Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Malamoods
#540303
Mijn pup (in aantocht) ga ik op een combi van kvv/barf zetten... Op veel barfvragen heb ik nu al antwoord, nu het kvv-gedeelte nog.... :)

Ik wil kijken of hij het goed gaat doen op cb, maar kan een pup van 9 a 10 weken oud al op de natuurvoer, of is de pupvariant beter? Of is de pupvariant alleen voor hele jonge pups?

Hoeveel cb kan ik het beste geven? Gewoon berekenen als barfhoeveelheid (als je dan uitgaat van cb)?

Is het verstandig om hele kvv-dagen in te lassen, of kan er op eenzelfde dag ook barf en kvv afgewisseld worden (bijv. 2 barfmaaltijden en 1 kvv maaltijd)?

Reken ik de kvv-maaltijden ook in het barfverhaal mee? Of kan ik die maaltijden "er uit laten" als ik de barfhoeveelheden ga berekenen?

Hoop dat duidelijk is wat ik bedoel?

Rachel.
Door Laura2004
#540310
[quote="Malamoods"]
Mijn pup (in aantocht) ga ik op een combi van kvv/barf zetten... Op veel barfvragen heb ik nu al antwoord, nu het kvv-gedeelte nog.... :)

Ik wil kijken of hij het goed gaat doen op cb, maar kan een pup van 9 a 10 weken oud al op de natuurvoer, of is de pupvariant beter? Of is de pupvariant alleen voor hele jonge pups?
[/quote]

Je kan gewoon de volwassenvariant geven van CB. ;) Daar is jouw pup met 9 weken groot genoeg voor.

[quote="Malamoods"]
Hoeveel cb kan ik het beste geven? Gewoon berekenen als barfhoeveelheid (als je dan uitgaat van cb)?
[/quote]
Ik weet niet precies hoeveel je moet geven aan puppies. Maar ik weet zeker dat Corrine van CB deze vraag voor je kan beantwoorden.

[quote="Malamoods"]
Is het verstandig om hele kvv-dagen in te lassen, of kan er op eenzelfde dag ook barf en kvv afgewisseld worden (bijv. 2 barfmaaltijden en 1 kvv maaltijd)?
[/quote]
Je kan idd gewoon 1 kvv maaltijd geven en 2 barfmaaltijden.

[quote="Malamoods"]
Reken ik de kvv-maaltijden ook in het barfverhaal mee? Of kan ik die maaltijden "er uit laten" als ik de barfhoeveelheden ga berekenen?
[/quote]
Ik denk dat al je regelmatig kvv gaat geven dat je het niet zo nauw hoeft te nemen met de barf percentages. Of bedoel je dat niet? Bedoel je misschien het gewicht aan BARF?

[quote="Malamoods"]
Hoop dat duidelijk is wat ik bedoel?

Rachel.
[/quote]
Alles is me duidelijk, behalve je laatste vraag ;)
Door Malamoods
#540312
Ik bedoel dat ik de kvv niet als basis, maar als aanvulling wil gaan gebruiken.... Dus bereken ik de barfpercentages (bijv.: 700 gr per dag = 4900 gr. per week, bestaande uit 40% rauw vleesbot, 25% spiervlees, 15% orgaanvlees, 15% groente en fruitmix, 5% overige).... Alles verdelen over 21 maaltijden (= 3 maaltijden per dag). Moet ik die kvv maaltijden meerekenen in dit verhaal? Of gewoon de kvv maaltijden die ik geef van de 21 afhalen en over de overige overgebleven (barf)maaltijden deze percentages berekenen?

