Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door C@rine
#538122
Voor mijn katten heb ik ooit gedroogde visjes gekocht, maar eigengereid als die katten zijn, ze eten ze niet.
Maar mijn honden (en niet alleen die van mij) zijn er razend op. Dit geef ik ze als beloning.
Kan iemand mij vertellen of het goed of slecht is?
In mijn ogen is het en natuurlijk produckt dat gedroogd is.
Door Twiz
#538157
Om een beetje afwisseling in de beloning te hebben krijgt (allergische) Twizzle ze ook met regelmaat.
Vis geeft gelukkig geen problemen.
Maar ze meuren wel hé..........pffff......... 't is niet zo gek dat ik nog wel eens een hele horde brave honden achter me aan heb
Door C@rine
#538330
Je hebt inderdaad hele horde honden achter je aan.
Moet ik wel om lachen hoor, vooral op de hondenschool iedereen vrolijk met frolic aan de slag en de honden komen bij om een beloning.
Maar mijn vraag was wat voor voedings waarde hebben die visjes? De een zegt veel te zout en veel te veel eiwit
Ik heb al op de voedingslinks van Lizzy gekeken ,maar kan niets vinden.
Door Doedels
#539427
Brumby schreef: Maar mijn vraag was wat voor voedings waarde hebben die visjes? De een zegt veel te zout en veel te veel eiwit
Ik heb al op de voedingslinks van Lizzy gekeken ,maar kan niets vinden.
Het hangt wel af van de manier van drogen, maar gedroogde vis heeft een vergelijkbare voedingswaarde als verse vis. Hoewel een aantal vitamines minder zal zijn. Dat er te veel eiwit in zou zitten is weer z'n 'brokkenfabel'. Waarom zou er in heel prooidier te veel eiwit zitten? Te veel zout mag er niet in zitten als het echt gedroogd is. Ik geef zelf geen kattenvisjes uit de dsz, maar wel van adressen waarvan ik weer dat men echt op lage temperatuur droogt zonder toevoegingen. Je kunt natuurlijk ook zelf vis of vlees drogen. Dan weet je zeker dat het goed is.
Door Lil
#539496
Heb hier ook gedroogde visjes, ze beweren dat ze natuurlijk zijn gedroogd en er geen troep en ook geen zout aan toe is gevoegd. De katten en de hond zijn er helemaal wild op en bij mij op de hondenvereniging walgen ze toch al van wat ik voer ;D
Droog die spullen nu zelf, is een stuk voordeliger, want je betaalt al snel vijf euries voor 500 gram!!!
Door tieneke
#539608
Ik droog ook alles zelf met mijn droogmachine,weet ik tenminste zeker dat er geen toevoegingen in zitten en ben ook nog eens meteen stukken voordeliger uit dan de loeidure zakjes van 1 ons ;)
Door Lil
#539889
jaha, is ook jou droogmachine die ik gebruik ;D

Heb net een portie eruit gehaald en ingevroren, heb ik weer voldoende voor de komende twee weken. Is makkelijk, want ik kan de beloningen van het voer aftrekken. Ik weet nu wat ik voer, dus ook geen allergische reacties meer op voer wat niet zo zuiver is als men beweert ;)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#540041
Brumby schreef: Voor mijn katten heb ik ooit gedroogde visjes gekocht, maar eigengereid als die katten zijn, ze eten ze niet.
Maar mijn honden (en niet alleen die van mij) zijn er razend op. Dit geef ik ze als beloning.
Kan iemand mij vertellen of het goed of slecht is?
In mijn ogen is het en natuurlijk produckt dat gedroogd is.
Ja is prima geschikt als beloning.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door