Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Christin
#540110
Dag barf-ers,

Wat vinden jullie van onderstaand menu voor Max, onze Golden Retriever.

De afgelopen weken zijn we omgeschakeld van een rijst koolvis eliminatie dieet naar onderstaand menu. We geven een paar keer per week Duck en de rest van de keren barf.

Nog twee andere vragen:
- De sardines vallen bij Max niet echt in de smaak, hebben nog tips voor andere vissoorten of tips om vis lekkerder te maken?
- De kippenbotten gaan goed bij Max wat kan ik hierna het beste gaan proberen.

maandag   ochtend   
400 gr   kopvlees   
200 gr   groene groente   
100 gr   restjes, knoflook   

maandag middag
400   duck

dinsdag   ochtend   
400 gr   orgaan (hart, pens of lever rund)   
200 gr   fruit
100 gr   rijst, ei, kalk

dinsdag middag
400 gr   kipvleugel/nek            

woensdag ochtend   
400 gr   kopvlees   
200 gr   groene groente
100 gr   restjes + noten

woensdag middag
400 gr   vis (sardines of koolvis)
   
donderdag ochtend   
400 gr   duck
200 gr   andere groente   
100 gr   rijst, kaas, kalk

donderdag middag
400 gr   kippenvleugel/nek   

vrijdag ochtend
400 gr   kopvlees   
200 gr   groene groente
100 gr   restjes, peterselie

vrijdag middag
400 gr   duck

zaterdag   ochtend   
400 gr   vis (sardines of koolvis)
200 gr   fruit
50 gr   restjes, alfafa

zaterdag middag         
400 gr   kippenvleugel
   
zondag   ochtend
400 gr   kopvlees   
200 gr   andere groente
100 gr   rijst, zuivel, kalk

zondag   middag   
400   duck

Ik ben benieuwd naar jullie reactie!

Groeten
Christin
Door Lizzy
#540313
Hoi Christin,
Als ik jou was zou ik beginnen met alle rijst en kalk uit je menu te schrappen. Rijst: daar heeft een hond niks aan. Kalk: dat moet je hond uit de botten gaan halen.

Ik heb ook de percentages berekend en kom op (afgerond):

40%vlees
7% orgaanvlees
20% vleesbot
10% diversen
23% groente en fruit

Persoonlijk vind ik dat je wel een % of 7 minder groente en fruit mag geven. En ik zou ook iets meer vleesbot gaan geven. Totdat je ongeveer 40% vleesbot geeft (dus 2 keer zoveel als je nu geeft).

Als hij sardien niet lekker vindt, dan kun je nog proberen om het in stukjes te knippen en te mengen met groente en bijv. huttekase. Je kunt ook zalmkop proberen.

Je kunt na kip eigenlijk alles proberen: parelhoen, eend, konijn, geitenbotten (van niet dragende delen), lamsbotten (van niet dragende delen), kalfsbotten (van niet dragende delen).
Door Christin
#543692
Bedankt voor je tips!

Rijst is inmiddels uit het menu.

En de variatie in botten is deze week ook goed gekomen. Hert, gans, eend en Lamsrib en zalmkop zit inmiddels in onze vriezer, ik hoop alleen dat Max er ook iets van gaat eten.

De eendennek was geen succes, we zullen zien...
Door Bianca1
#545888
Hoi Christin. Odin hier wilde ook geen sardines eten, gefileerd en licht gekookt ging het nog wel maar een hele rauwe... ::) sinds we er een hondje bij hebben die er gek op is, lijkt ie eieren voor zn geld te kiezen en eet met lange tanden zijn sardien op (anders is ie weg)
Hond erbij is wellicht geen optie ;D maar mij is het dus niet eerder gelukt om Odin aan de sardien te krijgen. Het gekke is dat ie wel van zalmkop houdt, missien kun je dat nog proberen?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door