Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door herder_lover
#540027
Het zit me niet mee. Vanmorgen gaan trainen met Saiko. Ging goed. Tot het jutten. Papito riep dat ik naar Saiko moest. Die bloedde,. Uit zijn neus. Eerst gekeken of er een wond was ,of dat het toch zijn tanden waren. Niet dus. Echt bloedneus. Ik heb hem in de auto gedaan en naar de DA.
Temperatuur was iets te hoog, en door het verhaal erom heen (laatste tijd verminderde eetlust en iets minder scherp op het veld) dacht hij toch direct aan de karpattenziekte. Nou fijn, dat is voor de mens niet gevaarlijk, maar kan dodelijk zijn voor je hond. Nou ik dacht echt even: daar gaan we weer! Maar volgens de dierenarts was het nog niet zo erg en heeft hij Saiko een aantal injecties gegeven. Anti biotica, vitamine K, vitamine B, multivitamines, pretnison.... Voor zo'n vijf weken anti biotica mee naar huis en dan zou alles weer goed moeten komen. Waarschijnlijk eind van de week is hij weer feller en zal hij morgen alweer beter eten. Afwachten dus.
Maar toen een uurtje na zijn prikken, kreeg Saiko allemaal bulten op zijn bek en kop. Hij krabde als een gek en beet zichzelf. Shit! Weer de dierenarts gebeld, en hij heeft dus een allergische reactie op één van de injecties. Dat is vrij normaal schijnbaar en daarom doen ze er gelijk een ander middel in tegen die reactie. Maar dat was niet voldoende voor Saiko.... kan geen kwaad, is alleen lastig voor de hond. Ik heb met de dierenarts afgesproken om rond 14.45 uur weer contact te hebben om te zien hoe het dan gaat.

Je kan het hier dus niet voorkomen, ik geef mijn honden iedere maand hun frontline. Ik kam ze en onderzoek op teken, die ze nauwelijks hebben (Dara ooit 1 en Brandy toen ze uit het asiel kwam ook 1. Saiko nog nooit gezien). Maar je kan er hier niet voor 100% tegen aan gaan. Maar hopen dat alles goed komt, maar je wilt niet weten hoe hoog de tranen zitten...
Laatst gewijzigd door herder_lover op di 02 mei 2006, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door cheeta
#540033
goh joh, dat is weer flink balen en kan me goed voor stellen dat je hier om even goed moet huilen.

hoe is het nu met Saiko?
Door pallas
#540035
Tjonge dat is echt balen zeg :(

Heeft hij nu voor VIJF weken ab? hoe is het verloopt van deze ziekte want ik ben er niet zo bekent mee.

Ik wens saiko iig heel veel sterkte!
Door mutsie
#540037
Ik snap dat je bezorgd bent!

Maar wordt er door de DA geen bloedonderzoek gedaan ? Zodat hij weet wat hij moet behandelen?

Hoe zit het bij jullie met Leishmaniose, ehrlichiose en babesia?


Karin
Door Jo
#540045
Potverdorie hee...het zit je inderdaad niet mee zeg !
Ik wens je heel veel sterkte met Saiko toe en als je moet huilen ..laat de tranen dan gewoon lekker gaan..Het lost niets op, maar het lucht wél op !! En da's ook weleens lekker !!
Nogmaals sterkte hé...en succes !! ;)
Door herder_lover
#540050
er is nu geen bloed geprikt om dat de symptomen wel duidelijk genoeg waren/zijn.
Ze behandelen hier regelmatig honden met de karpatten ziekte. Normaal is een prik vit. K en vit. B en dan een shot AB. Dan geven ze voor 3 weken AB mee naar huis, maar dan heb je kans dat niet alles weg is. En dus wil ik 5 weken, dan is het in ieder geval voor 99,9% weg.
als je er op tijd bij bent..... en dat is ff afwachten maar ik denk het wel. Waarschijnlijk is door het opjutten vanmorgen een bloedvat geknapt (bloedneus) en daardoor is het naar voren gekomen.
Ik moest hem maar veel ijzer geven. en dat doe ik natuurlijk al omdat ik vers geef en daar stond deze DA wonder boven wonder achter ;D
ik heb maar wat extra kogelbiefstuk uit de diepvries gehaald voor hem... hopelijk eet hij dat wel :-\

en verder? Afwachten maar
Door Ine
#540053
Wat is dit triest! Wat een pech allemaal! :-\
Ik ga heel hard duimen, dat het straks allemaal beter gaat met saiko.
Sterkte meis en logisch, dat je even wilt huilen :-* :-*
Gebruikersavatar
Door chooky
#540054
Wat ellendig! :'(

Ik hoop dat je er inderdaad zo vroeg bij was dat het na deze kuur gewoon weg is!
Veel sterkte :-* :-* :-*
En knuf voor Saiko :-*
Door macgirlie
#540061
Wat ellendig voor jou en Saiko. Hier komen op bepaalde delen van het eiland ook veelvuldig teken voor (ook de gevaarlijke) maar ik kan er nog voor kiezen om daar wel of niet naar te gaann(doe ik uiteraard niet). Als je hele leefgebied er mee bezaaid is, dan wordt het moeilijk. Uiteraard zitten de tranen hoog bij je..... dat zouden ze bij mij ook zitten. Zitten ze nu al want ik weet wat het is. Toen bij Pepper op 2 jarige leeftijd HD werd geconstateerd heb ik ook 3 dagen de ogen uit mijn kop gejankt. Gelukkig zitten er hier heel veel mensen die met jullie meeleven en heel hard voor je hond gaan duimen. En je geeft al goede voeding dus misschien heeft ie daardoor ook al wel extra weerstand opgebouwd. Sterkte er mee!
Door crutz
#540066
shit zeg............das schrikken..............hopelijk komt hij er snel weer bovenop............
Door Netty
#540076
oh wat heb ik een hekel aan die krengen van beesten >:(.
ze kunnen het toch niet van iedere tekenbeet krijgen?
Tof had vorig jaar soms wel 20 teken op haar lijf, zaten in mijn tuin in Maleisie, nooit gerealiseerd dat ze er zo ziek van kunnen worden, sterkte met Saiko
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door