Rachel.
Door Laura2004
#540317
[quote="Malamoods"]
Ik bedoel dat ik de kvv niet als basis, maar als aanvulling wil gaan gebruiken.... Dus bereken ik de barfpercentages (bijv.: 700 gr per dag = 4900 gr. per week, bestaande uit 40% rauw vleesbot, 25% spiervlees, 15% orgaanvlees, 15% groente en fruitmix, 5% overige).... Alles verdelen over 21 maaltijden (= 3 maaltijden per dag). Moet ik die kvv maaltijden meerekenen in dit verhaal? Of gewoon de kvv maaltijden die ik geef van de 21 afhalen en over de overige overgebleven (barf)maaltijden deze percentages berekenen?

Rachel.
[/quote]
Ik rekende de kvv maaltijd niet mee met het barf gebeuren. Ik gaf Ziggy 1 keer in de week bibi en dat trok rekende ik gewoon niet mee, maar ik weet niet of dat de juiste manier is. Ik denk dat het ook echt niet zo belangrijk is, dus ik denk dat je dat wel zo kan doen, maar misschien reageren er nog meer mensen die het beter weten dan ik. :-\
Door Laura2004
#540320
[quote="Malamoods"]
Ik bedoel dat ik de kvv niet als basis, maar als aanvulling wil gaan gebruiken.... Dus bereken ik de barfpercentages (bijv.: 700 gr per dag = 4900 gr. per week, bestaande uit 40% rauw vleesbot, 25% spiervlees, 15% orgaanvlees, 15% groente en fruitmix, 5% overige).... Alles verdelen over 21 maaltijden (= 3 maaltijden per dag). Moet ik die kvv maaltijden meerekenen in dit verhaal? Of gewoon de kvv maaltijden die ik geef van de 21 afhalen en over de overige overgebleven (barf)maaltijden deze percentages berekenen?

Rachel.
[/quote]
Ik weet niet of ik net duidelijk was, maar ik bedoelde dus dat je het er gewoon van af kunt trekken dat lijkt mij de makkelijkste manier. ;)
Door Malamoods
#540324
Dus je geeft bijv. 7 kvv maaltijden (ik noem maar even wat hoor, puur als voorbeeld), dan trek je dus 7 maaltijden af van de 21, dus krijg je: 7 kvv en 14 barfmaaltijden in 1 week...

De barfpercentages bereken je dan over 14 maaltijden. Kan ik dan de hoeveelheid kvv (40-50 gr. per kilo lichaamsgewicht) die hij krijgt aftrekken van die 4900 gr. die ik voor een hele week berekend had? Of moet ik dat anders doen?

Rachel.
Door Laura2004
#540326
[quote="Malamoods"]
Dus je geeft bijv. 7 kvv maaltijden (ik noem maar even wat hoor, puur als voorbeeld), dan trek je dus 7 maaltijden af van de 21, dus krijg je: 7 kvv en 14 barfmaaltijden in 1 week...
[/quote]
Dat zou ik wel zo doen ja, anders lijkt het mij ontzettend ingewikkeld.
Als ik jou was zou ik gewoon volledig gaan barfen, dat is veel makkelijker ;)

[quote="Malamoods"]
De barfpercentages bereken je dan over 14 maaltijden. Kan ik dan de hoeveelheid kvv (40-50 gr. per kilo lichaamsgewicht) die hij krijgt aftrekken van die 4900 gr. die ik voor een hele week berekend had? Of moet ik dat anders doen?

Rachel.
[/quote]
Hoeveel barf ga je hond geven? Komt dat overeen met de hoeveelheid CB? Dit vindt ik dus echt moeilijk. :-\ Hier kan ik je dus even niet verder mee helpen.
Maar even serieus, lijkt het je niet makkelijker om volledig te barfen? Dat lijkt het mij nl wel.
Door Laura2004
#540327
Je wil je hond dus 7 maaltijden kvv per week geven, dan zou je dus kunnen uitrekenen wat je hond per dag nodig heeft aan cb en daarvan geef je je hond 1/3.
En je rekent uit wat je hond aan BARF nodig heeft per dag en hier geef je je hond 2/3 van.
Maak ik het zo makkelijker voor je of juist ingewikkelder ::) Ik vind dit echt moeilijk, ik kan me voorstellen dat je veel vragen stelt! ;)
Door Cathelijn
#540842
Rachel, volgens de site van Carnibest is hun puppy variant eigenlijk hetzelfde als de natuur, alleen fijner gemalen. En dat is voor jou pup volgens mij echt niet nodig ;D
Door Malamoods
#541122
[quote="Cathelijn"]
Rachel, volgens de site van Carnibest is hun puppy variant eigenlijk hetzelfde als de natuur, alleen fijner gemalen. En dat is voor jou pup volgens mij echt niet nodig ;D
[/quote]

