Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Kuszco
#540314
Zaterdagochtend ben ik gestart met carnibest light.
Enkele lepels bij elke maaltijd.
Haar ontlasting is nog steeds oke.
Maar toen ik haar vanochtens uitliet braakte ze gal.
Gisteravond bestond haar laatste maaltijd uit brokken.(kleine maaltijd)Dat was om elf uur. Dat doe ik extra omdat ze vaak niet lekker is van een lege maag.
Vanmorgen dus weer een lege maag en misselijk. Ik heb haar gewoon haar brokken gegevenen de helft van de maaltijd is nu KVV. Aan het einde van de week wil ik graag over zijn.
Kan dat braken iets met de overstap te maken hebben.
Of zijn het nu net de brokken die dit veroorzaken.
Brood geef ik haar niet meer i.v.m. de insulten.
Ze vindt het vlees wel heerlijk.
Door Laura2004
#540322
Toen ik mijn honden nog op regelmatige tijden te eten gaf. Braakten ze heel vaak gal. Nu geef ik mijn honden 1 keer per dag eten op onregelmatige tijden (en ze vasten 1 keer per week). En mijn honden braken nooit meer gal op, dus ik denk dat het gewoon daar aan ligt.
Krijgt ze wel genoeg eten? Misschien dat je haar ook iets meer moet geven. Ik zie trouwens niet in wat dit braken met de overgang te maken zou kunnen hebben. Misschien dat iemand anders dat wel ziet. :-\
Door Jesse1
#540368
Is het niet van de brokken? of heeft ze het eerder op brokken nooit gedaan? mijn reutje braakte ook gal toenhij nog brokken kreeg , toen ik over was naar kvv CB was het helemaal over ennooit meer gal gebraakt ;D

groetjes miranda
Door Kuszco
#540402
Jawel. Toen ze alleen nog maar brokken kreeg deed ze dit ook. Ik gaf haar dan wel eens een droge snee brood meteen bij het opstaan of s'avonds voor het slapen gaan.
Nu krijgt ze s'avonds laat nog een extra maaltijd.
Om dat ze last heeft van een lege maag en rommelingen s'morgens. Onder andere hierom ben ik nu met KVV gestart. In de hoop dat die klachten verdwijnen.
Maar ze heeft nu gewoon haar ontbijt gehad en dat is binnen gebleven. Hoe weet ik of ze te weinig krijgt?
Ze is echt niet mager. Heeft neiging om wat mollig te worden. Ze is gesteriliseerd.Dus ik moet wel wat opletten. Ze is vrij klein voor een labrador en weegt 22kg. De DA vindt dat ze er geweldig uitziet.
Door Laura2004
#540701
Het enige wat je hiertegen kunt doen is haar op onregelmatige tijden te eten geven, dus de ene keer in de ochtend, de andere keer vroeg in de middag, de volgende aan het eind van de middag etc.
Door Truus
#540830
Brokken met kvv mengen zou ik niet doen. Als je toch brokken wilt geven, moet je er een ruime tijd tussen laten. B.v. in de morgen brokken en in de avond kvv.
Nog beter is helemaal geen brokken meer ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door