zat. Echt na uuuuuren en uurren heeft hij dat eruit gehoest.
Door Femke
#540372
Lizzy schreef: Of het hetzelfde was, weet ik niet... Brutus heeft een keer vreselijke hoestbuien gehad. Tot kotsen toe. Het bleek dat er een vis-schub van een sardientje in zijn keel zat. Echt na uuuuuren en uurren heeft hij dat eruit gehoest.
ja ik heb ook het gevoel dat er iets in zijn keel zit/zat maar ik zie dus niets :-\
Nou is Loebas ook nog eens geen hond die zich makkelijk in zijn bek laat kijken dus dat zit ook al niet mee.

Hoestte Brutus tussendoor ook? Of alleen tijdens die buien?
Door Lizzy
#540373
Femke schreef: ja ik heb ook het gevoel dat er iets in zijn keel zit/zat maar ik zie dus niets :-\
Nou is Loebas ook nog eens geen hond die zich makkelijk in zijn bek laat kijken dus dat zit ook al niet mee.

Hoestte Brutus tussendoor ook? Of alleen tijdens die buien?
Nee, alleen tijdens de hoestbuien. En hij lag echt op de grond kots-bewegingen te maken. En maar hoesten. Onbedaarlijk. Niks hielp ook. Hij had het echt slecht!
Door Femke
#540375
Lizzy schreef: Nee, alleen tijdens de hoestbuien. En hij lag echt op de grond kots-bewegingen te maken. En maar hoesten. Onbedaarlijk. Niks hielp ook. Hij had het echt slecht!
pff dan denk ik toch ook dat dit is was Loebas heeft, en dus toch iets in zijn keel.
Het is net als een mens die zich verslikt heeft in een rijstkorrel ofzo, dan kun je ook niet stoppen met hoesten.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#540707
Als ik zo de beschrijving lees denk ik ook aan iets in zijn keel, het kan wel een haar zijn of zo, zie dat m,aar eens te vinden , en misschien zit het dieper zodat je het niet ziet.
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 01 mei 2006, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#541025
Hafan heeft ooit ook van die hoestbuien gehad. Uiteindelijk bleek het een wrat op z'n strotklepje te zijn :o. Die moet worden weggebrand. Gelukkig is de wrat nooit meer teruggekomen.
Als de hoestbuien aanhouden, zou ik een da maar eens goed in de keel van Loebas laten kijken.
Door Doedels
#541502
Femke schreef: Gelukkig heeft hij er geen last meer van, maar vannacht was ik om de haverklap wakker!!
gelukkig, dan was het waarschijnlijk iets dat tijdelijk in z'n keel bleef hangen. Ik wens je een goede nachtrust ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door