Dank je wel! Ik ga inderdaad gewoon voor de natuurvoer (geen puppy voer), want de overige barfproducten zijn ook gewoon voor volwassen honden, niets speciaals aan lijkt me... Dus die kwestie is dan bij deze opgelost! :)

De kvv kwestie is ook opgelost, heb het volgende bedacht.... Ik ga gewoon een weekmenu barf samenstellen en doe er na, er voor, of er tussendoor gewoon kvv dagen, da's wel zo gemakkelijk en hoef ik niets door te berekenen.... Volgens mij kan dat ook gewoon...

Rachel.
Door Laura2004
#541160
[quote="Malamoods"]
Dank je wel! Ik ga inderdaad gewoon voor de natuurvoer (geen puppy voer), want de overige barfproducten zijn ook gewoon voor volwassen honden, niets speciaals aan lijkt me... Dus die kwestie is dan bij deze opgelost! :)

De kvv kwestie is ook opgelost, heb het volgende bedacht.... Ik ga gewoon een weekmenu barf samenstellen en doe er na, er voor, of er tussendoor gewoon kvv dagen, da's wel zo gemakkelijk en hoef ik niets door te berekenen.... Volgens mij kan dat ook gewoon...

Rachel.
[/quote]
Ja, hoor volgens mij gaat dat helemaal goedkomen zo! ;)
Door tieneke
#541207
Hier was het meer dan een week spuitfestijn op de natuur=vetter,en dat met 2 pups....duurde een paar weken voor de ontlasting goed was.
Als ik dit over mocht doen werd er alleen nog maar gebarfd ;)
Door Malamoods
#541223
[quote="tieneke"]
Hier was het meer dan een week spuitfestijn op de natuur=vetter,en dat met 2 pups....duurde een paar weken voor de ontlasting goed was.
Als ik dit over mocht doen werd er alleen nog maar gebarfd ;)
[/quote]

Wat vervelend dat jouw pups niet goed op de cb reageren... :( Maar, als ik de verhalen mag geloven, zijn er gelukkig ook goede ervaringen met cb... Ach, dat kan je gewoon van te voren niet weten, de ene hond reageert goed, de ander helemaal fout.... Als de cb niet goed valt, ga ik weer voor de Bandit (die is volgens mij ook minder vet toch?)....

Of raad je aan om zowieso voor bandit te gaan? Welke variant is voor dan het meest geschikt? Vleesmix?

Rachel.
Door Twiz
#541475
Ik heb nog zo'n 30 kilo carnibest liggen, dus ik wil dat eerst opmaken voordat ik echt volledig ga barfen. Dus geef ik nu 1/4 CB en 3/4 barf.

Mijn hond mag een kleine kilo per dag eten, waarvan dan 250 gram CB. Ik ben met de rekenhulp gewoon uitgegaan van 750 gram per dag, en heb alleen het percentage orgaan heel laag gehouden, omdat er in de CB wat meer orgaan zit in verhouding tot barf.
En dat bevalt ons prima.
Twizzle krijgt nu 's ochtends 250 gr. CB met daarbij ruim 100 gr. groentemix en 50 gr orgaan en dan 's avonds ongeveer 250 gr. spiervlees en 300 gr. vleesbot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door