Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door quincy4
#540034
Zoals ik al in een ander topic had vermeld krijg ik mischien nog deze week een tweede poes erbij. Harstikke spannend allemaal, om te zien of het klikt. Nou krijgt dit katje op dit moment een abkuur en haar toestand is zwak.
Ik wil als zij hier komt goed voorbereid zijn. Daarom ga ik morgen even naar de stad om wat spullen te halen.

Dit wil ik halen:

- Probiotica ( darmbalans van bloem),

- Echinacea of Cats Claw ( het liefst iets bij elkaar in van Bloem geloof ik). Dit wil ik quincy gaan geven en de nieuwkomer. Is dit te koop in poedervorm, zodat ik het door het eten kan mengen en hoelang moet ik dit geven. Ik had begrepen dat dit weerstand verhogend is en goed voor de luchtwegen. Het zijn namelijk perzen en hebben dus nogal last van hun luchtwegen.

- Zilverwater: Dit wil ik gebruiken om de ogen mee schoon te maken. en bij quincy die last heeft van gistvorming in het oor. De nieuwe kat heeft oormijt kan ik dit hiervoor ook gebruiken?

Ik wil de nieuwkomer zo snel mogelijk op de carnibest hebben, maar weet niet of dit lukt.
Ik hoop op feedback, zodat ik weet of ik er goed aan doe om dit te kopen en te gebruiken.

Ook tips zijn van harte welkom.

Ps: kan ik deze spullen ook bij mezelf gebruiken? ???


Groetjes Anita en quincy en binnenkort Princess Peach :D
Door Femke
#540119
quincy4 schreef: Zoals ik al in een ander topic had vermeld krijg ik mischien nog deze week een tweede poes erbij. Harstikke spannend allemaal, om te zien of het klikt. Nou krijgt dit katje op dit moment een abkuur en haar toestand is zwak.
Ik wil als zij hier komt goed voorbereid zijn. Daarom ga ik morgen even naar de stad om wat spullen te halen.

Dit wil ik halen:

- Probiotica ( darmbalans van bloem),

- Echinacea of Cats Claw ( het liefst iets bij elkaar in van Bloem geloof ik). Dit wil ik quincy gaan geven en de nieuwkomer. Is dit te koop in poedervorm, zodat ik het door het eten kan mengen en hoelang moet ik dit geven. Ik had begrepen dat dit weerstand verhogend is en goed voor de luchtwegen. Het zijn namelijk perzen en hebben dus nogal last van hun luchtwegen.


- Zilverwater: Dit wil ik gebruiken om de ogen mee schoon te maken. en bij quincy die last heeft van gistvorming in het oor. De nieuwe kat heeft oormijt kan ik dit hiervoor ook gebruiken?

Ik wil de nieuwkomer zo snel mogelijk op de carnibest hebben, maar weet niet of dit lukt.
Ik hoop op feedback, zodat ik weet of ik er goed aan doe om dit te kopen en te gebruiken.

Ook tips zijn van harte welkom.

Ps: kan ik deze spullen ook bij mezelf gebruiken? ???


Groetjes Anita en quincy en binnenkort Princess Peach :D
ja hoor Bloem heeft echinecea capsules, als je die openmaakt kun je zo het poeder eruit strooien. Als ze geen capsules hebben kun je tabletjes met een vijzeltje tot poeder malen. Neem geen druppels want daar zit alcohol in en dat moeten de meeste katten niet.

En wat betreft die gisten: dikke kans dat als je ze overzet op rauw er helemaal geen gisten meer te vinden zijn. Gisten gedijen goed op een koolhydraatrijk dieet en in rauw zitten geen koolhydraten ;)
Door Femke
#540122
oh ja je kunt alles ook voor jezelf gebruiken. Ik neem ook regelmatig echinecea als ik merk dat mijn weerstand niet je-van-het is
Door quincy4
#540384
Quincy de kat met de gistenvorming in het oor, zit al op carnibest en voor zover het lijkt heeft hij er ook geen last meer van. ;D

Het is nu in de zomer afwachten, omdat het dan weer warmer wordt en ik wou het dan schoonmaken met zilverwater. Ook voor de kat die deze week komt, want die wordt nu behandeld voor oormijt, maar als dat niet meer hoeft is het mischien toch goed, om het de eerste tijd goed schoon te houden.

maar idd, versvleesvoeding heeft al een heel stuk geholpen, ook heeft hij hierdoor minder last van traanogen, wat natuurlijk geweldig is. 8)
Door quincy4
#540388
En kan het eigenlijk kwaad om al deze dingen door elkaar heen te gebruiken.
Dus de probiotica, door het voer, de enchinea.

En hoelang gebruiken jullie deze dingen. Ik zat zelf te denk aan gewoon een kuur van een paar dagen, maar weet het eerlijk gezegd niet. ::)

Groetjes Anita :D
Door Femke
#540492
quincy4 schreef: En kan het eigenlijk kwaad om al deze dingen door elkaar heen te gebruiken.
Dus de probiotica, door het voer, de enchinea.

En hoelang gebruiken jullie deze dingen. Ik zat zelf te denk aan gewoon een kuur van een paar dagen, maar weet het eerlijk gezegd niet. ::)

Groetjes Anita :D
ja hoor je kunt alles door elkaar geven. En ik geef het altijd zolang als ik het nodig vind, een weekje of twee weekjes ofzo,
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door